Jeg tror faktisk, at der er en del at kvinder som har det ligesom dig, men som du selv siger, er det lidt tabú og man tør ikke at snakke om det. Du skal ikke være alt for hård med dig selv. Når de hører alt de der lyserøde tanker som andre har, du skal bare sige til dig selv, at du er anderledees og måske bliver du faktisk en skide dygtigt mor, for du kan se realiteten og hvor det barn har mest brug for hjælp og ikke ser en perfekt barn i et perfekt opdragelse miljø og i et perfekt familie.
Jeg selv har haft neutrale følelser. Folk kom til mig og sagde, at de allerede var fuldstandig forelsket i barnet, da den allerede var i maven! jeg kunne slet ikke forstå det. Jeg har faktisk har haft det i nogle måneder sådan. Sjov nok, jeg passede på babien og jeg gjord alt, hvad jeg kunne, men nogle gange har jeg haft den fornemmelse, at han var ikke mit barn, eller at det var en film, hvor jeg legede mor og han legede barn og jeg ventede bare på filmens slutning! Mine følelser har udviklet sig stille og rollig. Og jeg synes, at jeg er stadig lidt anderledes, jeg kan se, hvor mit bar har brug for hjælp, hans svagheder og hans styrke. Jeg kan se, at nogle mødre kan slet ikke se på noget, for alt er perfekt for dem. Og det er fint nok, som sagt, vi er forskellige.
Lad det hele udvikle sig stille og rollig. Læst en masse om baby pasning (for det kan være hård meget tit) sorg for at du har nogle omkring dig som kan give dig en hjælpsom hånd, så du kan have et par timer en gang i mellem for dig selv for at sove, læse eller bare glo på loftet. Det ville være min råd. Mange klarer sig selv og de elsker det og de er bare super-mødre. Jeg er bare glad, når jeg har lidt hjælp omkring mig!!! Og det tager jeg, som det er. Som jeg sagde, vi kan stadig være den passende mødre til vores børn, og det er vi, for de har valg os i denne rolle!!!!
Så du skal bare passe på dig selv og finde lidt hjælp. Og hved du hvad? Hvis du virkeligt virkeligt ikke gidder babien i fremtiden, du skal ikke se det som et kors. Mon ikke, at du kan finde en familie uden børn, som ville blive taknemmelige til dig, for du giver dem den største gave i deres liv? I kommunen kan de give dig alt oplysning, der sker faktisk oftere end du tror, men igen, man snakker ikke om det.
Så bare rollig, alt i denne verden har en løsning og pyt med, hvad de andre sige! Du kender dig selv og dine følelser og ved, hvad du skal lave. Så vent til fødsel og et par måneder og tage hensyn til det, når du når så lang!!!!