budget - hjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.733 visninger
33 svar
3 synes godt om
9. marts 2013

Kris89

Synes ellers budgettet var rimelig stort, men det er næsten brugt. Vil i ikke fortælle mig hvor vi kan spare?? Bliver 80 mennesker

Hus vi skal være i 4500 så går vi den fra fredag til søndag
6800 musik
Ca 15000 mad
Ca. 8000 drikkevarer - vi har ikke nogen ide om hvor meget det kommerop i, vi vil lave aftale med købmanden så han henter overskydende.
Dertil mangler eftermiddag og natmad, hvor vi selv bager boller og så "bare" skal købe pålæg.

Så kommer der jo bare MEGET derudover. Er grædefærdig, for kan ikke se hvor vi skal spare medmindre vi skal droppe musik.
Stedet SKAL være der.

HJÆLP!!!!!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. marts 2013

esioul

Kris89 skriver:

Synes ellers budgettet var rimelig stort, men det er næsten brugt. Vil i ikke fortælle mig hvor vi kan spare?? Bliver 80 mennesker

Hus vi skal være i 4500 så går vi den fra fredag til søndag
6800 musik
Ca 15000 mad
Ca. 8000 drikkevarer - vi har ikke nogen ide om hvor meget det kommerop i, vi vil lave aftale med købmanden så han henter overskydende.
Dertil mangler eftermiddag og natmad, hvor vi selv bager boller og så "bare" skal købe pålæg.

Så kommer der jo bare MEGET derudover. Er grædefærdig, for kan ikke se hvor vi skal spare medmindre vi skal droppe musik.
Stedet SKAL være der.

HJÆLP!!!!!!

Jeg tænker og drikkevarer fra Tyskland ikke kan svare sig. ?

ellers kan jeg ikke se hvor der rigtig kan skæres, med mindre i må sortere nogle fra. 80 mennesker er dælme også mange

Anmeld

9. marts 2013

Kris89

esioul skriver:

Jeg tænker og drikkevarer fra Tyskland ikke kan svare sig. ?

ellers kan jeg ikke se hvor der rigtig kan skæres, med mindre i må sortere nogle fra. 80 mennesker er dælme også mange

Drikkevarer i tyskland er steget en del, samtidig bor vi i nordjylland så der skal ligges kørselspenge til også. Og vi vil så nødig skulle stå med vin og sådan når vi er færdige, er ikke sikker selvfølgelig, men tror ikke besparelsen er så stor. Og ved heller ikke om det kommer til at blive 5000 eller 10.000 ved købmanden. Meget svært at sige synes jeg.

Og synes egentlig musik er billig for 2 mand fra 18-01??

Anmeld

9. marts 2013

1990h

Kris89 skriver:

Drikkevarer i tyskland er steget en del, samtidig bor vi i nordjylland så der skal ligges kørselspenge til også. Og vi vil så nødig skulle stå med vin og sådan når vi er færdige, er ikke sikker selvfølgelig, men tror ikke besparelsen er så stor. Og ved heller ikke om det kommer til at blive 5000 eller 10.000 ved købmanden. Meget svært at sige synes jeg.

Det eneste sted jeg ville prøve og spare er musikken.

Har i tjekket Alt igennem om det ikke kan gøres billigere.

Jeg ved ikk hvad det plejer at ligge i ?

Hvad mangler i penge til? Duge? servietter, pynt,.blomster?.deko? Tøj? Kagen? Transport?.

Anmeld

9. marts 2013

esioul

Kris89 skriver:

Jeg mener vi kom af med ca. 4000 kr for drikkevarer til 40 personer.

Det var sodavand, øl, vin, og ca. 8 helflasker.

Vi have en del i overskud.

vi købte i Tyskland.

Men jeg tror ikke 8000 er helt ved siden af for drikkevarer.

Anmeld

9. marts 2013

Kris89

1990h skriver:

Det eneste sted jeg ville prøve og spare er musikken.

Har i tjekket Alt igennem om det ikke kan gøres billigere.

Jeg ved ikk hvad det plejer at ligge i ?

Hvad mangler i penge til? Duge? servietter, pynt,.blomster?.deko? Tøj? Kagen? Transport?.

1 musiker tager 5000 kr. for at komme ud. vi har jo så valgt nogen der er to..

en Dj kan gøres for 5.500, men det synes vi bare er knap så privat...

vi har fundet ud af vi kan spare en hel del på maden.

vi skal bruge ud over det nævnte:

- Tøj (også til 4 brudepiger)

- brudebuket, hår, makeup

- kørsel fra kirke til feststed

- lidt pynt, men ikke meget da vi vil bruge det fra naturen

- natmad (boller og pålæg hvor vi selv bager bollerne)

- Eftermiddagskaffe (efter kirken, inden spisetid)

- så ved jeg ikke lige, der er jo en hel del småting, som jeg nok slet ikke er klar over

Anmeld

9. marts 2013

AnnaK89

Vi kom af med 3500 ca. for omkring 60 personer.
Vi købte i et alm. supermarkede. SuperBest.
Vi havde meget i overskud, som vi fik lov at leverer tilbage og få pengene retur.
Så tænker nok at i kan sparer et par tusinde kr.

Anmeld

9. marts 2013

Kris89

esioul skriver:

Jeg mener vi kom af med ca. 4000 kr for drikkevarer til 40 personer.

Det var sodavand, øl, vin, og ca. 8 helflasker.

Vi have en del i overskud.

vi købte i Tyskland.

Men jeg tror ikke 8000 er helt ved siden af for drikkevarer.

mener uden at kunne huske det at man siger 100 kr. pr. juvert til drikkevarer...

vi har fundet ud af vi kan spare en del på maden.

Anmeld

9. marts 2013

Kris89

AnnaKJ skriver:

Vi kom af med 3500 ca. for omkring 60 personer.
Vi købte i et alm. supermarkede. SuperBest.
Vi havde meget i overskud, som vi fik lov at leverer tilbage og få pengene retur.
Så tænker nok at i kan sparer et par tusinde kr.

ja jeg tror altså heller ikke det kan svare sig at køre til tyskland, når man på den anden side kan komme af med alt overskydene..

det er nok også rigeligt jeg har sat af. men mener en "hovedregel" er 100 kr. pr. kuvert til drikkelse - altså så er man dækket helt ind...

vi har fundet ud af vi kan spare lidt på maden og fjerne lidt fra gæstelisten, det gav da lidt plads igen... sys godt nok det var vildt jeg stort set havde brugt budgettet kun lige ved de der vigtigste ting.

ved jo at alle de der småting altså også koster en del

Anmeld

9. marts 2013

Frk.S

Vi skal give 4000,- for musik fra  kl. 18-02 (med mulighed for at forlænge, hvis vi vil). 
Så der ville jeg nok kigge mig lidt mere omkring. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.