Barnevogn vs. kombivogn - hvad skal vi vælge? 
Uh, jeg synes det er svært at vide, hvilke behov vi får i forhold til køretøj. Jeg er ikke særlig høj, og ønsker en vogn, som er forholdsvis nem at komme rundt med i byen, busser m.m. Men jeg er tænker også, at liggemålet ikke må være alt for lille...
Kom med jeres fordele/ulemper/holdninger m.m. 

Der er fordele ved det ene og det andet. Jeg købte en brugt barnevogn til 500 kr. og en brugt Mountain Buggy kombivogn til 3500.
Vi brugte kombivognen fra han var nyfødt til cirka 4 mdr., hvor han blev for stor til barnevognsdelen - så røg han over i barnevognen til han var 8 mdr., hvor han røg i klapvogn. Her på de allerkoldeste dage bruger jeg stadig barnevognen hvis han skal sove til middag udenfor, fordi den giver bedre læ.
Jeg ville ikke have undværet hverken den ene eller den anden.
Mountain Buggy'en er superfed fordi den er let at manøvrere og kan tages med ind i de fleste butikker.
Barnevognen kunne vi ikke have undværet i månederne hvor han var for stor til barnevognsdelen i kombivognen, men for lille til at sidde i klapvogn.
Du kan godt få en kombivogn med langt nok liggemål til at den kan bruges indtil barnet skal i klapvogn (vores var meget lille). F.eks har buggaboo en model med OK stor barnevognskasse.
Men som B&J også skriver - hvis du regner med at barnet skal sove i vognen hos en dagpleje, bliver du nødt til at anskaffe dig en "rigtig" barnevogn. Men så kan du jo bare købe en billig brugt.
Anmeld