Barnevogn vs. kombivogn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. marts 2013

B&J

Klokkeblomst88 skriver:

Hvad mener du med, at man skal skifte på et tidspunkt? 

- og tak for svaret 

ja når det er en kombivogn kan barnet jo ikke blive ved med at sove der i, for ligge målet er jo ikke særlig meget hvis barnet skal sove i en barnevogn ved dagplejen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. marts 2013

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Jeg ville helt klart vælge en barnevogn som er større i liggemål. Alle jeg kender som har haft kombivogne har været kede af at de netop valgte sådan en, da de vokser meget hurtigt ud af barnevognsdelen.

Anmeld

10. marts 2013

Klokkeblomst88

B&J skriver:

ja når det er en kombivogn kan barnet jo ikke blive ved med at sove der i, for ligge målet er jo ikke særlig meget hvis barnet skal sove i en barnevogn ved dagplejen

Nej jeg er godt klar over, at liggemålet ikke er særlig stort 

Du skrev bare, at du ikke vil have en kombivogn, da man så skal skifte igen på et tidspunkt... Og der tænker jeg bare hvorfor - ideen er jo, at man ikke skal skifte vogn... 

Anmeld

10. marts 2013

Klokkeblomst88

MoarHvidovre skriver:

Jeg ville helt klart vælge en barnevogn som er større i liggemål. Alle jeg kender som har haft kombivogne har været kede af at de netop valgte sådan en, da de vokser meget hurtigt ud af barnevognsdelen.

Okay, tak for svaret 

Anmeld

10. marts 2013

B&J

Klokkeblomst88 skriver:

Nej jeg er godt klar over, at liggemålet ikke er særlig stort 

Du skrev bare, at du ikke vil have en kombivogn, da man så skal skifte igen på et tidspunkt... Og der tænker jeg bare hvorfor - ideen er jo, at man ikke skal skifte vogn... 

jamen kan slet ikke se hvordan barnet skal blive ved med at bruge eller sove i en kombivogn.... og slet ikke hvis barnet bliver længere ind vores dreng han kan stadig lige ligge i hans barnevogn og han er 3 men nu bruger han dog ikke den mere....

Anmeld

10. marts 2013

modesty

Barnevogn vs. kombivogn - hvad skal vi vælge? 

Uh, jeg synes det er svært at vide, hvilke behov vi får i forhold til køretøj. Jeg er ikke særlig høj, og ønsker en vogn, som er forholdsvis nem at komme rundt med i byen, busser m.m. Men jeg er tænker også, at liggemålet ikke må være alt for lille... 

Kom med jeres fordele/ulemper/holdninger m.m. 

Der er fordele ved det ene og det andet. Jeg købte en brugt barnevogn til 500 kr. og en brugt Mountain Buggy kombivogn til 3500.

Vi brugte kombivognen fra han var nyfødt til cirka 4 mdr., hvor han blev for stor til barnevognsdelen - så røg han over i barnevognen til han var 8 mdr., hvor han røg i klapvogn. Her på de allerkoldeste dage bruger jeg stadig barnevognen hvis han skal sove til middag udenfor, fordi den giver bedre læ.

Jeg ville ikke have undværet hverken den ene eller den anden.

Mountain Buggy'en er superfed fordi den er let at manøvrere og kan tages med ind i de fleste butikker.

Barnevognen kunne vi ikke have undværet i månederne hvor han var for stor til barnevognsdelen i kombivognen, men for lille til at sidde i klapvogn.

Du kan godt få en kombivogn med langt nok liggemål til at den kan bruges indtil barnet skal i klapvogn (vores var meget lille). F.eks har buggaboo en model med OK stor barnevognskasse.

Men som B&J også skriver - hvis du regner med at barnet skal sove i vognen hos en dagpleje, bliver du nødt til at anskaffe dig en "rigtig" barnevogn. Men så kan du jo bare købe en billig brugt.

Anmeld

10. marts 2013

Malene84

Tror også det kommer an på, hvor lang tid man ønsker sine børn skal lægge/sidde i en barnevogn!!! Vi købte kombivogn og har meget store og lange drenge. Det har aldrig været et problem! 

Hvis jeg skulle have flere børn, ville jeg klart vælge Emmaljunga nitro city igen - I love it!! Man sparer også penge i det lange løb.

Anmeld

10. marts 2013

MariaKyedDK

Klokkeblomst88 skriver:

Barnevogn vs. kombivogn - hvad skal vi vælge? 

Uh, jeg synes det er svært at vide, hvilke behov vi får i forhold til køretøj. Jeg er ikke særlig høj, og ønsker en vogn, som er forholdsvis nem at komme rundt med i byen, busser m.m. Men jeg er tænker også, at liggemålet ikke må være alt for lille... 

Kom med jeres fordele/ulemper/holdninger m.m. 

hej

Vi har netop lige bestilt en Trille Gigant barnevogn, men det har vi fordi den har et stort liggemål på 97 , og har et stort ønske om at vores barn minimun skal sove i den til og med 3 års alderen. synes det er så dejligt de kan sove ude i så lang tid som muligt.

og så er denne vogn ikke særlig stor (på trods af liggemål på 97), og den er let, ikke spor tung, så den er os god til byen og så har vi bestilt den med punkteringsfrie Hjul, da vi havde store problemer med lufthjul som vi konstant skulle pumpe, fordi vi havde kørt i noget glasskår eller små sten.

ville andrig selv vælge kompi vogn for barnevogsdelen kan ikke bruges særlig lang tid som vi ønsker det

Anmeld

10. marts 2013

Amagerpigen82

Klokkeblomst88 skriver:

Tak for svaret 

Jeg har termin den 29.juli.. Hvornår vil du mene, at han vokser ud af en kombi så? 

Det lyder som om, at i bestemt har valgt rigtigt 

Ja så er jeres timing mindre oplagt end vores. Sælgeren sagde ca 6 måneder og jeg tror det passer meget godt. Men det kommer jo an på hvor stor en baby I får.

jeg ville ikke have undværet min altanvogn heller, men kombivognen er så meget billigere at man sagtens kan købe en altanvogn brugt i god stand og sagtens spare penge. Og så kan man jo evt bruge den hvis der kommer en overgangsperiode.

vær dog opmærksom på at købe en Voksi mini da classic er for stor;-)

nu skal det også siges at jeg ikke er en af dem der har set frem til at trille med barnevognen. Så for mig er det perfekt med en handy lille sag der nemt kommer rundt - mens nogen meget gerne vil gå rundt med en stor flot odder el.lign. Men det er jo meget forskelligt;-) endnu engang held og lykker:-)

Anmeld

11. marts 2013

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
Kommer også an på hvilken kombi man vælger vi havde en ( kan desværre ikke huske navnet) men i den var det en lift som blev lagt i klapvognen og den brugte vores de første 5 mdr. Derefter sov han i en voksi pose i klapvognen som havde et liggemål på 97 cm.
Men vi brugte også barnevogn i de kolde mdr da det er lidt mere læ og nemmere ned et ekstra tæppe i bunden hvis det er meget koldt.

Så tror i skal se på jeres behov. Kører rigtig meget derfor var kombi nemmest for os.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.