At købe en brugt barnevogn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.394 visninger
27 svar
23 synes godt om
7. marts 2013

SHERO

Vi snakker lidt om at købe en brugt barnevogn, jeg fik en ny Scandia til Elias og den holdte ikke særlig godt så bliver nød til at få en "ny" til den nye...

Men, hold nu op, synes godt nok det er nogle vilde priser folk tager for brugte barnevogne, så tænker lidt, kan det overhovedet betale sig?? Har set flere tage 3000-4500 kr for en brugt emmaljunga, og det lyder på mig helt tosset, der er jo ingen garenti eller reklamationsret på, så ved sgu ikke helt om jeg tør, der er selvfølge et par tusinde eller tre at sparer, men går den i stykker efter 5 mdr. har man jo ingen penge sparet når man ingen reklamationsret har...

Hvad tænker i? Har i købt brugt, eller bevidst ikke gjort det??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. marts 2013

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Jeg er så en af dem som sælger min Emmajunga barnevogn. De koster rigtig mange penge, men det er også kvalitet og det holder bare. Man skal selvfølgelig passe på sine ting og så holder de bare længere. Den jeg har til salg har f.eks. altid stået i vores bryggers og passe godt på den. Den fejler ingenting og er i super god stand - så selvfølgelig vil jeg gerne have en god pris på den.

Anmeld

7. marts 2013

SHERO

MoarHvidovre skriver:

Jeg er så en af dem som sælger min Emmajunga barnevogn. De koster rigtig mange penge, men det er også kvalitet og det holder bare. Man skal selvfølgelig passe på sine ting og så holder de bare længere. Den jeg har til salg har f.eks. altid stået i vores bryggers og passe godt på den. Den fejler ingenting og er i super god stand - så selvfølgelig vil jeg gerne have en god pris på den.

Det er også en emmaljunga jeg har set på, den koster ca. 6600 fra ny af (den jeg har kigget på) så synes det lyder helt tosset af give 4000 for den, så f.eks. en fra 2007, godt nok kun brugt til et barn, men hun ville have 4000 kr... Godt være det er mig der er urealistisk, men det synes jeg er meget for noget der egentlig kunne gå i stykker efter kort tid, og så har man ingen reklamationsret og brugt 4000 på ingenting...

selvfølgelig er det kvalitet, men også en brugsting...

Anmeld

7. marts 2013

lycly

Grunden til at folk tager så meget for lige en emmaljunga er fordi de koster mellem 7000-8000 fra ny, så det er 4-5000 de går ned i pris som brugt, og det er jo mange penge Men kan godt forstå at du som køber synes det er dyrt, men du kan jo bare bede køber om at få kvittering osv med

Anmeld

7. marts 2013

modesty

Tullen85 skriver:

Vi snakker lidt om at købe en brugt barnevogn, jeg fik en ny Scandia til Elias og den holdte ikke særlig godt så bliver nød til at få en "ny" til den nye...

Men, hold nu op, synes godt nok det er nogle vilde priser folk tager for brugte barnevogne, så tænker lidt, kan det overhovedet betale sig?? Har set flere tage 3000-4500 kr for en brugt emmaljunga, og det lyder på mig helt tosset, der er jo ingen garenti eller reklamationsret på, så ved sgu ikke helt om jeg tør, der er selvfølge et par tusinde eller tre at sparer, men går den i stykker efter 5 mdr. har man jo ingen penge sparet når man ingen reklamationsret har...

Jeg købte en brugt vogn til 500 kr. som har fungeret upåklageligt. Jeg synes sagtens at man kan finde nogle virkelig gode vogne i de dyre mærker (Odder har jeg kigget på) til omkring de 2.000 kr. Jeg ville nok ikke give mere end cirka 2.000 for en brugt vogn, netop som du siger, fordi der ingen garanti er.

Anmeld

7. marts 2013

foto på lærred

Vi ville gerne have en ekstra barnevogn til det nye barn. Jeg var heldig at få en rigtig god barnevogn på et loppemarked til 400 kr. Kan ikke huske mærket, men var også en af de dyre mærker. De skulle bare af med den. Tænkte godt nok på, at dem som solgte den da mindst ville have kunne fået 1000 kr. for den i DBA. Den stod helt som ny og det eneste der manglede var, at få noget luft i dækkende. Før jeg købte den, synes jeg godt nok også det var nogle høje priser der var på nettet, og da vores kun var lidt "luksus" med en ekstra, så tænkte jeg til sidst, at jeg bare ville opgive det pga priserne. Men så var jeg lige heldig på det loppemarked. Håber du findet en god vogn til en fin pris.

Anmeld

7. marts 2013

Nadia&Daniel

Jeg har lidt denne tanke: HVORFOR?? hvorfor ikke bare "nøjes" med en okay sum penge for noget som er brugt - og så være glad for de penge og det at have hjulpet andre par  Vi sælger også ud når vi har fået de børn vi skal have, og de penge skal "bare" i banken til børnene og så er vi fri for tingene og har hjulpet andre

Anmeld

7. marts 2013

FruK

Jeg har købt en brugt Emmaljunga til 3000. 

Den stod til at være næsten som ny - og jeg tjekkede den selvfølgelig, før jeg sagde ja til at købe.

Der er ikke reklamationsret på selvfølgelig. Men det har jeg valgt at leve med. Den er så pæn at jeg er lige så glad for den, som havde den været ny. Og så fik jeg pusletaske, barnevognssele, lift, originale ubrugte madrasser (har så godt nok købt nye), insektnet og lidt sengetøj med i prisen.

Jeg føler selv, at jeg har gjort en fin handel. Hvis noget går i stykker på den, så må jeg jo betale for reparation - der er stadig langt op til, hvad den ville have kostet som ny. 

Anmeld

7. marts 2013

hesøth

Tullen85 skriver:

Jeg har haft en Trille barnevogn fra ny. Den holdt fint til mine 3 børn.

Det er ikke altid at pris hænger sammen med kvalitet!!

Anmeld

7. marts 2013

Fuglemor

Vi købte en emnaljunga brugt. Vi gav 3000 og den var fra 2007. Men vognen var som ny

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.