Er Jeres mor altvidende? Bruger I hende som børneeksperten?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. marts 2013

hautecouture

Anonym skriver:

Gør I som Jeres mor gjørde, da I var små....?

Får i mange råd fra Jeres mor?

Putteritualet, søvn, mad, børnepasning, syge børn

Nixen.

jeg støtter mig op ad min mor hvis Aya er syg og jeg er utryg (F.eks. havde jeg hende i røret kl 01.15 den anden nat fordi Aya kastede op, men ikke kunne få det op fordi det var mega tykt og slimet (hun er også meget forkølet), så der havde jeg brug for at tale med hende) - kæresten sejler og jeg er derfor alene med Aya meget af tiden så besøger tit mine forældre for samværets skyld, men jeg spørger ikke til råds - og de blander sig ikke... Jo min far farer op ved det mindste pip, men sådan er det jo bare 

Jeg mener bestemt min mor er ligeså kompetent som både min søster, minkusine, mine fastre osv... Jeg har bare ikke det store behov for råd om hvordan jeg skal gøre  Men min mor er den bedste mor i verden (hun har jo opdraget mig) og jeg elsker hende meget højt. Derfor tvivl jeg med glæde aflevere min datter i hendes varetægt hvis det er nødvendigt, blander mig heller ikke når de passer hende  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. marts 2013

Nemesis

nej! og da min søster og jeg fik vores den første med 3 mdrs mellemrum har vi haft hinanden.

Min mor var meget frustreret og fornærmet over at ingen af os ringede og spurgte hende.

Anmeld

7. marts 2013

Mamalou

Jeg spørger min mor, hvis jeg mangler råd, og hun blander sig ikke med mindre hun bliver spurgt. På nogle områder vil jeg gerne være mor som min mor, og på andre ikke. Dog kan jeg ind imellem stoppe og tænke; hold da op det var mor det der

Vh. Louise

Anmeld

7. marts 2013

BABYPIGEnr4

Anonym skriver:

Når jeg spørger min mor om noget med mad, sygdomme eller lign, så siger hun "Det kan jeg ikke huske, det er jo lang tid siden".

Fik den første da jeg var 18 år og den sidste, da jeg var 39 år.

Min mor kommer hver uge, men pædagogikken er ikke helt "Up to date". Så jeg opdrager lidt på hende eller beder hende blande sig uden om. Det må hun så finde sig i, selvom hun godt kan blive lidt mopset - MEN det er altså mit hjem. Hun er rigtig sød til at snakke med min datter på 17 mdr. og de andre dagplejebørn.

Så alt i alt har vi et rigtig godt forhold. Vi kan sige stort set alt til hinanden og er aldrig sure på hinanden/fornærmede mere end 2 min.

Baby'este hilsner fra

Helle

Helles økologiske dagpleje

www.slangerupdagpleje.dk

Anmeld

7. marts 2013

-Sigrid-

Altså jeg er jo vokset op på den måde mine forældre syntes jeg skulle (for det meste...), og så bliver man jo præget. Men nej, jeg snakker med en veninde hvis jeg er i tvivl
I graviditeten snakkede jeg med min farmor og svigermor, for min mor ville ikke have noget med mig at gøre, så det er også svært at stole på hende nu selvom det er halvandet år siden 

Anmeld

7. marts 2013

LilleLene

Anonym skriver:

JA !!!

Bruger faktisk tit min mor som google hun ved bare ALT (næsten)... Nej hun ved bare en masse om en masse mærkelige ting

Anmeld

7. marts 2013

isabellasmor

Anonym skriver:

Min mor kommer altid med gode råd  Så tager man dem man kan bruge, og resten ja.. hehe. Men altså faktum er jo også bare at med 4 børn og som pædagog, og tidligere dagplejemor, så har hun bare en erfaring som jeg ikke har 

Anmeld

7. marts 2013

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Gammeldags kontra udvikling i børnepædagogikken

Overdrevet sagt, så ikke alle råd kan bruges...

f.eks. i gamle dage ( på oldemors tid) bandt man barnet til bordben ved pottetræning

Anmeld

7. marts 2013

JH12

Overhovedet ikke!

Hverken mor eller svigermor, har gjord som jeg gør..

Min mor har fundet ud af hun ikke skal blande sig, svigermor har MANGE gode råd, til tider også for mange!

Anmeld

11. marts 2013

C-Dog

Nej, elsker min mor og hun er en skøn mormor for mine børn. Men mange ting ved min egen opdragelse ryster jeg meget på hovedet af og tar afstand fra.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.