"Nej i aften er det far der putter"

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. marts 2013

De3Guldklumper

Her bliver de spurgt hvem de gerne vil have skal putte dem og så er det sådan vi gør.

Men de kan også godt forstå hvis den ene ikke er hjemme til at putte.

Vi vægter putteritualet højt trods de er 4 og 5 år - så er dette netop en af kampene vi ikke tager.

Der skal dog være ro og man skal lægge sig til at sove når der er sagt godnat ellers kan man ikke vælge dagen efter - så er det os voksne der bestemmer.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. marts 2013

Malene76

Her hos er sønnen knapt 14 måneder og vi skiftes. Ikke sådan 50/50 men det er forskelligt hvem der putter. Vi klarer det lige godt ind til videre. Felix er ikke begyndt at vælge mellem os endnu, men jeg tror at vi holder fast i, at den der går i gang med putteriet, gør det færdigt. Jeg synes ikke han skal spille os ud i mod hinanden og her er mor og far lige gode. Der kan selvfølgelig være undtagelser såsom sygdom der gør at Felix kan bestemme lidt mere. Jeg forventer at far tager de kampe der er nødvendige. Jeg vil ikke være den onde hver gang. Det kommer også helt af sig selv. Jeg har nemlig aftenvagter ind i mellem, så der er far og søn alene og det klarer de super.

KH Malene

Anmeld

18. marts 2013

Miss-86

Som du jo ved - har jeg ikke børn. Men ville lige komme med en kommentar alligevel:
Jeg vil mene, at når I har valgt at det er far der putter, så er det sådan det er.. Ellers finder han jo hurtigt ud af at han får sin vilje og at I bare overgiver jer - Hvilket nok vil give bagslag :/

Anmeld

18. marts 2013

MinNoah

Herhjemme vil vores dreng på 3,5 år også KUN have mig til at putte... Og jeg er højgravid (hvilket jeg tror spiller ind pt, han kan mærke at der snart sker ændringer og "klynger" sig meget til mig med ALT, putning, bad, - ja ALT! igår måtte far ikke engang køre vognen i bilka mens vores dreng stod oppe i den).

Selvfølgelig er det hårdt for far, men synes min kæøreste tager det alt for personligt og "opgiver" bare og bliver lidt "ligeglad/deprimeret".

Indimellem holder vi fast i at det er far der læser godnat historie og så kommer mor op og kysser godnat bagefter - men nøj vores dreng bliver tosset og det tager da minimun 10 min før han accpeterer det - men når han så har gjort det så hygger de også med godnatlæsning..

Men ja han er i sandhed Mors dreng! og har altid været det...

Anmeld

18. marts 2013

Mettefpigen

Hvis forældre ikk har aften arbejde, så tænker jeg om man ikk kan lave en aftale om at man spørger ungerne hvem der skal putte dem?...

Anmeld

18. marts 2013

MorDk

Mettefpigen skriver:

Hvis forældre ikk har aften arbejde, så tænker jeg om man ikk kan lave en aftale om at man spørger ungerne hvem der skal putte dem?...

Jo men det er bare ikke altid det kan lade sig gøre...

Og nogle gange har JEG altså brug for at slappe lidt af efter fx. 1 uges putning af BEGGE unger samt meget andet.

Anmeld

18. marts 2013

Mettefpigen

MorDk skriver:

Jo men det er bare ikke altid det kan lade sig gøre...

Og nogle gange har JEG altså brug for at slappe lidt af efter fx. 1 uges putning af BEGGE unger samt meget andet.

Fair nok! Det var også bare et foreslag..... Det var nok sådan jeg ville gøre....

Anmeld

18. marts 2013

morethanperfect

Jeg syns man skal ta kampene op ...

I den alder han har , skal han altså ikke bestemme hvem der skal putte ... Det er han ikke stor nok til ..

Her er det forskelligt .. Oscar vil heldigvis gerne puttes af os begge ..

Anmeld

18. marts 2013

Lise

Vi har en der lige er blevet tre år og en der fylder seks til sommer, og de vil begge have moar til at putte hver aften. Men det får de ikke. Det er værst med den lille. Han siger hver aften "Mor putter mig, mor læser for mig, du Far - du læser for Simon". Men vi skiftes - hveranden aften putter man den ene og hveranden den anden. Den lille, Casper, protesterer for det meste, men han får ikke lov at bestemme. Der er så heller ikke noget (længere) når de først er kommet ind på værelset, men han prøver til det sidste. Her er farmand cool nok, og siger bare "Nej, det gør jeg" - bestemt, men med en glad tone. 

Vi har haft vores kampe med dem begge, men ved at være konsekvente, er det lykkedes. 

Anmeld

18. marts 2013

spj

Sådan har det også været her hjemme.
Vores datter kunne sige i dag skal far putte. Så snart det blev putte tid skulle det være mig også kunne hun ændre mening 10 gange. Sådan blev det bare ved.
Hun har altid ville have at det er mig der skal putte. Jeg har intet mod at putte, men når der også er en lillebror der bliver puttet af mor er det bare hårdt altid at skulle putte to.
Efter en lang periode med skrig og skrål og hun kørte rundt med os, har vi gjort det sådan at vi skiftes til at putte. Det fungere super godt her. Hun siger selv hvis tur det er til at putte. Der bliver holdt nøje regnskab med at far ikke putter 2 dage i træk. Det gør ikke så meget når det er omvendt.
Der gik selvfølgelig lige lidt tid før det var en vane for hende.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.