"Nej i aften er det far der putter"

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.989 visninger
22 svar
13 synes godt om
5. marts 2013

MorDk

Jeg sidder her og kan høre Bassen få læst Godnat historie. Men han høre slet ikke efter for han kalder på mig med mellemrum. Han ville have jeg lagde ham i seng. Men i aften er det far der gør det. Jeg har brug for lige at sidde bare 10 minutter. De sidste 2 dage har jeg lagt begge unger... og tit og ofte er det mig, men jeg synes det er bedst vi skiftes lidt. Dog får jeg da lidt ondt i maven når han kalder og vil jeg have JEG lægger ham. MEN han skifter hurtigt. Så vil han ha far og så vil han have mor... så vi bliver nød til at bestemme hvordan og hvorledes. Nogle gange tænker jeg at hvis han virkelig så gerne vil have det er mig... er det så synd at vi ikke imødekommer hans ønske? Jeg kan ikke altid lige finde ud af det... Men nu har vi besluttet at det er far i aften og så holder vi ved. Alt andet ville være dumt og super synd og forvirrende. Hjælp mig lidt her... nogle gode råd? Det kan og skal ikke ALTID være mig der lægger ham...

Hvad mener I?

Mit andet problem er at min kæreste ik orker de "kampe" og han mener jeg lige så godt fra start bare kunne lægge ham så der ikke bliver "ballade". Jeg mener det er "vattet" at sige sådan for det er fordi han ik magter "balladen" og jeg sys at som far kan han lige så godt lægge unger som jeg kan. Sådan er det med mange ting. Han orker ikke "kampene" SUK!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. marts 2013

Loa

Hehe lyder fuldstændig som her.

Isabella vil også have det er mig der putter og læser og hendes far orker ikke kampen med hende....
Så ja er et eller andet sted nemmest at jeg bare gør det, men jeg synes jo heller ikke det er helt fair at det er mig der står med den hver evig eneste aften...

Anmeld

5. marts 2013

FamilenStorm

MorDk skriver:

Jeg sidder her og kan høre Bassen få læst Godnat historie. Men han høre slet ikke efter for han kalder på mig med mellemrum. Han ville have jeg lagde ham i seng. Men i aften er det far der gør det. Jeg har brug for lige at sidde bare 10 minutter. De sidste 2 dage har jeg lagt begge unger... og tit og ofte er det mig, men jeg synes det er bedst vi skiftes lidt. Dog får jeg da lidt ondt i maven når han kalder og vil jeg have JEG lægger ham. MEN han skifter hurtigt. Så vil han ha far og så vil han have mor... så vi bliver nød til at bestemme hvordan og hvorledes. Nogle gange tænker jeg at hvis han virkelig så gerne vil have det er mig... er det så synd at vi ikke imødekommer hans ønske? Jeg kan ikke altid lige finde ud af det... Men nu har vi besluttet at det er far i aften og så holder vi ved. Alt andet ville være dumt og super synd og forvirrende. Hjælp mig lidt her... nogle gode råd? Det kan og skal ikke ALTID være mig der lægger ham...

Hvad mener I?

Mit andet problem er at min kæreste ik orker de "kampe" og han mener jeg lige så godt fra start bare kunne lægge ham så der ikke bliver "ballade". Jeg mener det er "vattet" at sige sådan for det er fordi han ik magter "balladen" og jeg sys at som far kan han lige så godt lægge unger som jeg kan. Sådan er det med mange ting. Han orker ikke "kampene" SUK!

Her er det lige omvendt.. Her er det far der skal putte... Men Alberte er også FARS pige.. En engang i mellem får jeg lov at putte hende, men far er nu favorit..

Lige pt har vi ikke rigtig nogle kampe omkring det, da det også bare er lettest at det er far der putter, nu hvor lillemanden spiser i tide og i utide...

Men tror det er en god ide at holde fast i at nu er det mor, eller nu er det far, at han ligger og kalder kam jo også skyldes at han bare prøver af for at se hvor meget der skal til for at mor komme springende.. De er jo snu de små poder

Og at kæresten ikke "orker kampen" - Det er da bare en dårlig undskyldning fordi han hellere vil sidde i sofaen

Anmeld

5. marts 2013

bøllen

Her vil vores den yngste også have jeg putter en opgave der ellers altid har været pålagt far. En fordeling vi lavede fordi jeg er den der får ungerne op og afsted . Så det var hans mulighed.

jeg har nogle af de samme tanker som dig og har også ind imellem også behov for " at slappe af og slippe " og det betyder skrig & skrål men vi holder ved ..

der skal være mulighed for begge partner kan putte hjemme hos os.

Anmeld

5. marts 2013

Masig

MorDk skriver:

Hvad mener I?

Det er det samme her. Det er virkelig sjældent at far putter (eller laver noget andet praktisk med drengen), og han gider heller ikke kampene... Jeg synes det er rigtig træls for jeg mener det er vigtigt at begge forældre er med til det hele. Men far ser anderledes på det. Og når drengen skriger i sengen og faren siger "årh så hold dog op, hvad er der galt med dig?", ja så må jeg altså indrømme jeg går ind og tager over. Min kæreste har slet ikke tålmodighed til den slags. 

Men han er god til at tage ham med ud og opleve noget og lave noget med ham.. Så må man jo glæde sig over det istedet...

Anmeld

5. marts 2013

B&J

på en måde er det os begge.

først sidder jeg med daniel i 15minutter og hygger og læser eller snakker eller kigger på noget legetøj han sidder med og vi snakker om dagen der er gået osv... også får far ham også går jeg ud også sidder de og hygger og snakker osv også er det far der putter, men en sjælden gang kan jeg godt få lov

Anmeld

5. marts 2013

Loa

Suk og så var det lige som om at jeg alligevel gik ind og læste for hende, efter hendes far havde læst, men som åbenbart ikke bar gjort godt nok... (Ifølge hende.....)

Anmeld

5. marts 2013

MorDk

Tak for jeres svar. Har lige siddet og haft en "diskussion" med min kæreste og jeg føler mig bare som en skide sur kæreste... nu... arrrgh! Men sys simpelthen ikke det er fair at vi skal "danse efter piben"... NO WAY!

Anmeld

5. marts 2013

Tulle28

Her gør vi det begge. Jeg putter den lille og så sidder vores store pige, farmand og jeg i sofaen en halv times tid og hygger indtil hun skal i seng. En af os børster tænderne (som regel mig) og så går vi begge med ind og læser en bog og kysser godnat. Da hun var mindre kunne hun godt have ret heftige meninger om, hvordan putningen skulle foregå, men pt. er det sådan ret afslappet om det lige er den ene eller den anden eller os begge.

Anmeld

5. marts 2013

Lullaby

Vi skiftes. Idag puttede jeg den store og han den mellemste og igår var det omvendt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.