Hund ødelægger alt..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. marts 2013

Anonym trådstarter

1990h skriver:

alene hjemme træning forfra.

hvilket sagtens kan lade sig gøre om aftenen hvor i har fri.. hvis i gider.
da vi alene trænede startede jeg med at køre små ture på 5-10 min også komme tilbage. det gjorde jeg over en periode og til sidst var de alene i længere tid og vi har ikke haft problemer..

samtidig kan man heller ikke bare køre for sådan en ung hvalp og tro den ligger og sover hele natten. min erfaring er at man skal altså aktivere dem inden man køre, gå en lang tur og øv nogle forskellige tricks. de skal køres trætte. ikke kun fysisk men også mentalt..et kødben og legetøj er bestemt ikke nok,

det betyder at i må stå endnu tidligere op om morgenen end i gør nu så i kan nå det hele + at køre til tiden...

hvis i ikke kan yde det for hvalpen på et tidspunkt hvor dens indlæring er utrolig vigtig vil jeg nok aldrig ha' taget den til mig. det tager tid og det nytter bestemt ikke at smide den ind i et bur.. så låser du bare problemet inde i stedet for at løse det.

Den er renlig. Det er den eneste gang den har tisset og det var på størrelse med to tyvere,
Min mand går en halv time med han fra 4:30 til 5 i skoven hvor den løber selv rundt imens, og jeg går omkring 1 5 - 30 min kl kvart i seks til 6-6.15
Vi gør alt for at aktivere ham inden vi kører og alt det du skriver ved jeg godt da jeg har haft hvalp før..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. marts 2013

*Toffee*

Anonym skriver:

Den er renlig. Det er den eneste gang den har tisset og det var på størrelse med to tyvere,
Min mand går en halv time med han fra 4:30 til 5 i skoven hvor den løber selv rundt imens, og jeg går omkring 1 5 - 30 min kl kvart i seks til 6-6.15
Vi gør alt for at aktivere ham inden vi kører og alt det du skriver ved jeg godt da jeg har haft hvalp før..

Jeg synes du har fået nogle meget gode bud på problemet. Der venter jer en stor og svær opgave, men den er ikke umulig.

I kæmper med flere ting. Det er en unghund og den har haft rigtig mange hjem på rigtig kort tid. Ydermere er i væk i mange timer. Vil det være i en lang periode at dit skema er som det er, eller er det kun midlertidigt?

Jeg har et opklarende spørgsmål. Har i den løs i skoven?  Hvis i har det, må jeg fraråde det. Beaglen er en støvende jagthund, hvilket betyder, at får den fært så følger den, den fært. En sporline på 15 meter er tilgengæld rigig god.

Anmeld

4. marts 2013

Juni-barn

Jeg vil mestre med at sige at jeg synes de er fedt i prøver med ham. 

jeg har selv taget en beagle blanding til mig og det er er kamp... 

vil siger jeg brugte alt min tid på hende.. Hun var med alle steder så hun forhåbentlig blev kørt mentalt træt og det er bare nøglen tip en beagle... Hvis jeg var jer ville jeg lære at lægge spor så han kom ud og bruge næsen som er vejen til en mentalt beagle.. og det en ofte en glad beagle... Det er jo en jagt hund.. 

Jeg ved ikke om i har prøvet a give ham mad i fx sodavandsflasker så han skal arbejde for sin mad..

min tøs får mad på mange forskellige måde.. 

Håber virkelig i får løst det med ham 

Anmeld

4. marts 2013

1990h

Anonym skriver:

jeg må have læst det forkert angående renlighed

Jamen jeg tror ikke der andet for end at blive ved og blive ved.

vi havde også et kort tidspunkt hvor vores hvalp var i bur da hun ødelagde en væg. (staffordshire bullterrier, meget aktiv:p).

Vi gjorde alt. og jeg mener alt. vi gik ture, vi kørte hende træt, vi kørte hende mentalt træt. vi stimulerede hende med tricks osv osv. og tidspunkterne hun bed i væggen var tidspunkter hvor hun var alene hjemme i kort tid. anede ikke vores levende råd.

til gengæld var hun faktisk skide glad for sit bur. hun gik selv ind i det når vi skulle køre også lukkede vi efter hende. hun gik sågalt ud og sov i det når vi var gået i seng selv om hun ikke behøvede. og der var hun ikke lukket inde. så for hende var det ikke en straf. det var heldigvis en kort periode hvor hun var i det da hun lige skulle over det lømmel stadie. men det stod der i laang tid efter fordi hun selv benyttede det til at sove i så måske det bare er en periode

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.