Hund ødelægger alt..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. marts 2013

Anonym trådstarter

Mom In The Making skriver:

Jeg synes godt nok din dyrelæge lyder som en meget lidt empatisk klaphat. Din hun har tydeligvis været igennem en hård start som du også selv skriver, den har aldrig lært hvordan den skal opføre sig og være eb del af en familie, det ligger jo ikke ligefrem i hundens natur at bo sammen med mennesker og med de "regler" vi har, så det skal den lære. mundkurv og bur hjælper jo ikke den stakkels hund, den afhjælper kun problemet så længe den har det på eller er i buret, den lære intet af det og i min optik er det bare ikke et liv.

Mit råd som jeg VIRKELIG håber du tager imod er at du skal have fat på er uddannet til at træne og ikke mindst forstå hundes adfærd. Det koster sikkert, men er i min verden det eneste rigtige du kan gøre for dette lille liv du har valgt at tage til dig.

Altså at få fat i en hundeanfærds træner ? det har vi slet ikke tænkt på at vi kunne..

Og jeg vil virkelig give ham en ekstra chance, vi er det eneste sted han har fået lov at være hund, og på alle punkter er han jo "opdraget", det er kun at han ikke vil være alene

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. marts 2013

Joan ( Smallie )

Har i mulighed for at lave en hundegård til den?

Det var hvad jeg ville have gjort og gør. Jeg har selv en schæfer han på 6 måneder og han er ved at lære ret godt at være alene hjemme ikke at der har været de helt stor problemer men de skal jo lige lære det. Jeg er så heldig jeg har gået hjemme ved ham ind til nu, så har ikke skulle være alene hjemme 12 timer af gangen. Men nu har når jeg starter på arbejde kommer han i en dejlig stor hundegård så hn også kan få alle de dufte der er uden for og jeg kommer ikke hjem til et ødelagt hjem.

Hvis det ikke er en mulighed vil jeg lukke den i 1 rum så det er begrænset hvor meget den kan ødelæge. Og husk at ros i rigtig meget når den har været go. Og starte helt forfra med alene lidt tid af gangen og så trappe op.

Anmeld

4. marts 2013

LilleChelle

Nu skal man huske på at dyrlægen ikke er uddannet i adfærd. Dyrlægen er uddannet i fysikken og dermed er der faktisk rigtig mange dyrlæger der ikke har en klap forstand på opdragelse og håndtering af hunde. 

Derudover så er det vigtigt at forstå at hunden ikke er trodsig. At sige den ikke 'vil' - er at tillægge den menneskelige følelser. Hunden har ganske enkelt ikke lært at det er okay at være alene hjemme. Og her er det jer, der skal hjælpe den til at lære det. Det tager lang tid, når først den er blevet bange for at være alene hjemme. At den smadre alting er ikke fordi den synes det er sjovt. Det sker i ren og skær afmagt. Og ikke fordi den keder sig eller bare gerne vil ødelægge alting for jer. Hunden er bange og frustreret over at i går fra den og den derved føler sig alene og utryg. 

I er nød til at starte helt fra bunden af. At starte med at kunne lukke døren imellem jer og hunden. Hvor hunden er tryg. Det er ofte bare lige at døren bliver lukket, og så hurtigt åbnet igen. Og når den kan dette over flere dage, udvider man tiden til 5 sek, 10 sek. 30 sek. og længere og længere tid. Det tager laaaang tid. 

Skriv gerne hvis der er noget - Jeg er uddannet Hvalpe- og grund instruktør

Anmeld

4. marts 2013

Anonym trådstarter

LilleChelle skriver:

Nu skal man huske på at dyrlægen ikke er uddannet i adfærd. Dyrlægen er uddannet i fysikken og dermed er der faktisk rigtig mange dyrlæger der ikke har en klap forstand på opdragelse og håndtering af hunde. 

Derudover så er det vigtigt at forstå at hunden ikke er trodsig. At sige den ikke 'vil' - er at tillægge den menneskelige følelser. Hunden har ganske enkelt ikke lært at det er okay at være alene hjemme. Og her er det jer, der skal hjælpe den til at lære det. Det tager lang tid, når først den er blevet bange for at være alene hjemme. At den smadre alting er ikke fordi den synes det er sjovt. Det sker i ren og skær afmagt. Og ikke fordi den keder sig eller bare gerne vil ødelægge alting for jer. Hunden er bange og frustreret over at i går fra den og den derved føler sig alene og utryg. 

I er nød til at starte helt fra bunden af. At starte med at kunne lukke døren imellem jer og hunden. Hvor hunden er tryg. Det er ofte bare lige at døren bliver lukket, og så hurtigt åbnet igen. Og når den kan dette over flere dage, udvider man tiden til 5 sek, 10 sek. 30 sek. og længere og længere tid. Det tager laaaang tid. 

Skriv gerne hvis der er noget - Jeg er uddannet Hvalpe- og grund instruktør

vil jeg prøve, Tusind tak

Vil skrive til dig hvis der er noget

Anmeld

4. marts 2013

C-Dog

I starter simpelthen med at anskaffe jer en beagel- som er en svær race at opdrage, og så vælger i det skal være en problemhund af racen beagel i den allerallerværste lømmealder. Og så vælger i at i ikke har tid til at træne den og lære den om rigtigt og forkert. Kan du holde dig i 12 timer hver eneste dag ? Nej, det kan en hvalp nok heller ikke så. Kunne du lide at være alene i 12 timer da du var barn uden at vide hvor fanden hele din familie lige gik hen? Nej, det kan en hvalp heller ikke. Træning, træning, træning og en ny dyrelæge for ham i har snakket med må da bestemt hedde inkompetente snotskovl von harikkeforstandpåhundeoverhovedet-jensen eller noget i den stil. Er i fra lolland så hjælper jeg gerne med at finde en man kan regne med
Det du nævner som kæmpeproblemer- kan løses så nemt med en smule træning. Alenehjemme træning bære ofte frugt efter en uges tid- og det samme med renlighedstræning, medmindre man kun gør det halvhjertet. Se evt nogle programmer med hende der fra 'det er mig eller hunden' hun er altså go til problemhunde Og da vi fik vores problemhund brugte jeg hundegalleri meget- der er mange søde, kloge og hjælpsomme hundemennesker derinde. Alenehjemme træning og tissepause en gang i timen- og hvis den skal være burhund så snak med nogle der ved hvordan man træner dette- vores hund er ikke burhund så ved faktisk intet om det

Anmeld

4. marts 2013

Blirnokaldrigfru

Anonym skriver:

Vi overtog en beagle her for 3 måneder siden af nogle bekendte da de ikk gad den, den var på dette tidspunkt 6 mdr og havde boet 3 steder før, vi er hans fjerde familie, vi tog ham ordentlig til ham, og han begyndte hurtigt at blive en normal hvalp, men han farer sammen bare du hæver stemmen en smule, eller laver en pludselig bevægelse, påtrods af vi aldrig kunne finde på at slå ham, men vi er ret sikre på han har haft det hårdt et af stederne..
Men nu det største problem med ham, hvis keg går ud af rummet piver han til jeg kommer tilbage, plus han er igang med at bide i et eller andet.. Når vi tager af sted om morgen, så er huset fuldstændig raseret når vi kommer hjem, har ringet og snakket med dyrlægen og han anbefalede mundkurv og bur, hvilket vi så købte, nu er jeg kommet hjem for 4 gang i stræk efter vi købte det og han har været i alt i dag, han har endda været på spisebordet og har tisset der.. Har li snakket med dyrlægen og han kunne kun råde mig til en aflivning
Så please er der bogen der har mogle idéer til hva vi kan gøre, han har masser af forskelligt legetøj og aktiveringting

Vores hund ødelagde også alt når den var alene hjemme en overgang - og vi prøvede alt! at give den mindre plads (nogle hunde føler sig utrygge hvis de feks har hele huset når de er alene) , mørklægge vinduerne, sprede godbidder osv osv osv.. det eneste der virkede - var en transportkasse.. vi har en labrador og købte den største kasse man kan få - stillede vand ind til den og en enkelt bamse.. vi hyggede om den og kassen i et par dage sammen, så den var tryg ved kassen inden den skulle være der alene.. det virkede, og efter en periode prøvede vi at lade den være ude af buret igen og så ødelagde den intet det med den piver når du går, er seperationsangst, (ligesom med børn ), prøv evt at tag en gammel t-shirt og gå med et par timer og så giv den den når den skal være alene i et rum eller lignende.. så kan den dufte dig, det kan godt give tryghed

Anmeld

4. marts 2013

Blirnokaldrigfru

kan se nogen kommenterer på træning omkring renlighed - en hvalp skal altid ud og tisse efter lur, mad og leg - og ja det er mange gange man skal ud - men det er sådan den lærer det

Anmeld

4. marts 2013

MomInTheMaking

Anonym skriver:

Altså at få fat i en hundeanfærds træner ? det har vi slet ikke tænkt på at vi kunne..

Og jeg vil virkelig give ham en ekstra chance, vi er det eneste sted han har fået lov at være hund, og på alle punkter er han jo "opdraget", det er kun at han ikke vil være alene

Ja, altså alternativet er selvfølgelig at forsøge at sætte sig ind i hvordan man lære sin hund at være alene, når den ikke har lært det fra starten. men personligt tror Jeg at jeg havde betalt en prof til en enkelt session og så man kunne få nogen redskaber til at hjælpe hunden. Synes det er godt st give den en chance, men mundkurv og bur er i min verden noget helt andet, så håber i finder en anden løsning end det./)

Anmeld

4. marts 2013

1990h

Anonym skriver:

Vi overtog en beagle her for 3 måneder siden af nogle bekendte da de ikk gad den, den var på dette tidspunkt 6 mdr og havde boet 3 steder før, vi er hans fjerde familie, vi tog ham ordentlig til ham, og han begyndte hurtigt at blive en normal hvalp, men han farer sammen bare du hæver stemmen en smule, eller laver en pludselig bevægelse, påtrods af vi aldrig kunne finde på at slå ham, men vi er ret sikre på han har haft det hårdt et af stederne..
Men nu det største problem med ham, hvis keg går ud af rummet piver han til jeg kommer tilbage, plus han er igang med at bide i et eller andet.. Når vi tager af sted om morgen, så er huset fuldstændig raseret når vi kommer hjem, har ringet og snakket med dyrlægen og han anbefalede mundkurv og bur, hvilket vi så købte, nu er jeg kommet hjem for 4 gang i stræk efter vi købte det og han har været i alt i dag, han har endda været på spisebordet og har tisset der.. Har li snakket med dyrlægen og han kunne kun råde mig til en aflivning
Så please er der bogen der har mogle idéer til hva vi kan gøre, han har masser af forskelligt legetøj og aktiveringting

alene hjemme træning forfra.

hvilket sagtens kan lade sig gøre om aftenen hvor i har fri.. hvis i gider.
da vi alene trænede startede jeg med at køre små ture på 5-10 min også komme tilbage. det gjorde jeg over en periode og til sidst var de alene i længere tid og vi har ikke haft problemer..

samtidig kan man heller ikke bare køre for sådan en ung hvalp og tro den ligger og sover hele natten. min erfaring er at man skal altså aktivere dem inden man køre, gå en lang tur og øv nogle forskellige tricks. de skal køres trætte. ikke kun fysisk men også mentalt..et kødben og legetøj er bestemt ikke nok,

det betyder at i må stå endnu tidligere op om morgenen end i gør nu så i kan nå det hele + at køre til tiden...

hvis i ikke kan yde det for hvalpen på et tidspunkt hvor dens indlæring er utrolig vigtig vil jeg nok aldrig ha' taget den til mig. det tager tid og det nytter bestemt ikke at smide den ind i et bur.. så låser du bare problemet inde i stedet for at løse det.

Anmeld

4. marts 2013

1990h

Anonym skriver:

afhensyn til renligheds træning.

hvalpe skal ud og tisse når de har spist, sovet og leget + flere gange. vores hvalp kom ud 2 gange om natten da hun var lille fordi hun vågnede. også måtte hun ud og tisse. husk en masse ros og godbider og husk aldrig skæld ud når den tisser inde men mega ros når den tisser ude..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.