Hund ødelægger alt..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.584 visninger
23 svar
8 synes godt om
4. marts 2013

Anonym trådstarter

Vi overtog en beagle her for 3 måneder siden af nogle bekendte da de ikk gad den, den var på dette tidspunkt 6 mdr og havde boet 3 steder før, vi er hans fjerde familie, vi tog ham ordentlig til ham, og han begyndte hurtigt at blive en normal hvalp, men han farer sammen bare du hæver stemmen en smule, eller laver en pludselig bevægelse, påtrods af vi aldrig kunne finde på at slå ham, men vi er ret sikre på han har haft det hårdt et af stederne..
Men nu det største problem med ham, hvis keg går ud af rummet piver han til jeg kommer tilbage, plus han er igang med at bide i et eller andet.. Når vi tager af sted om morgen, så er huset fuldstændig raseret når vi kommer hjem, har ringet og snakket med dyrlægen og han anbefalede mundkurv og bur, hvilket vi så købte, nu er jeg kommet hjem for 4 gang i stræk efter vi købte det og han har været i alt i dag, han har endda været på spisebordet og har tisset der.. Har li snakket med dyrlægen og han kunne kun råde mig til en aflivning
Så please er der bogen der har mogle idéer til hva vi kan gøre, han har masser af forskelligt legetøj og aktiveringting

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. marts 2013

esioul

Anonym skriver:

Vi overtog en beagle her for 3 måneder siden af nogle bekendte da de ikk gad den, den var på dette tidspunkt 6 mdr og havde boet 3 steder før, vi er hans fjerde familie, vi tog ham ordentlig til ham, og han begyndte hurtigt at blive en normal hvalp, men han farer sammen bare du hæver stemmen en smule, eller laver en pludselig bevægelse, påtrods af vi aldrig kunne finde på at slå ham, men vi er ret sikre på han har haft det hårdt et af stederne..
Men nu det største problem med ham, hvis keg går ud af rummet piver han til jeg kommer tilbage, plus han er igang med at bide i et eller andet.. Når vi tager af sted om morgen, så er huset fuldstændig raseret når vi kommer hjem, har ringet og snakket med dyrlægen og han anbefalede mundkurv og bur, hvilket vi så købte, nu er jeg kommet hjem for 4 gang i stræk efter vi købte det og han har været i alt i dag, han har endda været på spisebordet og har tisset der.. Har li snakket med dyrlægen og han kunne kun råde mig til en aflivning
Så please er der bogen der har mogle idéer til hva vi kan gøre, han har masser af forskelligt legetøj og aktiveringting

Alenehjemme træning forfra!

Anmeld

4. marts 2013

Anonym trådstarter

esioul skriver:

Alenehjemme træning forfra!

Det kan vi ikk få tid til da jeg går i skole fra 8-16 hver dag og kører kl7 og er hjemme kl 17, hvor min mand kører kl 5.30 oh er hjemme mellem 18-19.30

Anmeld

4. marts 2013

esioul

Anonym skriver:

Det kan vi ikk få tid til da jeg går i skole fra 8-16 hver dag og kører kl7 og er hjemme kl 17, hvor min mand kører kl 5.30 oh er hjemme mellem 18-19.30

At lukke en nervøs hund i bur er dyrplageri. Det skal den også vænnes til. man skal altså have tid til aleme hjemme træning, ellers er det ris til egen røv

Anmeld

4. marts 2013

Team Putte

Anonym skriver:

Ja totalt start forfra! Træning i at være alene hjemme.. Væn den evt. til den kun må være i bryggerset når i ik er hjemme og fjern så sko, overtøj og lign. så den ik tager det! Giv masser af legetøj.. Køb meget og giv enkelte ting ad gangen, skift dem så ud jævnligt så det stadig er nyt og spændende fordi det ik er fremme hele tiden! At den bider i alt kan være pga. tænder.. Giv derfor godt med ting den GERNE må bide i.. Aktivering er vigtigt og rigtig mange hunde kan aktiveres gennem maven.. En bold med godbidder i er rigtig god! Hvis den får marvben og ik gider dem mere når marven er spist kan du fylde dem med billig leverpostej og smide dem i fryseren.. Sådan en vil f.eks. være god underholdning de første timer den er alene hjemme

Anmeld

4. marts 2013

hesøth

Anonym skriver:

Puha det er da også lige kækt nok at tage en "problemhund" til sig, når I på forhånd ved den skal være alene hjemme hver dag i mindst 12 timer.

Hvis I ikke har tid til at træne hunden, så er aflivning måske det bedste - for det andet kan I da ikke byde den.

Held og lykke!

Anmeld

4. marts 2013

MomInTheMaking

Anonym skriver:

Jeg synes godt nok din dyrelæge lyder som en meget lidt empatisk klaphat. Din hun har tydeligvis været igennem en hård start som du også selv skriver, den har aldrig lært hvordan den skal opføre sig og være eb del af en familie, det ligger jo ikke ligefrem i hundens natur at bo sammen med mennesker og med de "regler" vi har, så det skal den lære. mundkurv og bur hjælper jo ikke den stakkels hund, den afhjælper kun problemet så længe den har det på eller er i buret, den lære intet af det og i min optik er det bare ikke et liv.

Mit råd som jeg VIRKELIG håber du tager imod er at du skal have fat på er uddannet til at træne og ikke mindst forstå hundes adfærd. Det koster sikkert, men er i min verden det eneste rigtige du kan gøre for dette lille liv du har valgt at tage til dig.

Anmeld

4. marts 2013

Anonym trådstarter

esioul skriver:

At lukke en nervøs hund i bur er dyrplageri. Det skal den også vænnes til. man skal altså have tid til aleme hjemme træning, ellers er det ris til egen røv

Han er kun nervøs når vi hæver stemmen, og vi har kun sat ham i bur pga dyrlægens råd

Men vi må vel ligeså stille prøve at vænne ham til at være alene igen

Anmeld

4. marts 2013

Anonym trådstarter

Team Putte skriver:

Ja totalt start forfra! Træning i at være alene hjemme.. Væn den evt. til den kun må være i bryggerset når i ik er hjemme og fjern så sko, overtøj og lign. så den ik tager det! Giv masser af legetøj.. Køb meget og giv enkelte ting ad gangen, skift dem så ud jævnligt så det stadig er nyt og spændende fordi det ik er fremme hele tiden! At den bider i alt kan være pga. tænder.. Giv derfor godt med ting den GERNE må bide i.. Aktivering er vigtigt og rigtig mange hunde kan aktiveres gennem maven.. En bold med godbidder i er rigtig god! Hvis den får marvben og ik gider dem mere når marven er spist kan du fylde dem med billig leverpostej og smide dem i fryseren.. Sådan en vil f.eks. være god underholdning de første timer den er alene hjemme

Vi har så meget legetøj og tyggeting, han gider det bare ikk, medmindre jeg sidder ved siden af, og han er lukket inde i bryggerset men han åbner døre..

men vi vil prøve lige så stille at vænne ham til at være alene igen, hvis han kan det, dyrlægen siger det er et umuligt job

Anmeld

4. marts 2013

Anonym trådstarter

hesøth skriver:

Puha det er da også lige kækt nok at tage en "problemhund" til sig, når I på forhånd ved den skal være alene hjemme hver dag i mindst 12 timer.

Hvis I ikke har tid til at træne hunden, så er aflivning måske det bedste - for det andet kan I da ikke byde den.

Held og lykke!

vi havde tiden til aat starte med da jeg kun var af sted i maks 3 timer, men efter mine skemaer er lagt om er jeg af sted så lang tid nu

Vi vil prøve at vænne ham igen til det, selvom dyrlægen siger det er umuligt.. men vil prøve at give ham en chance til

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.