Hvor meget samvær med far?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. marts 2013

lycly

FruK skriver:

Det er nøjagtig som hos os. 

Det er en ordning der kræver at man snakker nogenlunde sammen, for der kan ske meget på en uge

Synes bare det er synd at når man går fra hinanden, at så bliver faren degraderet og skal kun se sit barn få dage om ugen. Nøj jeg ville blive knust

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. marts 2013

FruK

LuLy skriver:

Det er en ordning der kræver at man snakker nogenlunde sammen, for der kan ske meget på en uge

Synes bare det er synd at når man går fra hinanden, at så bliver faren degraderet og skal kun se sit barn få dage om ugen. Nøj jeg ville blive knust

Præcis. 

Men har man et forhold som gør at det kan lade sig gøre, så kan det være rigtig godt. Min søn kunne ikke nøjes med at se hverken mig eller hans far hver anden weekend. 

Anmeld

2. marts 2013

DitteFisk

Anonym skriver:

Okay. Vores er kun lige blevet 13 måneder..

Så vil jeg måske foreslå at starte med en enkelt overnatning, hvis forholdet er godt  Det kan altid gradvist vokse, samværet.. efter alder.

Anmeld

2. marts 2013

Mettefpigen

Her skal vi i gang med at lukas er ved sin far 2 dage om ugen og 1 weekend om måneden... Pågrund af at han har natarbejde og ingen faste fridage så er det ikk faste dage lukas er der... Er lidt nervøs over det, men han skal jo se sin far så må se hvordan det går.... Han er 18 måneder...

Anmeld

2. marts 2013

Bertris

Synes det ville være fair hvis i kan få det til at fungere med en 7/7 ordning, men nok ikke fra dag 1 af, hvis barnet kun er vant til at være der to enkelte dage i ugen. 
Men så kan man jo arbejde det op, over nogle måneder så det ikke kommer som et chok. 
mine forældre havde 7/7 ordning fra de gik fra hinanden til jeg nåede skole alderen, og det er nok den periode jeg havde det bedst ved min far  

Anmeld

17. april 2013

Pige2009

Anonym skriver:

Okay, det var nemlig også noget i den stil jeg tænkte. Så de kunne få "øvet" sig op på at han snart kunne få hende i en hel weekend

Hvordan går det så med det?

Anmeld

18. april 2013

Mettefpigen

Her har eks bassen 2-3 dage sammenhængende om ugen :-) lukas er 19 måneder.....

Anmeld

18. april 2013

HHC88

Havde det været mig, ville jeg måske foreslå hver anden weekend til at starte med, taget i betragtning at barnet kun er 1 år. Eller torsdag-søndag måske.. Så kan samværet altid øges. Har man set sig sur på hinanden, skal man huske at det er børnene man straffer, ikke ham. Nu kender jeg ikke jeres indbyrdes forhold eller om dette overhovedet er realistisk muligt, men jeg er af den holdning at et barn en gang imellem har godt af at ses med mor og far i samme rum. Evt. som bonus aftale, en dag i den uge hvor faderen ikke ser barnet, tilbyde faderen, at komme på besøg og tilbringe en times tid sammen med barnet på dets faste bopæl, hvor faderen har mulighed for at have 1 til 1 kontakt i barnets vante og genkendelige omgivelser.

Fordelene kan også være, at det lægger også op til eventuelle drøftelser omkring barnet (udvikling, daginst. m.m.) ikke overvejende sker over digitale medier, men at når det personlige er mere tydeligt, så er respekten overfor hinanden som regel også mere tydelig. Det kan være med til at styrke et samarbejde som lettere kan tåle modstand i fremtiden måske.

Det er blot tanker, og meget nemmere sagt end gjort, men om ikke andet måske kan bruges til inspiration. Håber du kan bruge noget af det..

Anmeld

18. april 2013

Snartmortil3

Jeg er i modsætning til de andre tøser på ingen måde tilhænger af en 7/7 ordning.. Men min søn ser også kun sin far to timer om ugen.

Det er også liiiiige før at jeg synes at overnatning er for tidligt. Men igen - måske er jeg alt for fanget i min egen "kaos" samværs sag.. Hvad har han selv søgt om? Skal man ikke søge om noget når man søger om ekstra samvær? Altså ønsker? Min x har feks lige søgt om udvidelse af samvær med overnatning.  

Jeg vil nok foreslå at de den ene uge kunne ses som de gør nu... Var det torsdag og søndag? Også den anden uge kunne de måske ses 1 hverdag + han henter i vuggestue fredag med overnatning til lørdag..

Jeg synes det er så svært, sådan noget med samvær..

Anmeld

18. april 2013

K.Rehder

Anonym skriver:

Hej piger.

Jeg skriver anonym, for ikke at blive googlet. Kan nogen genkende hvem jeg er, så hver venligst at holde det skjult og skrive til mig privat, hvis det skulle ske i havde behovet for det

Jeg skriver og beder JER om hjælp. Både mænd og kvinder. Jeg skal snart i statsamtet da eksen har søgt om ændring af samvær.

De har indtil nu set hinanden hver torsdag fra 6:30-16:45/17 og søndag 14-16:45.

Vores barn er 1 år.

Hvor meget samvær ville I give? Jeg er villig til at give mere, som han ønsker. Men jeg er i tvivl om hvor meget.

På forhånd tak

Min datters far og jeg gik fra hinanden da hun var 1 år, og vi aftalte at hans skulle have hende hver anden weekend og hver onsdag (også selv om vores forhold på daværende tidspunkt var ret anstrengt, for ikke at sige fuldstændig forfærdeligt).
Min datter havde brug for sin far og at han var en stor del af hendes liv, og han havde meget brug for hende. Lige så vel som jeg savnede hende, når hun var hos ham, savnede han jo også hende når hun var hos mig!
Kunne slet ikke forestille mig at skulle indvære at se min datter i over en uge, så det ville jeg på ingen måde byde ham!
Derud over er han den første jeg ringer til hvis jeg har brug for pasning eller hjælp til hende, for det føler jeg er hans ret som far!
Skal lige siges, at selvom vi dengang ikke kunne finde ud af at være kærester, har han altid været en fantastisk, omsorgsfuld og kærlig far

Håber at i finder en god løsning, som er bedst for jeres barn...også selv om det måske kræver ofringer som kan gøre ondt, fra jer begge.

Du er meget velkommen til at sende en pb, hvis du skulle have nogle spørgsmål.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.