EmilieKB skriver:
Jeg glæder mig, ligesom de fleste andre gravide kvinder til at min lille baby kommer ud.
Jeg må dog sande at det at være gravid ikke kun er en dans på roser. Jeg har enormt meget kvalme, har angst for at det ikke bliver den lille pige jeg drømmer om (og skammer mig over at have det sådan), jeg er oppe 10 gange om natten fordi min krop er i uro, tænker hele tiden på fremtiden og om jeg overhovedet er i stand til at klare så stor en udfordring. Jeg drømmer at mit barn mangler øjne, har hareskår el. har en psykisk lidelse.
Jeg er bange for jeg ikke er struktureret nok til at skabe en god hverdag for mit barn, bange for ikke at elske mit barn og forstiller mig situationen hvor mit barn er vandskabt og hvor ulykkelig det vil gøre mig.
Når jeg så ser kvinder der står og holder om deres mave med et lille skævt smil og har "LYKKE" stemplet i panden - bliver jeg nervøs for om jeg bare ikke er "egnet" som mor.
og så mit store spørgsmål.. er der nogen der har det som mig?
nej alle er bestemt ikke glad og lykkelig.
jeg er ikke, jeg glæder mig rigtig meget til bebsen kommer, men jeg bekymre mig os hele tiden om baby er Okay, og hver gang jeg tager en smule parfume på, eller får hoppet eller gjort et eller andet er jeg bange for babyen tager skade.
det er rigtig frustrende. men ved du hvad, jeg er begyndt at tænke at: HEY jeg kan jo ikke gøre en disse hvis der skulle være noget eller der sker noget.
de første tre måneder lå jeg på sofaen, jeg turde ikke bevæge mig, tænkte hele tiden på kun at spise rugbrød, frugt og drikke vand.
men nu er jeg begyndt at bevæge mig meget , og jeg spiser LIGE hvad jeg har lyst til... ( selvfølgelig tænker jeg stadig over hvad jeg indtager) men gider ikke tænke på hvad en dum Mc d burger kan skade hvis jeg har lyst til sådan en. for det skader jo overhoved ikke.
synes det er ærgerligt at det er blevet så FARLIGT at være gravid, for det er jo klart man ikke er lykkelig gravid med alle de ting man skal tænke på konstant.
iaften skal jeg til indflytterfest, skal selvfølgelig kun drikke sodavand og vand, MEN jeg har taget en masse make up på og brugt rigeligt med parfume. og har bestemt at det er godt for både baby og mig, fordi jeg er glad og føler mig tilfreds og det kan baby mærke for en gangs skyld
Nå det blev en længere smørre, er nok bare glad for at jeg ikke er den eneste som har det sådan som du også har det
god aften