Eksperthjælp: Min datter skriger

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.240 visninger
0 svar
0 synes godt om
28. februar 2013

Helle Hansen

"Min datter skriger"

Hej Helle

Sagen er den at min datter på nu 3 år og 1 månede ikke har noget sprog
Hun kan sige Ca 50 90 ord sådan delvis rigtigt og uklart

I 2012 havde hun en periode på 8 måneder hvor hun konstant sagde skrigelyd. Vi var virkelig ved at gå ud af vores gode skind
Hun var overhovedet ikke sur eller ked af det. Men hun sagde bare de der skrigelyder mange gange i minuttet
Dette stoppede hun så heldigvis med i oktober måned sidste år
Hun har så ikke lavet de skrigelyder hele oktober november og december måned
Men da vi så når til den første uge ind i januar 2013, så starter det hele forfra, og hun begyndte og skrige igen
Hun har nu skrevet hele januar og februar måned, og vi er igen ved at gå ud af vores gode skind
Vi ved ikke hvorfor hun Gør det, hun en utrolig glad og smilende pige
Elsker min hjælpe til med alt

Så vi er meget uforstående for, hvorfor hun konstant skal lave de skrigelyder.
Det er fra hun står op, vil hun går i seng

Vi har prøvet en del, men intet hjælper, vi har fortalt ihende kort, at hendes skrigeri giver os av i ørene
At vi ikke kan li hendes skrigeri osv
Men intet af det vi har prøvet hjælper

Har du en ide om hvorfor hun stopper med at sige de ord hun kan, til fordel for at sige skrigelyde?

Er der noget vi kan Gøre
Det tager rigtig hårdt på os at hun skriger en hel dag hver dag

Hilsner Tina.

Helles svar

Kære Tina,

Tak for din mail. Det lyder som om dit barn har sprog, da du skriver hun kan 50-90 ord. Det første jeg tænker, når jeg læser din mail er, om jeres datter har fået undersøgt hørelsen. Børn kan gå med uopsagte væske i mellemøret, som kan medføre hørenedsættelser i perioder. Hvis i ikke har fået undersøget hørelsen hos en øre-næse-halslæge, så vil jeg anbefale jer at gøre det hurtigst muligt!!

Du er velkommen til at skrive igen!
De bedste hilsner
Helle

Helle svarer på spørgsmål om dit barns sproglige udvikling, om hvor man kan søge hjælp, hvis ens barn har brug for en talepædagogisk indsats, om sprogstimulering mm. Helle holder desuden foredrag om børns tidlige sproglige udvikling i mødregrupper og på barselscafeer.

Se Helles hjemmeside: www.sprogligudvikling.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.