Gravid på p-piller

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. februar 2013

gædde/gitte

Rikke2404 skriver:

Hej!

Jeg er helt ny her på siden - så håber jeg kan tage lidt af jeres tid, mht. min tråd, og i har lyst til at besvare

Jeg er en pige på 18år, som på trods af p-piller, testede positiv her for nogle dage siden. Jeg har en kæreste (han er 19år), og vi har været sammen i 4½ år. 

Jeg starter på et grundforløb som ernærringsassistent her til august, og han er i gang med landbrugsuddannelse.

Jeg har et arbejde lige nu, hvor jeg har en opsparing på 15.000kr p.t. Vi spare sammen hver i sær til at flytte hjemmefra. (Som vi forhåbentlig snart gør). Vi bor stadig ved vores forældre.  Men vi ville gerne have det økonomiske iorden først!

Som sagt testede jeg positiv. Vi havde ellers aftalt at vente til jeg var frædig med uddannelse. Vi vil begge to rigtig gerne have børn, men det skal helst være når tingene passer sammen. 

Nu hvor der var sket en ''ups'er'', kan jeg ikke lade vær med at tænke på, om jeg skulle beholde det? Kan egentlig godt lide tanken om at vi fik en lille. Vi har været sammen så længe - og på trods af alderen, føler vi os også klar. Får helt sommerfugle i maven ved tanken Var det Ment To Be?

Mht. Uddannelse: Jeg kan vel godt tage grundforløbet, og så holde barsel? Nogen der ved noget om det?

Hvad syntes I er bedst på nuverende tidspunkt?

tillykke

hvis du allerede nu går og glæder dig ved tanken, så er jeg da bange for du knuser dit eget hjerte, hvis I vælger abort

du kan jo sagtens holde en pause i din uddannelse undervejs

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. februar 2013

Rikke2404

gædde/gitte skriver:

tillykke

hvis du allerede nu går og glæder dig ved tanken, så er jeg da bange for du knuser dit eget hjerte, hvis I vælger abort

du kan jo sagtens holde en pause i din uddannelse undervejs

Det har du nok helt ret i.. 

Efter at have skrevet med nogen skønne mødre her inde, ville det bedste for mig helt sikkert være at beholde det  Så må jeg bare håbe på den bedste støtte og hjælp hjemmefra - med håb om at det hele nok skal komme til at gå godt..

Min familie ser jo helst at man sikre sig økonomisk først, og bliver uddannet osv. inden..  Gisp. 

Anmeld

27. februar 2013

M (:

Rikke2404 skriver:

Efter at have skrevet med nogen skønne mødre her inde, ville det bedste for mig helt sikkert være at beholde det  Så må jeg bare håbe på den bedste støtte og hjælp hjemmefra - med håb om at det hele nok skal komme til at gå godt..

Min familie ser jo helst at man sikre sig økonomisk først, og bliver uddannet osv. inden..  Gisp. 

Men nu er det jo heldigvis DIN og din kærestes beslutning - ikke jeres familiers.. Jeg kan kun opfordre til at man følger sit hjerte..

Venligst M, der var så heldig at kunne planlægge sin graviditet, men som aldrig ville kunne få en abort, fordi (andre synes) tidspunktet var ubelejligt! 

Og tillykke med graviditeten!

Anmeld

27. februar 2013

Rikke2404

M (: skriver:

Men nu er det jo heldigvis DIN og din kærestes beslutning - ikke jeres familiers.. Jeg kan kun opfordre til at man følger sit hjerte..

Venligst M, der var så heldig at kunne planlægge sin graviditet, men som aldrig ville kunne få en abort, fordi (andre synes) tidspunktet var ubelejligt! 

Og tillykke med graviditeten!

Ja det er det heldigvis.. Mine forældre ved også godt, at hvis jeg skulle ske at blive gravid, hvor det ikke var planlagt - ville jeg beholde det. Det må de bare finde sig i. Støtte mig eller ej 

Følger 100% mit hjerte - alt andet ville være forkert.. 

Tak for dit svar 

Anmeld

27. februar 2013

Rikke _ Mor til Ida <3

Det kan sagtens lade sig gøre :-) Jeg fik min datter mens jeg var ved at tage en HF. Så tog jeg barsel, og startede op igen. 

Anmeld

27. februar 2013

gædde/gitte

Rikke2404 skriver:

jamen der kommer jo lidt hjælp også : større su, børne penge osv

Anmeld

27. februar 2013

AnthonsMor

Den beslutning er kun din og din kærestes! Så skid hul i hvad familie mener og hvad omverdenen siger til jeres alder.. Alder er kun et tal, og hvis I begge er klar til barn, så kast jer ud i det!

Alle forældre ser selvfølgelig deres børn være økonomisk sikret og have et godt sted at bo osv., men sådan er virkeligheden altså bare ikke altid!

Tag og snak med din kæreste om det og kom frem til den bedste beslutning for jer to!

Held og lykke med det!

Anmeld

27. februar 2013

M (:

Rikke2404 skriver:

Ja det er det heldigvis.. Mine forældre ved også godt, at hvis jeg skulle ske at blive gravid, hvor det ikke var planlagt - ville jeg beholde det. Det må de bare finde sig i. Støtte mig eller ej 

Tak for dit svar 

Men tror du ikke de vil støtte jer? Måske de ikke lige klapper i hænderne de første 10 minutter, men de fleste forældre støtter da deres børn, når de lige har slugt kamelen..

Hvad siger din kæreste til det hele?

Anmeld

27. februar 2013

Rikke2404

M (: skriver:

Men tror du ikke de vil støtte jer? Måske de ikke lige klapper i hænderne de første 10 minutter, men de fleste forældre støtter da deres børn, når de lige har slugt kamelen..

Hvad siger din kæreste til det hele?

Jo det tror jeg da de ville.. Men tror måske også lige de skal sluge den først. I deres øjne er jeg jo stadig deres lille pige, på kun 18år.

Når jeg ser dem med andre spædbørn i familien, er de jo helt pjattet. 

Min kæreste mener bestemt at vi kan klare det også. Han har selv en meget børnevenlig familie. (Er min bestemt også, men de har børn i 3-4års alderen, hvor de mindste i min er 11år). Men han virker stadig en smugle skræmt ved tanken. Det var jo ikke ligefrem planlagt.  Han vokser med opgaven - det er jeg overbevist om!

Anmeld

27. februar 2013

Miss Kat

Tak for dit svar 

Hvis de ved det, så lyder det jo også som om, du for længst har besluttet dig - før du stod med den positive test. Stort held og lykke med det hele!  Og velkommen til Baby.dk.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.