Gravid på p-piller

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.853 visninger
28 svar
5 synes godt om
27. februar 2013

Rikke2404

Hej!

Jeg er helt ny her på siden - så håber jeg kan tage lidt af jeres tid, mht. min tråd, og i har lyst til at besvare

Jeg er en pige på 18år, som på trods af p-piller, testede positiv her for nogle dage siden. Jeg har en kæreste (han er 19år), og vi har været sammen i 4½ år. 

Jeg starter på et grundforløb som ernærringsassistent her til august, og han er i gang med landbrugsuddannelse.

Jeg har et arbejde lige nu, hvor jeg har en opsparing på 15.000kr p.t. Vi spare sammen hver i sær til at flytte hjemmefra. (Som vi forhåbentlig snart gør). Vi bor stadig ved vores forældre.  Men vi ville gerne have det økonomiske iorden først!

Som sagt testede jeg positiv. Vi havde ellers aftalt at vente til jeg var frædig med uddannelse. Vi vil begge to rigtig gerne have børn, men det skal helst være når tingene passer sammen. 

Nu hvor der var sket en ''ups'er'', kan jeg ikke lade vær med at tænke på, om jeg skulle beholde det? Kan egentlig godt lide tanken om at vi fik en lille. Vi har været sammen så længe - og på trods af alderen, føler vi os også klar. Får helt sommerfugle i maven ved tanken Var det Ment To Be?

Mht. Uddannelse: Jeg kan vel godt tage grundforløbet, og så holde barsel? Nogen der ved noget om det?

Hvad syntes I er bedst på nuverende tidspunkt?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. februar 2013

LilleChelle

Tillykke med de to streger først og fremmest  

- Du kan sagtens tage grundforløbet og så gå på barsel for derefter at finde en lærerplads. 

Om i skal få barnet eller ikke, kan jeg ikke vurdere. Men jeg ville personligt aldrig vælge abort uanset hvad. 

Rigtig meget held og lykke med det hele  

Anmeld

27. februar 2013

Rikke2404

Tak for det 

Og tak for svaret! Jeg mente også godt at men kunne gøre det. Dejligt at få det bekræftet

Jeg har bestemt heller ikke lyst til at få en abort. Når jeg nu har den alder jeg har, syntes jeg også godt at det kan gå. Unge mødre kan også være fantastiske! 

Anmeld

27. februar 2013

Christina :-)

Rikke2404 skriver:

Tak for det 

Og tak for svaret! Jeg mente også godt at men kunne gøre det. Dejligt at få det bekræftet

Jeg har bestemt heller ikke lyst til at få en abort. Når jeg nu har den alder jeg har, syntes jeg også godt at det kan gå. Unge mødre kan også være fantastiske! 

Jeg er 20 of venter nummer to:-D

Anmeld

27. februar 2013

Rikke2404

mortilelias:-) skriver:

Jeg er 20 of venter nummer to:-D

Wauw! Sejt gjort

Hvor gammel var du da du fik din første?

Hvordan fik du det til at hænge sammen med uddannelse osv? 

Du må undskylde hvis jeg er for nysgerrig

Anmeld

27. februar 2013

malliebooh

Rikke2404 skriver:

Hej!

Jeg er helt ny her på siden - så håber jeg kan tage lidt af jeres tid, mht. min tråd, og i har lyst til at besvare

Jeg er en pige på 18år, som på trods af p-piller, testede positiv her for nogle dage siden. Jeg har en kæreste (han er 19år), og vi har været sammen i 4½ år. 

Jeg starter på et grundforløb som ernærringsassistent her til august, og han er i gang med landbrugsuddannelse.

Jeg har et arbejde lige nu, hvor jeg har en opsparing på 15.000kr p.t. Vi spare sammen hver i sær til at flytte hjemmefra. (Som vi forhåbentlig snart gør). Vi bor stadig ved vores forældre.  Men vi ville gerne have det økonomiske iorden først!

Som sagt testede jeg positiv. Vi havde ellers aftalt at vente til jeg var frædig med uddannelse. Vi vil begge to rigtig gerne have børn, men det skal helst være når tingene passer sammen. 

Nu hvor der var sket en ''ups'er'', kan jeg ikke lade vær med at tænke på, om jeg skulle beholde det? Kan egentlig godt lide tanken om at vi fik en lille. Vi har været sammen så længe - og på trods af alderen, føler vi os også klar. Får helt sommerfugle i maven ved tanken Var det Ment To Be?

Mht. Uddannelse: Jeg kan vel godt tage grundforløbet, og så holde barsel? Nogen der ved noget om det?

Hvad syntes I er bedst på nuverende tidspunkt?

Det kan sagtens lade sig gøre

Jeg selv er 19 og min kæreste er 20.. Vi har været sammen i 4 år til maj og vi venter vores første Han er faktisk også inden for landbrug hehe Hvis du har brug for at skrive med nogen, så kan du bare skrive en privat besked

Anmeld

27. februar 2013

Rikke2404

malliebooh skriver:

Det kan sagtens lade sig gøre

Jeg selv er 19 og min kæreste er 20.. Vi har været sammen i 4 år til maj og vi venter vores første Han er faktisk også inden for landbrug hehe Hvis du har brug for at skrive med nogen, så kan du bare skrive en privat besked

Hehe, det var da pudsigt  og tillykke med bebsen! Det blir da spændende

Tak for det - dejligt at have muligheden 

Anmeld

27. februar 2013

malliebooh

Rikke2404 skriver:

Hehe, det var da pudsigt  og tillykke med bebsen! Det blir da spændende

Tak for det - dejligt at have muligheden 

Mange tak Det bliver det ihvertfald

Det var så lidt  

Anmeld

27. februar 2013

ekebiv

Om i skal beholde barnet kan kun du/i vurdere men mht uddannelse er det ikke noget problem. Jeg har selv fået to børn under min kokke uddannelse (1 planlagt og 1 ups'er) og det har ikke været noget problem overhovedet

Anmeld

27. februar 2013

Rikke2404

ekebiv skriver:

Om i skal beholde barnet kan kun du/i vurdere men mht uddannelse er det ikke noget problem. Jeg har selv fået to børn under min kokke uddannelse (1 planlagt og 1 ups'er) og det har ikke været noget problem overhovedet

Pyha  Det lyder jo godt.

Så har jeg jo slet ikke så meget at frygte alligevel.. 

Hvordan var det at have små børn og være i gang med sådan en uddannelse samtidig? Forstiller mig det må have været hårdt alligevel? 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.