cn skriver:
Hej Hej. Vi har en Hellig Birma - og knuselsker hende.. Hun er nu 15 år.. 
Fordele: rolig, meget kælen, kan opdrages - fx må hun ikke ligge i vores uldsofa - efter at have puffet hende ned få gange forstod hun det, ligeledes går hun ikke på borde, hun må ikke være i vores senge.. osv. Racen er kendt for at kunne opdrages. Hun er blid overfor ungerne. Hun er indekat- virkelig meget. Kun om sommeren tripper hun ud. Og hun bliver meget fornærmet, hvis hun bliver lukket ude i bare nogle timer.. Hun er aldrig syg.. Vi krydser fingre for at alderen er god ved hende..
Ulemper: hun fælder.. Selv om man virkelig børster og ordner pelsen, fælder hun fx der hvor hun ligger og sover kan man nærmest samle pels til hue
! Og når man kæler med hende, har man en del hår.. Fnugrullere er vores ven.. Derfor hun ikke må være i sofa og senge
Pelsen kræver pleje, for ikke at danne knuder. Hun kaster hårboller op.. Så vi køber specialfoder i en dyrehandel, det tager det værste, men ikke alt.. Og det er altså lidt ulækkert.. Hun kan godt være lidt sky overfor gæster! Men hun meget trofast overfor familien.
Den anden race kender jeg ikke til.. Vi skal helt sikkert have en Hellig Burma igen..
Hvor er det dejligt at høre så positiv om hellig birma racen 
Jeg er meget spændt på at lære racen at kende, jeg har nemlig kun tidligere haft huskatte..
Jeg håber virkelig også at min kat bliver gammelmog får et godt helbred
2 af mine huskatte døde nemlig meget unge (1år & 4,5 år). Er der stamtavle på din?
min plan er at jeg vil børste min kat dagligt, så jeg håber at den ikke fælder monster mega meget..
Anmeld