Hellig Birma VS Ragdoll

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. marts 2013

Tullepigen90

LilleLene skriver:

skal du have et putte hoved, så skal du købe dig en sphynx (hårløs kat)

min er den mest kælende putte gøj, kunne han putte ved mig hele dagen gjorde han det... Han sover i arm med mig om natten

Jeg bryder mig ikke om racen sphynx og generelt bare ikke hårløse dyr.. Men jeg har hørt at de skulle være meget kælen.

jeg har købt en lille hellig birma han killing, som jeg også har lagt et billede ind af  Den race skulle være meget kælen og social..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. marts 2013

Tullepigen90

Hyacinth skriver:

Det vsr da så lidt

Du siger bare til, hvis du mangler mere info 

Mange tak  Nu hvor du tilbyder din viden tillader jeg mig da lige og stille dig lidt spørgsmål om den hellige birma race..

1. Skal de have noget specielt at spise? Jeg har nemlig læst at de ikke kun må få tørkost..

2. kræver de noget specielt, specielt mad, speciel pleje osv?

Anmeld

2. marts 2013

Tullepigen90

Holbæktrunten skriver:

Jeg kan anbefale en Maine coon... Vi har en, de har lang pels og er en større katterace. Han er neutraliseret og god som dagen er lang. MEGET kælen og social, opfører sig faktisk som en lille hund og følger efter os hvis vi fx går i haven og roder... Lidt dum, han flytter sig ikke rigtig, så man snubler nemt over ham. Finder sig i alt bassen gær ved ham uden at reagere...

Åh, hvor lyder jeres maine coon skøn! 

Desværre synes jeg at en maine coon var for stor en kat når den skulle kunne ligge ved mig i min seng, samt være oppe hos mig i min kørestol..

Anmeld

2. marts 2013

Tullepigen90

cn skriver:

Hej Hej. Vi har en Hellig Birma - og knuselsker hende.. Hun er nu 15 år.. 

Fordele: rolig, meget kælen, kan opdrages - fx må hun ikke ligge i vores uldsofa - efter at have puffet hende ned få gange forstod hun det, ligeledes går hun ikke på borde, hun må ikke være i vores senge.. osv. Racen er kendt for at kunne opdrages. Hun er blid overfor ungerne. Hun er indekat- virkelig meget. Kun om sommeren tripper hun ud. Og hun bliver meget fornærmet, hvis hun bliver lukket ude i bare nogle timer.. Hun er aldrig syg.. Vi krydser fingre for at alderen er god ved hende.. 

Ulemper: hun fælder.. Selv om man virkelig børster og ordner pelsen, fælder hun fx der hvor hun ligger og sover kan man nærmest samle pels til hue ! Og når man kæler med hende, har man en del hår.. Fnugrullere er vores ven.. Derfor hun ikke må være i sofa og senge  Pelsen kræver pleje, for ikke at danne knuder. Hun kaster hårboller op.. Så vi køber specialfoder i en dyrehandel, det tager det værste, men ikke alt.. Og det er altså lidt ulækkert.. Hun kan godt være lidt sky overfor gæster! Men hun meget trofast overfor familien. 

Den anden race kender jeg ikke til.. Vi skal helt sikkert have en Hellig Burma igen..

Hvor er det dejligt at høre så positiv om hellig birma racen 

Jeg er meget spændt på at lære racen at kende, jeg har nemlig kun tidligere haft huskatte.. 

Jeg håber virkelig også at min kat bliver gammelmog får et godt helbred  2 af mine huskatte døde nemlig meget unge (1år & 4,5 år). Er der stamtavle på din?

min plan er at jeg vil børste min kat dagligt, så jeg håber at den ikke fælder monster mega meget..

Anmeld

2. marts 2013

Tullepigen90

pcoramt skriver:

har du børn?

hvis du har så vil jeg foreslå dig perser eller exo (korthårsperser). de er utrolige kærlige, og rubuster på den måde at de kan tåle at blive rykket lidt i halen osv vi har selv to langhårspersere, og det er simpelhen de bedste dyr i hele verden

Nej, jeg har ikke børn.. Perser var der flere som anbefalede mig, da de skulle være utrolig rolig og kælen  Det endte dog med at blive en hellig birma 

Anmeld

2. marts 2013

Tullepigen90

molle85 skriver:

Jeg har en Hellig Birma. Han er yders kælen kommer når man kalder lige meget om han ligger i dyb søvn, hvis han kan komme til det hopper han op i lommen på dig, han elsker opmærksomhed og elsker børn og der findes intet ondt i ham.  På det område er han en fantastisk kat, Han er i øvrit inde kat og vi har kun ham.

Ud over alt det gode ved ham har han os lidt dårlige sider

Især da han var killig ødelagde han alt, bed ledninger over og spiste vores uldtøj. Men vi var så heller ikke så meget hjemme..

Han er alt i alt en fantastisk kat, godmodig og meget kælen. Jeg kunne på ingen måde forstille mig en anden race end ham..

Jeg ville klart anbefalde dig sådan en kat.. Jeg skal se om jeg kan finde nogle billeder af ham som jeg kan lægge ind til dig.

Hvor lyder din kat skøn! Jeg glæder mig rigtig meget til at få Min kat hjem. Jeg vil utrolig gerne se billeder af din kat 

Anmeld

2. marts 2013

Tullepigen90

molle85 skriver:

jeg kan ikke finde ud af at lægge billeder ind?

Ved mig står er der en rubrik under "send besked" hvor der står "tilføj billeder" og derunder står der "vælg filer". Jeg trykker bare på "vælg filer" og indsætter så de billeder jeg ønsker.

Anmeld

2. marts 2013

LilleLene

Tullepigen90 skriver:

Jeg bryder mig ikke om racen sphynx og generelt bare ikke hårløse dyr.. Men jeg har hørt at de skulle være meget kælen.

jeg har købt en lille hellig birma han killing, som jeg også har lagt et billede ind af  Den race skulle være meget kælen og social..

bare okay

men du får lige et par billeder af ham, for han er sq en charmetrold

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

2. marts 2013

cn

Tullepigen90 skriver:

Hvor er det dejligt at høre så positiv om hellig birma racen 

Jeg er meget spændt på at lære racen at kende, jeg har nemlig kun tidligere haft huskatte.. 

Jeg håber virkelig også at min kat bliver gammelmog får et godt helbred  2 af mine huskatte døde nemlig meget unge (1år & 4,5 år). Er der stamtavle på din?

min plan er at jeg vil børste min kat dagligt, så jeg håber at den ikke fælder monster mega meget..

Ja, der er stamtavle på hende.. En meget fin endda.. Men hun er steriliseret nu.. Hun har haft et kuld unger.. Det var før vi fik hende.. Lidt ærgerligt.. For vi kunne godt have tænkt os et kuld.. Hun er nemlig meget fin i aftegningerne.. 

Børstning taget rigtig meget, men jeg tror ikke helt man kan undgå fældning..  

Anmeld

3. marts 2013

Tullepigen90

LilleLene skriver:

bare okay

men du får lige et par billeder af ham, for han er sq en charmetrold

Åh, hvor ligner den bare en rigtig dejlig kælemis 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.