åhhh hjælp mig...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. februar 2013

MariaKyedDK

Kay skriver:

hvis der er det mindste galt gør føsdags"barnet" hun sviner alle for alt muligt underligt altid...

ej da

nå ja så kan jeg godt se du er nervøs...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. februar 2013

Kay

MariaKyedDK skriver:

ej da

nå ja så kan jeg godt se du er nervøs...

jeps... og har ingen ønsker fået til pynt, farver, eller smag....

Anmeld

27. februar 2013

MariaKyedDK

Kay skriver:

jeps... og har ingen ønsker fået til pynt, farver, eller smag....

Hmm , men man kan sige du gør det så godt du kan, og hvad du tror hun vil blive glad for, og hvis hun er utilfreds må hun lade være med at spise den...

Anmeld

27. februar 2013

Zafir

Kay skriver:

har aldrig lavet en firkantet før så kunne være det skulle prøves enten det eller en lille rund oven på en rund har jeg altid godt kunne tænke mig at prøve

Jeg har 'ofte' lavet en firkantet med en skålekage ovenpå Det er ret festligt...

Skal også lave en fodboldkage til en konfirmation her i foråret. - Der bliver det også en firkantet med en rund (fodbold) ovenpå

Anmeld

27. februar 2013

Kay

Zafir skriver:

Jeg har 'ofte' lavet en firkantet med en skålekage ovenpå Det er ret festligt...

Skal også lave en fodboldkage til en konfirmation her i foråret. - Der bliver det også en firkantet med en rund (fodbold) ovenpå

min svigermor har bestemt det skal være med billed så det bliver en firkant

Anmeld

27. februar 2013

K&S

Kay skriver:

ja men er i tvivl om jeg kan nå og pynte den inden vi skal afsted... da det er til frokost og jeg også har en bette tøs på 6 måneder at sørge for

overvejer om jeg kan lave den i næste uge og så fryse den.... men hvornår mon den så skal tages op

Jeg skal lave dåbskager til lørdag - jeg laver bunde + fyld (chokoladecreme og mousse) i morgen torsdag og så lægger jeg den sammen + overtrækker og pynter fredag 

Pynten lavede jeg i går - hvis den står på blomster, blomster, blomster så kan du også sagtens lave det i forvejen 

Anmeld

27. februar 2013

Kay

K&S skriver:

Jeg skal lave dåbskager til lørdag - jeg laver bunde + fyld (chokoladecreme og mousse) i morgen torsdag og så lægger jeg den sammen + overtrækker og pynter fredag 

Pynten lavede jeg i går - hvis den står på blomster, blomster, blomster så kan du også sagtens lave det i forvejen 

ja... må lave blomster mandag eller tirsdag 

Anmeld

27. februar 2013

Dot D

Kay skriver:

ja men er i tvivl om jeg kan nå og pynte den inden vi skal afsted... da det er til frokost og jeg også har en bette tøs på 6 måneder at sørge for

overvejer om jeg kan lave den i næste uge og så fryse den.... men hvornår mon den så skal tages op

Du kan sagtens fryse den med pynt og det hele. Det ved jeg, flere jeg har lavet kage til har gjort, med godt resultat...

Du fryser den - evt i en kasse der kan lukkes og en stor pose udenom, så får pynten ingen slag og kagen ingen grim lugt/smag.

Så skal du tage den op af fryseren et døgn før, den skal bruges, og den skal gerne tø op i køleskabet.

Jeg havde lavet en drømmekage med noget chokoladecremefyld, den kom i fryseren, havde lavet to, kun den ene blev spist, så fik vi den fra fryseren, og den var faktisk en del bedre end før, den blev frosset ned Det var med fondant på. Hvis den bare tøer stille og roligt op, så bliver fondanten feks heller ikke klistret

Rigtig god fornøjelse

Anmeld

27. februar 2013

Kay

Dot D skriver:

Du kan sagtens fryse den med pynt og det hele. Det ved jeg, flere jeg har lavet kage til har gjort, med godt resultat...

Du fryser den - evt i en kasse der kan lukkes og en stor pose udenom, så får pynten ingen slag og kagen ingen grim lugt/smag.

Så skal du tage den op af fryseren et døgn før, den skal bruges, og den skal gerne tø op i køleskabet.

Jeg havde lavet en drømmekage med noget chokoladecremefyld, den kom i fryseren, havde lavet to, kun den ene blev spist, så fik vi den fra fryseren, og den var faktisk en del bedre end før, den blev frosset ned Det var med fondant på. Hvis den bare tøer stille og roligt op, så bliver fondanten feks heller ikke klistret

Rigtig god fornøjelse

tak... men har kigget nermere på kalenderen og kan jo dårligt nå at lave og fryse den 

Anmeld

27. februar 2013

Dot D

Kay skriver:

tak... men har kigget nermere på kalenderen og kan jo dårligt nå at lave og fryse den 

Så skal du "bare" lave den over nogle dage, det kan fint lade sig gøre. Ved du hvilken kage, det skal være?

Hvis du selv må vælge, kunne du jo tænke taktisk vælge at bage en mud-cake, for den SKAL ligge på køl gerne 3-5 dage inden den lægges sammen, for så bliver den faaaaaaaaaaaantastisk Så kan du smelte din chokolade og fløde sammen to dag før du lægger kagen sammen, husk at bruge fløde med længst holdbarhed, for så kan du opbeavre den på køl til den skal piske til mousse. Koge bær to dage før og på køl med dem også. Så lægger du kagen sammen, smører op og på med fondanten, og på dagen lægger du dit færdige pynt på, som du kan starte med at lave allerede nu. 

Se så er det ikke så presset, men over flere dage, og du bliver ikke stresset af din første "bestillingskage", hi hi

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.