åhhh hjælp mig...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.584 visninger
34 svar
6 synes godt om
27. februar 2013

Kay

jeg har fået min første "bestilling" på en kage...

min mands mormor er lige blevet 75 år og her d. 9 marts holder hun "fest" kold andretning kl. 14 med kaffe og kage (min kage) som dessert....

den skal være til 17 mennesker... minimum... hvor stor skal jeg så lave den??

men nu har jeg jo også en elna der skal ha noget tid... så er jo nød til at lave den ud over et par dag... eller skal jeg lave den allerede her i næste uge og så fryse den??

men hvornår fryser man den... når den er lagt sammen... eller når den er smurt op???

hvad skal jeg putte i den?? tænker 2 slags muss/skum en chokolade og en mere frisk....

sal jeg lave en stor firkantet kage eller skal jeg lave en rund og en mindre oven på??

og hvordan dælen skal jeg pynte den?? sukker billed af hende eller?? hun har ingen spændende beskæftigelser man kan bruge nemlig... og så blivr det bare blomster

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. februar 2013

MariaKyedDK

Kay skriver:

jeg har fået min første "bestilling" på en kage...

min mands mormor er lige blevet 75 år og her d. 9 marts holder hun "fest" kold andretning kl. 14 med kaffe og kage (min kage) som dessert....

den skal være til 17 mennesker... minimum... hvor stor skal jeg så lave den??

men nu har jeg jo også en elna der skal ha noget tid... så er jo nød til at lave den ud over et par dag... eller skal jeg lave den allerede her i næste uge og så fryse den??

men hvornår fryser man den... når den er lagt sammen... eller når den er smurt op???

hvad skal jeg putte i den?? tænker 2 slags muss/skum en chokolade og en mere frisk....

sal jeg lave en stor firkantet kage eller skal jeg lave en rund og en mindre oven på??

og hvordan dælen skal jeg pynte den?? sukker billed af hende eller?? hun har ingen spændende beskæftigelser man kan bruge nemlig... og så blivr det bare blomster

Har ingen erfaring med det , men jeg opper den lige for dig, i håb om at en snart kan hjælpe dig

Anmeld

27. februar 2013

Kay

MariaKyedDK skriver:

Har ingen erfaring med det , men jeg opper den lige for dig, i håb om at en snart kan hjælpe dig

tak har snart lavet nogle kager alligevel og føler jeg har styr på det meste... men har aldrig lavet en så stor... og gir sgu lidt prestations angst når den skal bruges til en andens føsdag end os her hjemme

Anmeld

27. februar 2013

MariaKyedDK

Kay skriver:

tak har snart lavet nogle kager alligevel og føler jeg har styr på det meste... men har aldrig lavet en så stor... og gir sgu lidt prestations angst når den skal bruges til en andens føsdag end os her hjemme

hihi det forstår jeg godt du har det sådan men flot af dig at du vil gøre det...

er sikker på du ikke skal have præsentationsangst.. hvor mange sviner egentlig en kage til ?

Anmeld

27. februar 2013

Kay

MariaKyedDK skriver:

hihi det forstår jeg godt du har det sådan men flot af dig at du vil gøre det...

er sikker på du ikke skal have præsentationsangst.. hvor mange sviner egentlig en kage til ?

hvis der er det mindste galt gør føsdags"barnet" hun sviner alle for alt muligt underligt altid...

Anmeld

27. februar 2013

mth1987

Jeg plejer at lave den over 2-3 dage

1. Dag laver jeg bunde, fyldet og smørcreme hvis ikk jeg har mere.

2. Dag samler jeg den og ordner opsmøring 

3. Dag kommer fondant og pynten på (den skal ikk dækkes over med noget i køleskabet efter du har puttet fondant på for så "smelter" det) 

Anmeld

27. februar 2013

mth1987

Hov og str ville jeg hvis den skal være rund lave en på ø25 og firkantet 20

Anmeld

27. februar 2013

Kay

mth1987 skriver:

Jeg plejer at lave den over 2-3 dage

1. Dag laver jeg bunde, fyldet og smørcreme hvis ikk jeg har mere.

2. Dag samler jeg den og ordner opsmøring 

3. Dag kommer fondant og pynten på (den skal ikk dækkes over med noget i køleskabet efter du har puttet fondant på for så "smelter" det) 

det plejer jeg også... men har ikke 3 dage optil hvor jeg kan lave det... har kun torsdag og fredag da jeg skal noget onsdag hele dagen... mere derfor jeg spørg til nedfrysning...

tror du en ø 25 er stor nok?

Anmeld

27. februar 2013

Zafir

Til 17 personer vil jeg tro at ø25 er nok, hvis du laver den 8-10 cm høj

Anmeld

27. februar 2013

Kay

Zafir skriver:

Til 17 personer vil jeg tro at ø25 er nok, hvis du laver den 8-10 cm høj

3 lag bunde og 2 lag muss/skum??

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.