hvilken hund? :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. februar 2013

Sara.

frkanonym skriver:

men vi fik også at vide af diverse kenneler, at en lhasa ikke er en børnevenlig hund.

Jamen vi skal ikke have sådan en hund så!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. februar 2013

Sara.

jydeinden skriver:

du må gerne have en hund med i busserne du er bare lige nødtil at forhøre dig hos midttrafik hvordan de deffinerer reglerne, for på deres hjemmeside står der bare at du ikke må have en stor hund med, men hvad er en stor hund. og du behøver ikke at have den i en taske.

I Aarhus er det Aarhus sporvejes gamle regler som er gældende..... Og de siger den skal kunne være i en taske til hunde under turen

Anmeld

26. februar 2013

jydeinden

Sara. skriver:

I Aarhus er det Aarhus sporvejes gamle regler som er gældende..... Og de siger den skal kunne være i en taske til hunde under turen

er bare ikke det der står på deres egen hjemmeside har nemlig tjekket. og har nu også set flere som havde deres hund med som ikke havde den i taske og de blev nu ikke smidt ud

Anmeld

26. februar 2013

Sara.

jydeinden skriver:

er bare ikke det der står på deres egen hjemmeside har nemlig tjekket. og har nu også set flere som havde deres hund med som ikke havde den i taske og de blev nu ikke smidt ud

Hmm okay

Troede vi havde gjort forarbejdet omkring det godt, men vi vil lige undersøge det igen og evt ringe til dem i morgen.

Tak for svar

Anmeld

26. februar 2013

Annesofiebach

vi har fransk bulldog, og den er super god til børn men det har jo også meget at gøre med hvem man er som person  

http://hvalpely.dk/fb.html prøv at læse den her, den siger alt om racen synes jeg

Anmeld

26. februar 2013

jydeinden

Sara. skriver:

Hmm okay

Troede vi havde gjort forarbejdet omkring det godt, men vi vil lige undersøge det igen og evt ringe til dem i morgen.

Tak for svar

hehe så lidt men uanset hvad synes jeg i hvertfald det er nogle mærkelige regler de har sig

Anmeld

26. februar 2013

SanneJensen

CRS skriver:

Er ved at overtale min kone til en hund....

Hvad tænker i om:

mops

fransk bulldog

boston terrier

lhasa apso

vores krav er at den skal kunne komme i taske og med i bus da vi ikke har bil og så god til børn. vi har lærke på 5 og nor på snart 3. 

Jeg vil med glæde anbefale en fransk bulldog

Jeg har selv en lækker 'lille' fyr på 11 mdr. og 14 kg  ..

Han er legesyg, går pænt, kan en masse tricks og er fantastisk med både børn og andre dyr. (Vi har min kærestes datter - på 2 år - hver anden weekend).. Men igen, det hele handler jo selvfølgelig også om ejeren.

Held og lykke med at få overtalt konen!

Anmeld

26. februar 2013

Frk. Himmelblå

CRS skriver:

Er ved at overtale min kone til en hund....

Hvad tænker i om:

mops

fransk bulldog

boston terrier

lhasa apso

vores krav er at den skal kunne komme i taske og med i bus da vi ikke har bil og så god til børn. vi har lærke på 5 og nor på snart 3. 

Fransk bulldog skulle være en af verdens klogeste hunderacer... Og så er de så grimme at de er søde ;-) Til gengæld har de lidt en bygning, der leder tankerne hen på Brian-hunde, så jeg ville nok vælge den fra alligevel.

Mopser bliver nemt syge pga. uhensigtsmæssig fremavl af tumpede, ydre kvaliteter gennem mange, mange år...

Jeg ville vælge en race, der ikke er populær pga. udseeendet, og som passer temperamentsmæssigt til familien. Og så ville jeg sikre mig, at der har været holdt (meget) høje standarder inden for avlen - forstået på den måde, at den oprindelige hund (fra for århundreder tilbage) ikke er blevet ændret over tid pga. mode.

Jeg ville måske vælge en cairn terrier eller en ruhåret gravhund eller af den type... Men de er jo ikke pyntehunde, men kan dog sagtens transporteres med rundt... Er jo ikke så store.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.