At lege med sit barn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. februar 2013

Anonym trådstarter

Isabella_mor skriver:

Tegn, lav perler, mal. Gå ud og saml sten. syng sange, fortæl historier, klip ud, læs bøger. Der er MANGE ting man kan lave uden at skulle lege... 

Problemet er at det er hun kørt surt i for det er det jeg foreslår hver gang 

Det må være en del af hendes udvikling at hun er vildt begejstret og fascineret af at lege dialog mellem to dukker/bamser/biler/tusser ja you name it. Hun er 3,5 år.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. februar 2013

emsaroto

Altså sådan noget med dukker og dublo leger jeg heller ikke med Oskar. Jeg kan slet ikke forholde mig til det. 

Men Oskar leger i det hele taget mest sådan noget som gemme eller fange og fægtning .. 
Hvis han bruger sit legetøj, jamen så leger han også helt selv.  

Oskar snakker mere end han leger det er skønt for mig hehe 

Anmeld

26. februar 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79

Tror det er meget normalt at man bare er god til nogen ting, og knap så god til andre. Her orker jeg nu heller ik at sidde på gulvet og lege med LEGO og dukker i flere time ad gangen. Til gengæld er far her super fantastisk til det. Så er jeg bare rigtig god til en hel masse andre ting, som far ik er så god til!!

Jeg gider ik gå og ha dårlig samvitighed, over ik at være verdensmester i alt, indenfor for forældre roller!! Vh stine

Anmeld

26. februar 2013

Pige2009

Anonym skriver:

Jeg skriver som anonym da jeg ikke vil dømmes og det tror jeg nemt jeg kan blive. Anonyme svar er tilladt.

Er jeg den eneste der har svært ved at lege med mit barn? Altså jeg elsker at tage i svømmehal, zoo, i skoven osv. Men at sætte mig ned og lege dialog mellem dukkerne eller lege med dublo f.eks, det er jeg så dårlig til Tror det er fordi jeg ikke har så god fantasi og det siger mig intet. At tegne eller lege med modellervoks går lidt bedre!

Vores datter har altid været god til at lege selv og leve sig så meget ind i en leg at hun ikke ænser vi er der. Nu er hun så kommet ind i en periode hvor hun absolut ikke vil underholde sig selv! Vi skal lege dagen lang og hvis jeg siger at mor har brug for en pause, bliver hun vildt vred eller ked af det. Jeg bliver virkelig sat på prøve her!

Er det fordærdeligt at jeg ikke kan LEGE  med hende på den måde? Jeg tvinger mig selv til det hvis man kan sige det sådan, men jeg er jo et eller andet sted ikke til stede fordi jeg ikke kan finde ud af det

Har det på samme måde

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.