Anonym skriver:
Jeg skriver som anonym da jeg ikke vil dømmes og det tror jeg nemt jeg kan blive. Anonyme svar er tilladt.
Er jeg den eneste der har svært ved at lege med mit barn? Altså jeg elsker at tage i svømmehal, zoo, i skoven osv. Men at sætte mig ned og lege dialog mellem dukkerne eller lege med dublo f.eks, det er jeg så dårlig til
Tror det er fordi jeg ikke har så god fantasi og det siger mig intet. At tegne eller lege med modellervoks går lidt bedre!
Vores datter har altid været god til at lege selv og leve sig så meget ind i en leg at hun ikke ænser vi er der. Nu er hun så kommet ind i en periode hvor hun absolut ikke vil underholde sig selv! Vi skal lege dagen lang og hvis jeg siger at mor har brug for en pause, bliver hun vildt vred eller ked af det. Jeg bliver virkelig sat på prøve her!
Er det fordærdeligt at jeg ikke kan LEGE med hende på den måde? Jeg tvinger mig selv til det hvis man kan sige det sådan, men jeg er jo et eller andet sted ikke til stede fordi jeg ikke kan finde ud af det
Tror bestemt ikke at du bliver dømt for at være voksen og fantasiløs hehe De fleste voksne mennesker har ikke fantasi til at lege på "dukkeplan" og det er helt naturligt. Det er jo børnene der har den gode fantasi og derfor synes jeg også det er ok at de har noget hvor vi voksne ikke er med og hvor de kan lege selvstændigt.
Kan også bare være at barnet gerne vil at man sidder på gulvet med dem og f.eks bygger et dukkehus ud af mælkekartoner eller andet - og når det så er færdigt så kan de selv lege med dukkerne i huset.
Synes ikke at man som forældre skal lege med barnet hele tiden - og er den ene forældre bedre til ét og den anden noget andet, så må man bare dele det lidt op.
Kan du ikke sige til din datter at du gerne vil være med til at tegne, modellere, male, gå en tur eller andet du føler du kan være med til og så sige at hvis hun gerne vil lege med dukker, så kan hun lege selv, men bagefter kan i så lave noget sammen.
Min datter er kun 18 måneder, så har ikke selv stået i det 
/Fenja 
Anmeld