Den dag idag ville jeg gøre alt for at stoppe en med sprit i blodet!
Eller har faktisk prøvet at stoppe en..
Jeg var 16 år, min bror var til fest ved mig, da han pludselig vil køre, jeg tager hans bil nøgler, hvorefter han bliver rigtig vred på mig, hvor jeg eftergiver, og aflevere nøglerne til ham! At jeg fortryder det idag, kan jeg ikke gøre så meget ved! Omkring 5 timer, efter han er kørt, ringer min mor, og fortæller mig, han er kørt galt, og han er blevet lam!
Hvordan skal en pige på 16 håndtere dette? Jeg fik den største skyld følelse, og den kan stadigvæk komme over mig. Når jeg ser min bror, komme ud for nogle forhindringer i hans hverdag pga hans handicap, hader jeg mig selv, jeg hader at jeg har udsat ham for det!
Min bror og jeg har et fantastisk forhold idag, han siger hele tiden til mig, at jeg ikke skal have skyldfølelse, jeg prøvede og han var den dumme, kan egentlig godt se han har ret!!
Personer der ikke har stået i en situation, tror jeg vil have svært ved at svare på spørgsmålet, fordi hvis man havde spurgt mig inden denne ulykke have sket, ville jeg også have svaret at jeg ville gøre alt for at stoppe en spritbilist, men da jeg stod i situationen, var det ti gange svære! !
Men jeg ved at jeg idag ville tage kampen op, en alkohol påvirket person, hører ikke til på vejene!!
Anmeld