Spritkørsel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. februar 2013

Aagaard

EllaRo skriver:

Har I prøvet at stoppe en spritbillist?

Ville I ringe til politiet hvis personen alligevel kørte?

Jeg har ikke gjort det, men været meget tæt på at ringe og fortælle at han var kørt fra stedet og mod hans hjem og at han havde fået for meget at drikke efter min mening.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. februar 2013

TeamRocket

Mor til Frederic og Freya skriver:

ja og ja...

De skal bare ikke køre bil med sprit i blod, følger spritbilist indtil politi overtager.

Det samme når jeg ser en gulplade bil hvor der sidder 2 voksne og den ene voksen sidder med et barn på skødet.

Kan ikke bare lade være og er ligeglad med om det er at lege 'politi' - det de gør er ulovligt og det er ikke kun deres eget liv de sætter på spil.

Tænk at man kan være så ligelad med sit eget liv og ikke mindst andres...

Er sikkert bare mig men hvordan sætter man andres liv i fare ved at kører ulovligt på arbejdsplader? Gu er det noget man ikke må men kan ikke lige finde det farlige ved det? eller er der noget jeg overser?

Anmeld

24. februar 2013

lilledittemor

EllaRo skriver:

Nej det har jeg ikke.

Men jeg ville ønske at nogen havde stoppet mig de gange jeg gjorde det da jeg var 18-19 år.
Det er heldigvis aldrig gået galt og jeg kunne ALDRIG finde på det den dag i dag.. Nu er jeg nærmest hysterisk.

Så ja, jeg kunne godt finde på at ringe til politiet hvis nogen kørte afsted alligevel.

Anmeld

24. februar 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79
TeamRocket skriver:

Er sikkert bare mig men hvordan sætter man andres liv i fare ved at kører ulovligt på arbejdsplader? Gu er det noget man ikke må men kan ikke lige finde det farlige ved det? eller er der noget jeg overser?

Jeg tror hun tænker på at det er farligt for det barn, der sidder på skødet af den voksende. Ik at de ellers er til fare for andre ved at køre i firmabil vh stine

Anmeld

24. februar 2013

Mor til Frederic og Freya

TeamRocket skriver:

nogle gulpladet biler - papegøje plader er kun alm personbiler, som igen kun har 2 forsæder.

At sidde 2 voksne og 1 barn er ikke lovligt i en bil med kun 2 sæder, da børn skal være fastpændt i godkendt sikkerheds udstyr passet barn's vægt og alder. Hviket det jo ikke er ved at sidde på skødet af en voksen.

hvis der sker et uheld vil det barn blive smidt ude gennem for ruden pga kræfterne der er i et uheld, da intet holder det barn tilbage.

Anmeld

24. februar 2013

Lusi

EllaRo skriver:

Ja, men politiet gør ikke en skid
Har ringet til dem flere gange. Vidste en person var virkelig fuld og ville køre hjem, men vidste ikke præcis hvornår vedkommende ville køre, og de kunne jo selvfølgelig ikke sidde og vente hele aftenen på, at personen kørte..

For ikke så længe siden, var jeg nede og handle i Netto om aftenen.
Der stod en mor og hendes 7-8 årige søn foran mig og kvinden var VIRKELIG fuld
Hun fattede absolut ingenting og pludrede om alt muligt crap.. Stakkels dreng!
De gik ud og jeg betalte mine ting.

Da jeg kommer ud, ser jeg hun vælter ind i en bil og væk er de..
Jeg nåede at få nummerpladen, og gik hjem og ringede til politiet. Lagde virkelig vægt på, at hun altså havde et barn i bilen, men det eneste de kunne gøre, var at håbe, hun ville møde en patruljevogn..

Anmeld

25. februar 2013

Legehuset-Hertug-Abel.dk

Lusi skriver:

Ja, men politiet gør ikke en skid
Har ringet til dem flere gange. Vidste en person var virkelig fuld og ville køre hjem, men vidste ikke præcis hvornår vedkommende ville køre, og de kunne jo selvfølgelig ikke sidde og vente hele aftenen på, at personen kørte..

For ikke så længe siden, var jeg nede og handle i Netto om aftenen.
Der stod en mor og hendes 7-8 årige søn foran mig og kvinden var VIRKELIG fuld
Hun fattede absolut ingenting og pludrede om alt muligt crap.. Stakkels dreng!
De gik ud og jeg betalte mine ting.

Da jeg kommer ud, ser jeg hun vælter ind i en bil og væk er de..
Jeg nåede at få nummerpladen, og gik hjem og ringede til politiet. Lagde virkelig vægt på, at hun altså havde et barn i bilen, men det eneste de kunne gøre, var at håbe, hun ville møde en patruljevogn..

Var du eneste som reagerede og ringede til politiet ?????

Hvad med de andre ???? Var de fuldstændig ligeglade.????

Anmeld

25. februar 2013

FrkZier

EllaRo skriver:

man må faktisk udføre en civil anholdelse hvis folk køre påvirket..

jeg kunne aldrig drømme om at lade en person sætte sig påvirket bag rettet, hvis jeg ikke selv kunne stoppe dem ville jeg ringe til polititet - om det så var mine forældre eller min bedste veninde!

Anmeld

25. februar 2013

Legehuset-Hertug-Abel.dk

man må faktisk udføre en civil anholdelse hvis folk køre påvirket..

jeg kunne aldrig drømme om at lade en person sætte sig påvirket bag rettet, hvis jeg ikke selv kunne stoppe dem ville jeg ringe til polititet - om det så var mine forældre eller min bedste veninde!

Jeg var til en rund fødselsdag i Nordjylland i lørdags og lagde mærke til at værtens forældre drak ret meget vin

...jeg undrede mig over det, at de ikke havde en aftale om hvem der drak og hvem skulle køre... De kørte så spritkørsel...150 km ad landevejen

Skulle jeg have ringet 114?

Anmeld

25. februar 2013

Lusi

EllaRo skriver:

Var du eneste som reagerede og ringede til politiet ?????

Hvad med de andre ???? Var de fuldstændig ligeglade.????

Med hende damen i netto?
Klokken var vidst omkring 20.30, og der var ikke så mange i butikken. Drengen i kassen og jeg, var de eneste der så hende og var jo så kun mig, der så hun satte sig ind og kørte..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.