Spritkørsel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.586 visninger
22 svar
34 synes godt om
24. februar 2013

Legehuset-Hertug-Abel.dk

Har I prøvet at stoppe en spritbillist?

Ville I ringe til politiet hvis personen alligevel kørte?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. februar 2013

L&V

EllaRo skriver:

Jeg har taget folks nøgler en del gange og er sjælden blevet populær på dagen men de er som regel glade for det dagen eftter

Anmeld

24. februar 2013

bubba

EllaRo skriver:

Det har jeg ikke. Men om det så var min bedste ven og jeg havde prøvet at stoppe dem. Så kunne jeg godt finde på at ringe efter politiet. Hvis du spørger mig, er det aldrig ok ikke at ringe, hvis du ved der er en der kører med alkohol i blodet. Heller ikke hvis det var din mor

Anmeld

24. februar 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79

Hvis en person havde drukket for meget, ville jeg helt klart prøve at stoppe dem, fra at køre! Og hvis det ik virkede ville jeg ringe efter politiet!!

De er jo ik kun til fare for sig selv, men også alle andre! Og tror det ved jeg på egen krop. Vi blev påkørt af en spritbelist for snart 10 år siden, jeg fik piskesmæld, og har døjet meget med smerter, træthed og migræne siden! Og jeg hader virkelig den kælling, for at ha gjort det mod mig!

Så stop dem, eller meld dem, så har du din samvitighed ren!vh stine

Anmeld

24. februar 2013

tarkoflen

Jeg har aldrig gjort det, men ville ikke tøve, ligegyldigt hvem det var!

I min bog er spritkørsel på ingen måde acceptabelt! Og det er ligemeget hvem der gør det!

Anmeld

24. februar 2013

Faith

Nej det har aldrig været nødvendigt. Men jeg ville ikke tøve et sekund med at tage nøglerne fra en person der havde til sinds at sætte sig bag rettet spirituspåvirket. Ej heller at ringe til politiet. Der er absolut ingen undskyldning for at køre bil påvirket!

Anmeld

24. februar 2013

bøllen

EllaRo skriver:

Ja det har jeg min søsters tidligere kæreste ville køre nytårsaften For mange år tilbage. Han havde et heftigt temperment , han blev gal og ville køre. Ingen turde sige noget, men blev Jeg blev gal. Han blev tilsidst stoppet.

ville ikke kunne tilgive mig selv ved ikke at gribe ind hvis nu

Anmeld

24. februar 2013

wamse

Jeg meldte min eksmand(dengang mand), da jeg fandt ud af, at han kørte mens han var fuld. Han mistede kortet på det.

Jeg har en nul tolerance overfor spritkørsel.

Har ikke været udsat for, at jeg skulle tage bilnøglerne fra nogle.

Anmeld

24. februar 2013

Ciss

Ja, hvis en person var beruset og ville køre alligevel, og jeg ikke klarede at stoppe personen selv, så ville jeg ringe til politiet. Jeg ville absolut føle mig som medansvarlig, hvis personen faktisk kører nogen ned el. lign.

En gang kørte vi bag en bil, som bare svajede rundt på vejen. Da greb min mand telefonen og ringede til politiet. Bilen blev stoppet lidt senere, og det viste sig, at manden var fuld. Jeg er godt nok glad for, at de fik stoppet ham, før der skete noget!

Anmeld

24. februar 2013

Mor til Frederic og Freya

EllaRo skriver:

ja og ja...

De skal bare ikke køre bil med sprit i blod, følger spritbilist indtil politi overtager.

Det samme når jeg ser en gulplade bil hvor der sidder 2 voksne og den ene voksen sidder med et barn på skødet.

Kan ikke bare lade være og er ligeglad med om det er at lege 'politi' - det de gør er ulovligt og det er ikke kun deres eget liv de sætter på spil.

Tænk at man kan være så ligelad med sit eget liv og ikke mindst andres...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.