Risengrød under dynen??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. februar 2013

L&V

Tauf skriver:

Ne

Tager det lang tid for så kan vi gøre det efter??

Nej det plejer ta 15-30min så det er ikke galt så for mig kan vi sagens bagefter skal bare køre kl 15igen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. februar 2013

Fenja09

Mumto3 skriver:

Der står ved lav temperatur kan der udvikles bakterier, men når jeg laver risengrød så lader jeg det koge godt igennem inden det kommer i dynen. Det KOGER stadig når gryden rammer dynen og lynhurtigt pakker jegbestemt ind i både dyner og uldne tæpper. ( med et håndklæde inderst der kun bruges til risengrød). Når grøden er færdig er gryden så varm at jeg kun kan tage den med grydelapper på!!! Den er brandvarm, også efter mange timer, og ved så høje temperaturer kan der ikke ske noget. Men klart hvis man sætter en lunken grød ind i dynen og ikke pakker den ordentlig ind, ja, så er man da for dum , og så kan man redde sig overdentligt madforgiftning. Ligesom med alm. aftensmad, hvor folk ikke køler det ordentlig og hurtimedens, men tror reste maden kan spises dagen efter, selvom det har stået længe på bordet.

Jeg har aldrig gjort det, for må ærlig indrømme at jeg ikke kan se det smarte i det. Kan godt forstå at min mormor og oldemor gjorde det, men ikke idag. Det går da langt hurtigere på komfuret og der ved man at det har samme temperatur hele vejen igennem kogningen. Det ved man ikke under dynen.

Men altså hvis folk vil varme mad under dynen så står det dem jo frit for ville bare lige informere ts om at det kan være sundhedsskadeligt.

/Fenja

Anmeld

22. februar 2013

MyLove E

Månsson skriver:

Nej det plejer ta 15-30min så det er ikke galt så for mig kan vi sagens bagefter skal bare køre kl 15igen

Det skal jeg også:-):-):-) Det kunne være hyggeligt.. Min mand siger vi skal spare i marts men det er jo stadig februar på tirsdag

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.