Risengrød under dynen??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. februar 2013

MyLove E

Mumto3 skriver:

eJeg har i 20 år lavet risengrød under dynen ( ja, jeg er gammel) og den er ALDRIG brændt på. Jeg kan slet ikke se hvordan det skullE kunne lade sig gøre. Jeg sætter det over om morgenen og så er det klar til aftensmad om aftenen. Det vil sige det står under dynen i 7 timer. ( alt mellem 6 og 10 timer er fint til risengrød)

Ja så kan jeg da godt se at mine halvanden time ikke gav meget...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. februar 2013

MyLove E

Månsson skriver:

Det var os ret lækkert og hjemme lavede fritter og rigtig diner stil

Det lød i mine øre som om vi har en date der, SNART

Anmeld

22. februar 2013

L&V

Tauf skriver:

Det lød i mine øre som om vi har en date der, SNART

Det kan vi sagtens finde ud af

Anmeld

22. februar 2013

MyLove E

Månsson skriver:

s

Det kan vi sagtens finde ud af

Det syntes jeg bestemt... Skal du noget på tirsdag???:-):-):-):-)

Anmeld

22. februar 2013

L&V

Tauf skriver:

Det syntes jeg bestemt... Skal du noget på tirsdag???:-):-):-):-)

Næh ikke andet end et smut forbi sygehuset kl 12.30 men de er os mine tirsdags venner

Anmeld

22. februar 2013

Fenja09

Tauf skriver:

Jeg har puttede risengrøden godt under dynen (Elias har også puttede en af sine gryder )

Men skal risengrøden bare blive under dynen eller skal jeg kigge til den ??

Det frarådes godt nok på det kraftigste fra Fødevarestyrelsen, så jeg ville aldrig gøre det. Det skyldes bakterierne der har frit spil til at vokse og brede sig når det ligger og lummer under dynen.

Og ja jeg ved godt at man gjorde det førhen, men der kommer jo hele ny viden. Læs evt nedenstående link:

http://www.altomkost.dk/Services/Nyhedsrum/Nyheder/2010/Mormormetoden_kan_goere_risengroeden_til_en_bakteriebombe.htm

/Fenja

Anmeld

22. februar 2013

MyLove E

Fenja09 skriver:

Det frarådes godt nok på det kraftigste fra Fødevarestyrelsen, så jeg ville aldrig gøre det. Det skyldes bakterierne der har frit spil til at vokse og brede sig når det ligger og lummer under dynen.

Og ja jeg ved godt at man gjorde det førhen, men der kommer jo hele ny viden. Læs evt nedenstående link:

http://www.altomkost.dk/Services/Nyhedsrum/Nyheder/2010/Mormormetoden_kan_goere_risengroeden_til_en_bakteriebombe.htm

/Fenja

Tak men det er forsent :-):-)

Anmeld

22. februar 2013

MyLove E

Månsson skriver:

Næh ikke andet end et smut forbi sygehuset kl 12.30 men de er os mine tirsdags venner

Tager det lang tid for så kan vi gøre det efter??

Anmeld

22. februar 2013

Fenja09

Tauf skriver:

Tak men det er forsent :-):-)

Så ved du det til en anden gang - desuden går det også hurtigere ved bare at lave det på komfuret

Anmeld

22. februar 2013

Mumto3

Fenja09 skriver:

/Fenja

Der står ved lav temperatur kan der udvikles bakterier, men når jeg laver risengrød så lader jeg det koge godt igennem inden det kommer i dynen. Det KOGER stadig når gryden rammer dynen og lynhurtigt pakker jegbestemt ind i både dyner og uldne tæpper. ( med et håndklæde inderst der kun bruges til risengrød). Når grøden er færdig er gryden så varm at jeg kun kan tage den med grydelapper på!!! Den er brandvarm, også efter mange timer, og ved så høje temperaturer kan der ikke ske noget. Men klart hvis man sætter en lunken grød ind i dynen og ikke pakker den ordentlig ind, ja, så er man da for dum , og så kan man redde sig overdentligt madforgiftning. Ligesom med alm. aftensmad, hvor folk ikke køler det ordentlig og hurtimedens, men tror reste maden kan spises dagen efter, selvom det har stået længe på bordet.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.