Fenja09 skriver:
Det frarådes godt nok på det kraftigste fra Fødevarestyrelsen, så jeg ville aldrig gøre det. Det skyldes bakterierne der har frit spil til at vokse og brede sig når det ligger og lummer under dynen.
Og ja jeg ved godt at man gjorde det førhen, men der kommer jo hele ny viden. Læs evt nedenstående link:
http://www.altomkost.dk/Services/Nyhedsrum/Nyheder/2010/Mormormetoden_kan_goere_risengroeden_til_en_bakteriebombe.htm
/Fenja 
Der står ved lav temperatur kan der udvikles bakterier, men når jeg laver risengrød så lader jeg det koge godt igennem inden det kommer i dynen. Det KOGER stadig når gryden rammer dynen og lynhurtigt pakker jegbestemt ind i både dyner og uldne tæpper. ( med et håndklæde inderst der kun bruges til risengrød). Når grøden er færdig er gryden så varm at jeg kun kan tage den med grydelapper på!!! Den er brandvarm, også efter mange timer, og ved så høje temperaturer kan der ikke ske noget. Men klart hvis man sætter en lunken grød ind i dynen og ikke pakker den ordentlig ind, ja, så er man da for dum , og så kan man redde sig overdentligt madforgiftning. Ligesom med alm. aftensmad, hvor folk ikke køler det ordentlig og hurtimedens, men tror reste maden kan spises dagen efter, selvom det har stået længe på bordet.
Anmeld