Hvor længe ammer i?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.727 visninger
35 svar
0 synes godt om
20. juni 2009

SaNiNa

Ja hvor længe ammedei da jeres var 1 uge gammel, her ammer jeg et sted mellem 15-30 min og kan ikke helt finde ud af om det er for meget eller lidt ammer ca hver  1½ - 2 time.

Han har det med at falde i søvn under ammningen og så vågner han 5 min efter igen... han virker glad og veltilpas.

Lyder det til at helt hen i vejret?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. juni 2009

mortil(nichlasogmathias)

Ja hvor længe ammedei da jeres var 1 uge gammel, her ammer jeg et sted mellem 15-30 min og kan ikke helt finde ud af om det er for meget eller lidt ammer ca hver  1½ - 2 time.

Han har det med at falde i søvn under ammningen og så vågner han 5 min efter igen... han virker glad og veltilpas.

Lyder det til at helt hen i vejret?

sådan var det også hom mig.. min sp sagde at bebs nok sku få hva han har behov for om det tager 5 min eller 1½time...
stort tillykke med din lille bebs... dejligt at have ham i sine arme var???
hun sagde godt nok også at det ikke er godt at de fald i søvn i sine arme, for det blev en vanesag for dem... men jeg gjorde det også selv, det er såååå huggeligt..

Anmeld

20. juni 2009

Lise

Jeg synes det lyder helt normalt. Nu er min Simon snart to år gammel, så kan ikke helt huske hvordan amningen forløb da han var så lille, men jeg tror bare jeg ammede her og der - og så så længe han suttede... han faldt vist også tit i søvn.

Anmeld

20. juni 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Hej Sanne

Først - tillykke med, at du endelig har fået din søn ud til dig. Tillykke med, at du er blevet mor.

Måske du kunne have glæde af at læse lidt i vores ammesektion? Her kan du bl.a. læse om amning af det nyfødte barn:

https://www.baby.dk/videnom/10p81/amning-amning-af-det-nyfoedte-barn.aspx

Mvh
Karoline

Anmeld

20. juni 2009

Cris

De første 3 måneder har jeg ammet ca 1 time hver anden time... Nogle gange længere, nogle gange kortere. Ja, de falder i søvn under amning men hvis de er glad når de vågner, så kan du vente til de melder sig til næste amning. Jeg har brugt mange timer på amning, han var en langsomt spiser. Jeg husker fra dengagn, at jeg skulle lave det hele med kun en hånd, for jeg har haft min søn på den anden side og har ammet, noget gange gjorde jeg det i slyngen, nogle gange har jeg bare siddet og hygget med ham, en bog eller lidt TV. Da han blev 3 eller 3 og halv måneder begyndte han at bruge kun 20min, og så 15 og så 10. Og så pludseligt har han også haft de der turbo amning på 3min. for han ville hellere se, hvad der sker rundomkring end at ligge stille og amme. Efter de der turbo amning blev det aldrig mere længere en 10min, men meget tit kun 3min... Sådan var det mere eller mindre hos os.

Anmeld

20. juni 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Jeg ammede til hun var færdig. Har aldrig taget tid på det, hvis hun havde brug for at ligge der, så lå hun der

Anmeld

20. juni 2009

SaNiNa

karina22 skriver:

sådan var det også hom mig.. min sp sagde at bebs nok sku få hva han har behov for om det tager 5 min eller 1½time...
stort tillykke med din lille bebs... dejligt at have ham i sine arme var???
hun sagde godt nok også at det ikke er godt at de fald i søvn i sine arme, for det blev en vanesag for dem... men jeg gjorde det også selv, det er såååå huggeligt..

ja det er helt vidunderlig at have ham herude nu selv om jeg er meget ked af det og meget meget let til tårer, men det har jo helt sikker noget med fødsel forløbet at gøre og alle de hormoner i kroppen lige nu

Anmeld

20. juni 2009

SaNiNa

Karoline skriver:

Hej Sanne

Først - tillykke med, at du endelig har fået din søn ud til dig. Tillykke med, at du er blevet mor.

Måske du kunne have glæde af at læse lidt i vores ammesektion? Her kan du bl.a. læse om amning af det nyfødte barn:

https://www.baby.dk/videnom/10p81/amning-amning-af-det-nyfoedte-barn.aspx

Mvh
Karoline

Tak... det vil jeg læse med det sammen...

Anmeld

20. juni 2009

vanessa

Jeg ammet min søn til han var 6 mdr....gammel....han var også begyndt at få grød og tænder......så det var helt ok at stoppe der....

Anmeld

20. juni 2009

mortil(nichlasogmathias)

Sanne skriver:

ja det er helt vidunderlig at have ham herude nu selv om jeg er meget ked af det og meget meget let til tårer, men det har jo helt sikker noget med fødsel forløbet at gøre og alle de hormoner i kroppen lige nu

he he, min dreng er 1 år nu og jeg hyler for et godt ord.. feks skal jeg bare se en sød baby i tv, så sidder jeg med tåre ned af kinderne.. jeg kan græde over alt...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.