har en gammel veninde (snakker ikke med hende mere) som fik en abort i uge 19 (en pille der skulle slå den lille ihjel) og i uge 20 skulle hun så føde det døde barn, de havde så bare lige glemt og oplyse hende om at det nogen gang overlever sådan en pille og fødsel, så derfor fik hun en lille levene pige (så sund og rask ud) som de så kom i en balje og ud i skyllerummet, hvor den lille så kunne ligge og udånde for sig selv (tog omkring 12 min) 
jeg er så harm over det er noget der forgår her hjemme, jeg er 100 % imod abort, men er tilgengæld også imod at man får børn hvis man kan få sig selv til sådan noget som min gamle veninde gøre, det skal også lige sige at grunde til hun fik det fjernet, var fordi hun ikke lige synes det var "sjovt" mere og være gravid...
var så gal og bliver det stadig når jeg tænker på det ....
Det er MORD...
jeg har selv oplevet det samme (med en der er meget tæt på mig) som fik en abort da hun var 5 mdr henne) og hun fødte et levende barn.. som de så bare ja.. lagde ud i skyllerummet..
men hende der fødte barnet var ikke i stand til at tage sig af barnet... jeg syntes hun skulle have valgt at adoptere barnet væk, men hun drak og tog stoffer osv, så barnet ville måske ikke engang have særlig gode odds i livet. hvis det fik lov til at leve..
og grunden til at hun først fandt ud af det så sent, (man kunne slet ikke se på hendes mave at hun var 5 mdr henne) hun havde været gravid og fået en medicinsk abort inden for det tilladte rum, inden 12 uger. sløset som hun var, dukkede hun så ikke op til tjek hos lægen da hun var sikker på at hun havde aborteret som hun skulle da hun blødte helt vildt... det viser sig jo så nogle måneder senere at hun ikke havde aborteret og derfor stadig var gravid, og hun havde ikke været klar over det på det tidspunkt.. før hun begyndte at få ondt i maven og kvalme osv... hun troede det var en ny uønsket graviditet (ja hun var sgu ikke særlig klog dengang) og da hun så kom til lægen kunne lægen jo godt mærke at hun var længere henne og sendte hende så på sygehuset så hun kunne få en scanning.. der viste skærmen jo så et barn som var stort.. og blev skudt til at være 5 mdr henne...
hun måtte så søge om tilladelse til at få en abort når hun var så langt henne, og hun fik så tilladelsen...
den dag i dag er hun så steriliseret og har ikke nogen børn og ønsker sig heller ikke nogen børn..
jeg syntes det er ganske forfærdeligt og det har været VIRKELIG forfærdeligt at være tilskuer til, og det rammer mig nogengange når jeg tænker på hvordan det så ud, det lille barn der bare lå i sådan en sygehuspotte med låg på..

når jeg bliver sygeplejerske og sundhedsplejerske (jeg skal jo arbejde som sygeplejerske inden) så vil jeg IKKE være med til at ligge små babyer i et skyllerum så de kan dø...
Men for lige at svare på TS spørgsmål.. man kan få en tilladt abort tom 12 uge... går man over den tid, så skal der være nogle faktorer der spiller ind før det er tilladt at få en provokeret abort, barnet skal være alvorligt syg og stå til at få et rigtig dårligt liv, f.eks. hvis barnet har en alvorlig hjertefejl ect.. eller hvis man søger tilladelse og får den (der skal man selvfølgelig tale sin sag for et eller andet råd og så vurderer de ens sag og ser om personen så er "egnet" til at få en sen abort)
heldigvis sker det ikke så tit. jeg syntes fanme folk skal til at lære og tage sig sammen og knalde med hovedet i stedet for med underlivet.. brug beskyttelse og tag ansvar for sine handlinger.. så sker den slags forhåbentlig ikke så tit..