Hvor sent kan det lade sig gøre at få abort?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. februar 2013

channie-g

Camillago skriver:

Forfærdelig historie! Jeg er også rystet, at det foregår. 

Hvordan kunne hun få bevilget det? Det burde da ikke være grund nok, at man er "træt af at være gravid"!

hun er rigtig rigtig god til at snakke sin sag og manipuler med folk, og så kan hun se og lyde rigtig ynklig, derudover er hun tidligere misbruger (da hun var 13-16 år, altså godt 8-9 år siden)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. februar 2013

Isabella_mor

har en gammel veninde (snakker ikke med hende mere) som fik en abort i uge 19 (en pille der skulle slå den lille ihjel) og i uge 20 skulle hun så føde det døde barn, de havde så bare lige glemt og oplyse hende om at det nogen gang overlever sådan en pille og fødsel, så derfor fik hun en lille levene pige (så sund og rask ud) som de så kom i en balje og ud i skyllerummet, hvor den lille så kunne ligge og udånde for sig selv (tog omkring 12 min)

jeg er så harm over det er noget der forgår her hjemme, jeg er 100 % imod abort, men er tilgengæld også imod at man får børn hvis man kan få sig selv til sådan noget som min gamle veninde gøre, det skal også lige sige at grunde til hun fik det fjernet, var fordi hun ikke lige synes det var "sjovt" mere og være gravid...  var så gal og bliver det stadig når jeg tænker på det ....

Det er MORD...

jeg har selv oplevet det samme (med en der er meget tæt på mig) som fik en abort da hun var 5 mdr henne) og hun fødte et levende barn.. som de så bare ja.. lagde ud i skyllerummet..

men hende der fødte barnet var ikke i stand til at tage sig af barnet... jeg syntes hun skulle have valgt at adoptere barnet væk, men hun drak og tog stoffer osv, så barnet ville måske ikke engang have særlig gode odds i livet. hvis det fik lov til at leve..

og grunden til at hun først fandt ud af det så sent, (man kunne slet ikke se på hendes mave at hun var 5 mdr henne) hun havde været gravid og fået en medicinsk abort inden for det tilladte rum, inden 12 uger. sløset som hun var, dukkede hun så ikke op til tjek hos lægen da hun var sikker på at hun havde aborteret som hun skulle da hun blødte helt vildt... det viser sig jo så nogle måneder senere at hun ikke havde aborteret og derfor stadig var gravid, og hun havde ikke været klar over det på det tidspunkt.. før hun begyndte at få ondt i maven og kvalme osv... hun troede det var en ny uønsket graviditet (ja hun var sgu ikke særlig klog dengang) og da hun så kom til lægen kunne lægen jo godt mærke at hun var længere henne og sendte hende så på sygehuset så hun kunne få en scanning.. der viste skærmen jo så et barn som var stort.. og blev skudt til at være 5 mdr henne... 

hun måtte så søge om tilladelse til at få en abort når hun var så langt henne, og hun fik så tilladelsen... 

den dag i dag er hun så steriliseret og har ikke nogen børn og ønsker sig heller ikke nogen børn..  

jeg syntes det er ganske forfærdeligt og det har været VIRKELIG forfærdeligt at være tilskuer til, og det rammer mig nogengange når jeg tænker på hvordan det så ud, det lille barn der bare lå i sådan en sygehuspotte med låg på..  

når jeg bliver sygeplejerske og sundhedsplejerske (jeg skal jo arbejde som sygeplejerske inden) så vil jeg IKKE være med til at ligge små babyer i et skyllerum så de kan dø...  

Men for lige at svare på TS spørgsmål.. man kan få en tilladt abort tom 12 uge... går man over den tid, så skal der være nogle faktorer der spiller ind før det er tilladt at få en provokeret abort, barnet skal være alvorligt syg og stå til at få et rigtig dårligt liv, f.eks. hvis barnet har en alvorlig hjertefejl ect..  eller hvis man søger tilladelse og får den (der skal man selvfølgelig tale sin sag for et eller andet råd og så vurderer de ens sag og ser om personen så er "egnet" til at få en sen abort) 

heldigvis sker det ikke så tit. jeg syntes fanme folk skal til at lære og tage sig sammen og knalde med hovedet i stedet for med underlivet.. brug beskyttelse og tag ansvar for sine handlinger.. så sker den slags forhåbentlig ikke så tit.. 

Anmeld

20. februar 2013

emsaroto

Jeg kan ikke rigtig forholde mig til det. 

Ville aldrig nogensinde i livet selv kunne tage en abort, selvom jeg ved det sikkert ville være bedst i mange situationer. 
Men er sikker på at jeg ikke selv ville have psyke til det, eller samvittighed til det. 

Anmeld

20. februar 2013

Tona

banana3 skriver:

Jeg tænker også at det må være fornuftige mennesker der træffer de beslutninger! Jeg håber du har ret, og det ikke "bare" lige er nemt at få så sen en abort for så latterlig grunde som barnets køn!!

Det er jo altid en debat om det er for let at få en sen abort, for det er jo også et holdningsspørgsmål. Men det er helt sikkert ikke nok at man ikke bryder sig om barnets køn. Jeg læste også engang om en kvinde, som havde ansøgt om sen abort fordi det barn hun ventede sig manglede den ene underarm. Hun blev afvist, da man ikke vurderede at det var grund nok. Men fx hvis man venter et barn med Downs så vil man få det godkendt.

Anmeld

20. februar 2013

Savannah

Så vidt jeg er orienteret, er der i Danmark ingen regler for hvornår man kan få foretaget en sen abort - det er det etiske råd der bestemmer. Det seneste jeg har hørt om er en abort foretaget i uge 22.

Anmeld

20. februar 2013

Babydrøm

har en gammel veninde (snakker ikke med hende mere) som fik en abort i uge 19 (en pille der skulle slå den lille ihjel) og i uge 20 skulle hun så føde det døde barn, de havde så bare lige glemt og oplyse hende om at det nogen gang overlever sådan en pille og fødsel, så derfor fik hun en lille levene pige (så sund og rask ud) som de så kom i en balje og ud i skyllerummet, hvor den lille så kunne ligge og udånde for sig selv (tog omkring 12 min)

jeg er så harm over det er noget der forgår her hjemme, jeg er 100 % imod abort, men er tilgengæld også imod at man får børn hvis man kan få sig selv til sådan noget som min gamle veninde gøre, det skal også lige sige at grunde til hun fik det fjernet, var fordi hun ikke lige synes det var "sjovt" mere og være gravid...  var så gal og bliver det stadig når jeg tænker på det ....

Føj for h......!!!!!   Det er dog forfærdeligt!!!!   Er målløs..

Er for at kvinden selv må vælge om hun ønsker en abort. Men ik for at bruge det som prævention! 

Anmeld

20. februar 2013

Ciss

En af mine kusiner fik sen abort (tror det var i uge 19), men det var, fordi det ved scanning viste sig, at babyen ikke havde udviklet hjerne. Den ville ikke selv kunne trække vejret osv, når den blev født.

I den slags tilfælde, hvor der ikke er håb om liv, synes jeg, det giver mening at afslutte, men i mine øjne er en sen abort ikke ok, hvis der "bare" er snak om en manglende arm, "forkert" køn eller andre ting, som ikke på nogen måde hindrer barnet i at få et godt og værdigt liv.

Det er selvfølgelig vanskeligt i sager, hvor forældrerne virkelig ikke vil være i stand til at tage sig af barnet. Jeg kan jo egentlig godt se det fra deres side. Problemet er jo bare, at barnet er blevet så stort og levedygtigt, at det ikke længere "bare" er en ufærdig lille ting. At berøve det livet, fordi man ikke selv har klaret at tænke langt nok bliver forkert. Det er jo ikke barnets fejl.

Anmeld

20. februar 2013

baby012

channie-g skriver:

og det er så grunden til at jeg ikke skal være jordmor eller sygeplejerske alligevel..  

det ville jeg bare ikke kunne få mig selv til..

og væmmes ved kvinder som får det gjort ... (UDEN GYLDIG GRUND) 

har selv en veninde som fik det i uge 22.. hun begrunede det med voldtægt.. ( hende og ham hun ventede barn med var gået fra hinanden, og hun ville ikke have barnet alene) 

det er desværre ikke så svært at få tilladelsen  

man skal bare snakke sin sag .. 

er selv imod abort (efter hjerteblink) 

Anmeld

20. februar 2013

lineog4

For mig er det paradoksalt man i England kan få abort til og med 24. Uge når man rent faktisk forsøger at få et barn i samme "alder" til at overleve ved for tidligt fødsel - jeg mener der for nyligt var et barn i 20. Uge i Italien som overlevede.

Samtidig var det min opfattelse at det slet ikke var let at få godkendt en sen provokeret abort i dk. Kender en del der har valgt ikke at gennemføre graviditet grundet misdannelser som ulke var ulig liv og det helt op til 29. Uge - de kalder det dog ikke selv abort men fødsel og det har på ingen måde været nemt for dem, deres børn er ikke blevet lagt i skyllefad men er kommer i deres forældres arme, fået tøj, en kiste osv. I de situationer mener jeg ikke der er en grænse for hvornår, men kan slet ikke forestille mig at vælge en abort bare fordi når jeg har mærket spark. Og små børn i feks 20. Uge er yndige med alle trækkene, små søde hænder og fødder - nej kan slet ikke forstå man kan vælge at føde sit barn hvor det havde en chance for at leve bare fordi det ikke lige passede ind....

til sidst jeg er for kvindens ret til fri abort, men undres nogen gange

Anmeld

21. februar 2013

maria_wlt

Faith skriver:

Sig til hvis jeg går for tæt på....

Men hvad sker der med den tvilling som dør? Går den til grunde, eller skal man føde den sammen med den anden når den tid kommer?

Ha selv enæggede tvillingedrenge og det gør ondt helt ind i hjertet at tænke på hvad du har været igennem

Jeg er 100 % afklaret med det så du spørger bare 

Han gik ikke til grunde, men blev "bare" slap. Man kunne godt ane ham til scannigerne.

Jeg fik PKS, men skulle have født dem begge hvis det var. De spurgte om vi ville se ham bagefter men vi valgte at lade være. 

Vi har ikke sørget over ham faktisk. Det var naturens vej og vi brugte KUN vores energi på Tristan 

Jeg ville selvfølgelig godt have haft dem begge, men når det ikke kunne lade sig gøre så har vi forholdes os til det. Nok også nemmere når vi fik af vide i uge 12 at han ALDRIG ville kunne leve. Havde nok været værre hvis jeg skulle have gået med ham i fuld tid og at han så var død. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.