Hvor sent kan det lade sig gøre at få abort?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. februar 2013

banana3

channie-g skriver:

ja desværre, hvis man kan overbevise lægerne (hvilket ikke er så svært) så kan man få barnet fjernet helt frem til uge 20

Det er godt nok skrækkeligt!! Det er jo en lille fødsel

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. februar 2013

banana3

Amandas-mor skriver:

Jeg bliver lidt i tvivl når jeg læser tråden her, men så vidt jeg ved, så kan man ikke bare får en abort efter uge 12 fordi man er træt af at være gravid eller træt af barnets køn eller sådan noget. Man skal søge om at få lov til det og der er faktisk mange der bliver afvist hvert år. Der skal være nogle vægtige grunde til det. Fx at kvindens psykiske eller fysiske helbred er i fare eller (som oftest) at barnet her et eller andet handicap som man vurderer at det ikke kan leve et værdigt liv med eller at barnet evt ikke vil være levedygtigt ved fødslen.

Det er så tragisk under alle omstændigheder  

Jeg tænker også at det må være fornuftige mennesker der træffer de beslutninger! Jeg håber du har ret, og det ikke "bare" lige er nemt at få så sen en abort for så latterlig grunde som barnets køn!!

Anmeld

20. februar 2013

Kløver

Her i Danmark, er det 12 uge, i Sverige 18 uge, og England er grænsen 24 uge

du kan læse mere her:

http://www.sundhedslex.dk/abortgraense.htm

Personligt synes jeg ikke abort skal være en mulighed efter 12 uge, med mindre det er af meget alvorlige grunde, som feks sygdom bed fosteret/barnet eller der er stor grundlag for moderen ikke vil kunne tage sig af barnet.

Anmeld

20. februar 2013

4kløver

channie-g skriver:

har en gammel veninde (snakker ikke med hende mere) som fik en abort i uge 19 (en pille der skulle slå den lille ihjel) og i uge 20 skulle hun så føde det døde barn, de havde så bare lige glemt og oplyse hende om at det nogen gang overlever sådan en pille og fødsel, så derfor fik hun en lille levene pige (så sund og rask ud) som de så kom i en balje og ud i skyllerummet, hvor den lille så kunne ligge og udånde for sig selv (tog omkring 12 min)

jeg er så harm over det er noget der forgår her hjemme, jeg er 100 % imod abort, men er tilgengæld også imod at man får børn hvis man kan få sig selv til sådan noget som min gamle veninde gøre, det skal også lige sige at grunde til hun fik det fjernet, var fordi hun ikke lige synes det var "sjovt" mere og være gravid...  var så gal og bliver det stadig når jeg tænker på det ....

Havde en bekendt der gjorde næsten det samme. Hun synes heller ikke det har sjovt at være gravid. Husker ikke hvor langt henne hun var.

Anmeld

20. februar 2013

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
channie-g skriver:

ikke hvis du søger om det så er det til uge 20

Det er korrekt. Men det er de færeste som bare kan få det gjort - men mindre der er noget meget alvorligt galt. Du kan ikke bare via din læge få abort i uge 20 bare fordi man ikke ønsker, at få et barn. Så almindelig abort er i uge 12.

Anmeld

20. februar 2013

Kofoed.

man kan fra 12+0 til 22+0 søge om, at få en sen abort, der kan være forskellige grunde til det, men det er ikke noget man ser let på.

Anmeld

20. februar 2013

maria_wlt

banana3 skriver:

Okay, hvad vil det sige ? Håber det er okay jeg spørg. Mistede du begge ?

Nej jeg mistede kun den ene..

Man går igennem maven og brænder navnlestrengen over på den syge - så den ikke når at dø selv for så ville begge børn dø.

Min elskede Tristan har det godt - Jeg kan kigge på ham og se dem begge (enægget) 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

20. februar 2013

banana3

maria_wlt skriver:

Man går igennem maven og brænder navnlestrengen over på den syge - så den ikke når at dø selv for så ville begge børn dø.

Min elskede Tristan har det godt - Jeg kan kigge på ham og se dem begge (enægget) 

Sikke en køn dreng du har!

Anmeld

20. februar 2013

Faith

maria_wlt skriver:

Sig til hvis jeg går for tæt på....

Men hvad sker der med den tvilling som dør? Går den til grunde, eller skal man føde den sammen med den anden når den tid kommer?

Ha selv enæggede tvillingedrenge og det gør ondt helt ind i hjertet at tænke på hvad du har været igennem

Anmeld

20. februar 2013

Camillago

channie-g skriver:

har en gammel veninde (snakker ikke med hende mere) som fik en abort i uge 19 (en pille der skulle slå den lille ihjel) og i uge 20 skulle hun så føde det døde barn, de havde så bare lige glemt og oplyse hende om at det nogen gang overlever sådan en pille og fødsel, så derfor fik hun en lille levene pige (så sund og rask ud) som de så kom i en balje og ud i skyllerummet, hvor den lille så kunne ligge og udånde for sig selv (tog omkring 12 min)

jeg er så harm over det er noget der forgår her hjemme, jeg er 100 % imod abort, men er tilgengæld også imod at man får børn hvis man kan få sig selv til sådan noget som min gamle veninde gøre, det skal også lige sige at grunde til hun fik det fjernet, var fordi hun ikke lige synes det var "sjovt" mere og være gravid...  var så gal og bliver det stadig når jeg tænker på det ....

Forfærdelig historie! Jeg er også rystet, at det foregår. 

Hvordan kunne hun få bevilget det? Det burde da ikke være grund nok, at man er "træt af at være gravid"!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.