Har i forgældet jer for at betale for jeres bryllup?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.600 visninger
24 svar
18 synes godt om
19. februar 2013

Anonym trådstarter

Hej med jer,

jeg skriver lige som anonym, da jeg ikk ønsker noget af vores familie skal kunne genkende mig og blande sig i vores "bryllups-økonomi".

men som overskriften lyder: Har i forgældet jer, for at betale for jeres bryllup? Altså vi har snakket om at vi først skal gifte os når vi har råd.. Men vores drømmebryllup vil nok koste 60-70.000 kr - og det får vi aldrig sparet op.. Så har tænkt om vi måske kunne spare en tredjedel op og så låne resten.. Men synes bare man af og til hører om folk (f.eks Camilla og Christian fra D.U.M der forgældede sig helt vildt og hvor meget det ødelagde for dem

Del gerne ud af jeres erfaringer. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. februar 2013

Dinna88

jeg ville ALDRIG gøre det

Anmeld

19. februar 2013

hesøth

Nej da. Kunne aldrig drømme om at låne til den slags.

Så hellere bruge lidt færre penge på det i første omgang.

Og hvad mener du med at I aldrig kan spare det beløb op? Hvordan ville I så betale lånet? (Og prøv også lige regn ud hvor meget I ville skulle betale i renter og omkostninger.......på et evt lån)

Anmeld

19. februar 2013

HeidiØ

Anonym skriver:

Hej med jer,

jeg skriver lige som anonym, da jeg ikk ønsker noget af vores familie skal kunne genkende mig og blande sig i vores "bryllups-økonomi".

men som overskriften lyder: Har i forgældet jer, for at betale for jeres bryllup? Altså vi har snakket om at vi først skal gifte os når vi har råd.. Men vores drømmebryllup vil nok koste 60-70.000 kr - og det får vi aldrig sparet op.. Så har tænkt om vi måske kunne spare en tredjedel op og så låne resten.. Men synes bare man af og til hører om folk (f.eks Camilla og Christian fra D.U.M der forgældede sig helt vildt og hvor meget det ødelagde for dem

Nej! Det gjorde vi ikke! Vi ville ikke gifte os hvis ikke vi havde penge til det. Det er ÉN super dejlig dag, men det er simpelthen ikke det værd hvis man ikke kan nyde det bagefter uden at være totalt forgældet

Anmeld

19. februar 2013

Julemusen

Ville aldrig låne penge til sådan noget. I min verden låner man kun penge til hus og evt bil. Jeg er gift og vi barn og bil og har aldrig lånt en krone.
Vi sparrede op til barnedåb og bryllup. Men det var så Heller ikke så mange penge for vi ville ikke have stort bryllup med suppe steg og is. Vi holdt bryllup på en restaurant med 20 personer og derefter kage og alt hvad der hører til i en park :-)
Kender folk der har lånt penge til bryllup. Og det er selvfølgelig deres egen sag. Men ved at de kan betale det tilbage indenfor få år. Men hvis i ikke kan sparre pengene op til så dyrt et bryllup , hvordan vil i så kunne betale dem tilbage igen?
Man er nødt til at være realistisk.

Anmeld

19. februar 2013

L&V

Nej hvis man ikke har råd til at betale det selv jamen så har man ikke råd længere er den ikke.. Ik så fedt og sku betale af på sit bryllup i flere år eller blive skilt mens man stadig betaler af på sin "store dag"

Anmeld

19. februar 2013

FamilenStorm

Anonym skriver:

Hej med jer,

Jeg vil ikke kunne nyde en fest jeg i realiteten ikke har råd til.. Så det vil jeg ikke...

Vores bryllup kostede omkring de 60.000 kr nok lidt mere, og vi havde sparet pengene op.. Det var rart at man efterfølgende ikke skyldte noget væk pga det og bare kunne nyde tiden som mand og kone.. Der kommer mere end rigeligt at skulle låne penge til i forvejen..

Anmeld

19. februar 2013

Kakao

Jeg ville ikke kunne nyde dagen, hvis det var for lånte penge.

Jeg tror heller ikke det er realistisk for jer at betale lånet tilbage, hvis i ikke kan spare pengene op. Det bliver jo til endnu flere penge når i låner pga renter.

Vi sparede noget op og noget fik vi forærende. Vi havde et dyrt bryllup, men har da sidenhen tænkt at det var mange penge at fyre af for en dag. Tror jeg ville have prioriteret anderledes den dag idag.

Tænk hvad vi ellers kunne have fået.. udbetaling på hus, ny bil osv..

Anmeld

19. februar 2013

tarkoflen

Vi er ikke gift, men skal heller ikke giftes før vi har råd!

Jeg ville ikke kunne slappe af og nyde dagen velvidende, at vi skulle betale af på dagen de næste mange år!

Jeg forstår ikke helt, at du skriver, at l aldrig kan få sparet så mange penge op, men hvorfor skal det så være så dyrt et bryllup og hvordan vil l betale tilbage? Tænk på hvor mange flere penge l skal betale tilbage i renter og omkostninger, når l låner pengene? Det ville være være nok til, at jeg ville spare op

Men jeg er også typen, der ikke låner til andet end hus og måske en bil, når den vi har betalt kontant ikke kan mere... Alt andet mener jeg, at man bør spare op til! Men sådan er vi jo så forskellige

Anmeld

19. februar 2013

Lise

Jeg kunne aldrig drømme om at holde en fest jeg ikke havde råd til. Af samme grund holdt vi et havegilde derhjemme om sommeren, og så havde vi råd til at invitere alle dem vi havde lyst til  Det var perfekt. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.