Jeg har lige et par spørgsmål ang. vendingsforsøg.
Lillebror har ligget UK siden uge 27+, dvs på mandag er det 6 uger. En JM i torsdags mente, at pga måden han ligger på + nogle andre ting (som jeg ikke lige er sikker på jeg fik med) så er det ved at være nu, hvis han skal nå det. Også hvis han er stor ligesom Rose var.
Nå, men anyway, jeg har 2 spørgsmål:
1. Tror i, at man fraråder vendingsforsøg, hvis den gravide i forvejen har en påvirket livmoderhals? Jeg tænker fordi vendingsforsøg giver risiko for fødsels-start, samt at mange oplever vilde plukveer efterfølgende. Barnet er jo typisk fuldbåren når de prøver, men stadig?
2. Nogen der har overvejet at takke nej til vendingsforsøg? Nu synes jeg at have læst og hørt adskillige gange om folk, hvor det havde været fatalt, hvis de havde fået vendt barnet.. fordi det viste sig at navlestrengen var for kort, og barnet derfor vendte sådan, eller at barnet var viklet ind i navlesnoren, og derfor lå UK, fordi det ikke kunne vende sig. Altså den tanke at nogen gange hvis barnet vender forkert, så er der en grund til det. Hvad er jeres tanker om det?
Anmeld