vågner midt om natten

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. februar 2013

Pikku Myy

Janne T. skriver:

Jeg tror det ikke rigtigt, men det er selvfølgelig svært at vide, når hun ikke kan sige det. Nu er det jo typisk lykkes at få hende til at sove med en flaske mere, men tror måske jeg har opdaget en bummert i aften

Nu her lavede hun det sædvanlige show med at vågne op efter hun var faldet i søvn og var total hysse. Ville ikke ned og ligge igen, og så tilbød jeg hende en kop vand. Hun drak grådigt, endte faktisk med at drikke 2 store kopper! Føler mig virkelig flov, hvis det bare var tørst, for normalt har hun nægtet vand i kop om aftenen, og da hun får de der 200 ml godnatflaske, havde jeg ikke tænkt det kunne være derfor Men hun lagde sig pænt til at sove igen efter. Så det tror jeg da lige vi prøver, hvis hun vågner i nat! Jeg har bare tænkt "sult", og derfor har hun fået en flaske, i stedet for "tørst" og så givet hende vand. Så er det jo klart flasken virker, den slukker jo også tørsten. FLOT Janne og L!

Det minder mig forresten om, at jeg har glemt at gå over med den bog! Jeg skal lige prøve at huske det i morgen, ellers må du lige sparke til mig, så jeg kan få den smidt i på vej i vuggestue mandag

Fedt - nogen gange kan det bare være så nemt at man overser det. Det må vi så håbe at det var denne gang

Det går nok med bogen. Kom med den når du kan. Min veninde er ikke desperat, bare interesseret

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. februar 2013

StudPsyk

Pikku Myy skriver:

Fedt - nogen gange kan det bare være så nemt at man overser det. Det må vi så håbe at det var denne gang

Det går nok med bogen. Kom med den når du kan. Min veninde er ikke desperat, bare interesseret

Ja, af og til glæder man sig til, at de selv kan sige til og fra med sproget

Super - det bliver i hvert fald i morgen eller mandag

Anmeld

16. februar 2013

MomInTheMaking

Janne T. skriver:

Det er jo i og for sig også rimeligt nok, for jeg synes både jeg er vildt sulten og tørstig, når jeg vågner om natten - Men fordi jeg kan styre mine behov, kan jeg jo nøjes med at slukke tørsten og ignorere det andet, men det kan en tumling jo ikke endnu. Men tager du hende så op for at give hende yoghurt? Bliver hun ikke meget vågen af det?

Altså det er HELT sikkert ikke den "korrekte" måde vi tackler det på, har læst alle de kloge menneskers udtalelser om at "tilbyde et glas vand" osv osv osv. det var det vi prøvede i starten, men jeg nægter simpelthen at kæmpe hele natten med et barn der død sulten, synes det er synd, så om det er korrekt eller ej, det er jeg helt og holdent ligeglad med. Det virker for os.

Det har varet ca. en uge de to gange det har stået på.

Hun vågner og først prøver jeg at lægge hende igen, det er jo ikke altid det er fordi hun er sulten, men den er rimelig sikker hvis hun bliver ved med at rejse sig.

Ja, jeg tager hende op og så henter vi faktisk yougurten og tager den med ind til sengen hvor hun får den mens hun sidder på skødet af mig, når hun er mæt og har fået vand så vil hun som oftest selv over i sengen igen. og så lægger hun sig til at sove med det samme igen.

Jeg tænder faktisk ikke lyset, på noget tispunkt, hun har dog en lille lampe med meget svagt lys som er tændt inde hos hende og jeg snakker heller ikke rigtig til hende.

Vi har prøvet et par gange at hun har fået RIGTIG meget til aften og så har vågnet tidligt og været sulten og der tænker jeg at det egentlig giver god nok mening, for så er mavesækken udvidet og har brug for mere, hvorimod hvis hun nu har spist "normalt" i løbet af dagen, så har den ikke brug for så meget. Men det var bare en mulig forklaring på den del af det.

Anmeld

16. februar 2013

Kløver

Janne T. skriver:

Puha! Jeg havde faktisk en fiks idé om, at hun skulle af med godnatflasken inden lillebror kom, fordi det i en periode virkede som om det var et spørgsmål om vane og ikke om sult/tørst. Og det gik jo så fint.. Men nu tror jeg ikke vi når det inden, og vil ikke fjerne den lige når han er kommet, for hun skal jo helst ikke forbinde de to ting! Det er da ikke ligefrem nemt at time den slags

Det er ikke nemt, og nogle børn fonder trøst ved flasken, bla min søn, men vi vidste også at var han ikke 100% af med flasken ville det blive svært hvis lillesøster fik fæaske og han stjæler stadig resten når hun ikke vil have mere, men nogle børn bliver jo ammet til de er 2 eller 3 og giver det dig den ekstra ro du har brug for, viæle jeg ikke have det dårligt over det, hørte engang en udtale st man må vælge sine kampe og at der er en tid til hver ting, selvom Daniel er blevet 2 bruger vi den stadig en sjælden gang imellem hvis han har et behov.
Men hvis det er en vane den måske erstattes af en tår vand og lidt holden i hånd eller nusning, her synes jeg det kom meget pludseligt midt i al kampen at vi ikke behøvede lave den mere, ej nu bliver jeg alligevel i tvivl, tror stadig jeg har en tåget ammehjerne

Anmeld

16. februar 2013

marie_jon

Janne T. skriver:

jeg er i vildrede. rose kunne længe puttes, bare falde i søvn og sove hele natten. vi var endda begyndt at trappe ned på godnatflasken og var nede på en 100 ml fremfor 200. men så vendte det.. umiddelbart tænker jeg en form for udviklingsspring.

men nogle aftener vil hun bare ikke sove, hun bliver hysterisk. hun vil ikke ind i vores seng, og hun holder ikke op af at vi lægger os på hendes værelse hvor hun kan se os, så det handler ikke om tryghed. vi er også oppe på 200 ml igen.

men det værste er egentlig at hun nu vågner midt om natten de fleste nætter. typisk ved 3-tiden. og samme show.. helt hysterisk, og det absolut eneste der virker er en flaske. så lægger hun sig igen.. total sidespor
men et glas vand osv. hjælper ikke, heller ikke Samsovning osv.

hvad skal vi gøre, og hvad skyldes det? i aftes ude ved svigerne grovåd hun lasagne, hun fik derefter en god del drikkeyoghurt, da hun ville have af min svigerinde, og hun fik også godnatflasken, så jeg kan ikke se hvorfor hun bliver sulten midt om natten..

Dette er nøjagtig samme problem vi har med vores søn(19 mdr), og han får stadig godnatflaske... Kikker lige med

Anmeld

17. februar 2013

ooo

Vi har haft præcis det samme problem med vores datter, hun vågnede omkring klokken 2, og faldt først rigtig i søvn igen ved en 5-tiden. Det er så hårdt. Hos os passede det fuldstændigt med at det var det sidste tigerspring der spillede ind, og det er også overstået igen, som det "burde" være. 

Anmeld

17. februar 2013

StudPsyk

Mom In The Making skriver:

Altså det er HELT sikkert ikke den "korrekte" måde vi tackler det på, har læst alle de kloge menneskers udtalelser om at "tilbyde et glas vand" osv osv osv. det var det vi prøvede i starten, men jeg nægter simpelthen at kæmpe hele natten med et barn der død sulten, synes det er synd, så om det er korrekt eller ej, det er jeg helt og holdent ligeglad med. Det virker for os.

Det har varet ca. en uge de to gange det har stået på.

Hun vågner og først prøver jeg at lægge hende igen, det er jo ikke altid det er fordi hun er sulten, men den er rimelig sikker hvis hun bliver ved med at rejse sig.

Ja, jeg tager hende op og så henter vi faktisk yougurten og tager den med ind til sengen hvor hun får den mens hun sidder på skødet af mig, når hun er mæt og har fået vand så vil hun som oftest selv over i sengen igen. og så lægger hun sig til at sove med det samme igen.

Jeg tænder faktisk ikke lyset, på noget tispunkt, hun har dog en lille lampe med meget svagt lys som er tændt inde hos hende og jeg snakker heller ikke rigtig til hende.

Vi har prøvet et par gange at hun har fået RIGTIG meget til aften og så har vågnet tidligt og været sulten og der tænker jeg at det egentlig giver god nok mening, for så er mavesækken udvidet og har brug for mere, hvorimod hvis hun nu har spist "normalt" i løbet af dagen, så har den ikke brug for så meget. Men det var bare en mulig forklaring på den del af det.

Altså nogen gange er det bare ikke "det man bør", der virker, og det er også i orden, der er jo ingen der er overmennesker Vi har da også gjort mange utraditionelle ting, når vi har bøvlet med et og andet, og i sidste ende har vi en glad og velfungerende pige, som ikke har taget skade af af og til at få frugtyoghurt når hun stejlede på mad, og som ikke er blevet omklamrende af at samsove 'for meget'

Det kan godt ske vi skal prøve det.. Hvis ikke væske virker. I nat har hun sovet igennem! ELler var lige inde og give sutten en enkelt gang, men ellers har hun sovet nok fra 20-08. Jeg vågnede faktisk før hende og kunne ikke sove mere, ren luksus!

Og det sidste du skriver er egentlig rigtig nok.. Jeg kan godt selv mærke, at jeg er sindssygt sulten dagen derpå, hvis vi fx har fået en stor 3-retters på Jensens og den slags

Anmeld

17. februar 2013

StudPsyk

Maja84 skriver:

Det er ikke nemt, og nogle børn fonder trøst ved flasken, bla min søn, men vi vidste også at var han ikke 100% af med flasken ville det blive svært hvis lillesøster fik fæaske og han stjæler stadig resten når hun ikke vil have mere, men nogle børn bliver jo ammet til de er 2 eller 3 og giver det dig den ekstra ro du har brug for, viæle jeg ikke have det dårligt over det, hørte engang en udtale st man må vælge sine kampe og at der er en tid til hver ting, selvom Daniel er blevet 2 bruger vi den stadig en sjælden gang imellem hvis han har et behov.
Men hvis det er en vane den måske erstattes af en tår vand og lidt holden i hånd eller nusning, her synes jeg det kom meget pludseligt midt i al kampen at vi ikke behøvede lave den mere, ej nu bliver jeg alligevel i tvivl, tror stadig jeg har en tåget ammehjerne

Hihi, ammehjerne er den bedste hjerne Men jeg tror du har fat i den lange ende, måske skal jeg lade være at tænke så meget over det og så bare sige, at det godt kan ske der er nogen der afviser flasken allerede inden de er et år, men Rose finder ro og tryghed i den, og så er det ok lige for nu. Især hvis det kan give hende noget tryghed og hygge, når nu lillebror kommer, og hun også har brug for at føle sig som den lille - Altså ikke at vi vil behandle hende som om hun er større end hun er, men håber du ved hvad jeg mener

Anmeld

17. februar 2013

StudPsyk

maria_josse skriver:

Dette er nøjagtig samme problem vi har med vores søn(19 mdr), og han får stadig godnatflaske... Kikker lige med

Det er total surt! Især når det bare har kørt i en periode

Anmeld

17. februar 2013

StudPsyk

ooo skriver:

Vi har haft præcis det samme problem med vores datter, hun vågnede omkring klokken 2, og faldt først rigtig i søvn igen ved en 5-tiden. Det er så hårdt. Hos os passede det fuldstændigt med at det var det sidste tigerspring der spillede ind, og det er også overstået igen, som det "burde" være. 

Ja, hun er da godt nok 71 uger, 72 beregnet fra termin, og er det ikke noget med det sidste ligger ved 74 uger? Jeg er for doven til at hente Vidunderlige Uger bogen, nu har jeg lige smækket benene op. Hehe

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.