Maja84 skriver:
Vi havde længe samme problem og har stadig problrmer med Daniel. Han fandt tryghed i flasken. Nu mægter hsn så bare promte at sove, så ved ikke hvad jeg skal give af gode råd, vi har prøvet alt fra de ting du selv nævner, til, musik, natlys, og udtrapning med vand (daniel er dog ude af natflasken men var hård og stædig kamp) tjekke ble, temperatur i værelset
Måske noget kan være forklaring eller hjælpe på Rose
vi har også været ude i tanker om middagsluren, men det må de ikke undvære endnu i følge sp. Kan hun være sulten, hsr hun fået godt måltid der mætter længe? Dvs ikke frugt eller ren yoghurt men måske fået noget rugbrød, grød, yoghurt med havregryn i osv, vi fik råd om at give Daniel noget/tilbyde ud over aftensmaden, så det ikke var af sult han vågnede, det kan måske også være hun vågner pga drømme og måske ikke kan sove fordi hun er tørstig/ sulten, vi trappede ud med alm mælk og så tilbød færre og færre mængder og ændrede fra varm til kold mælk, sæd, så let, så let med lidt vand i, derefter vand og og gav startskud til vi kunne fjerne men gjorde ikke udslaget alene
Håber det giver mening, er ret træt da Dina først faldt til ro over midnat og Daniel har været en kamp i snart 2 timer, så er ved at være noget skeløjet
Tusind tak for svaret

Vi har prøvet cirka de samme ting, men til ingen verdens nytte. Det gik så sindssygt godt med at trappe ud af den flaske, men så blev hun selvfølgelig syg med lungebetændelse og ville stort set ikke have andet end flasken, og nu er vi tilbage til start. Hun burde ikke få mere end max 1, men kender du ikke det, når man står der kl. lort om natten og man VED, at der er én ting der virker, og så gør man det, selvom det er at skyde sig selv i foden i længden?

Der er jo ikke noget, når hun skal sove til middag. Jamen i går fik hun som nævnt vildt meget aftensmad, hun skovlede i sig! Og nogle "snacks" (altså ikke slik og sådan) efter. PLUS godnatflasken. Så jeg har bare svært ved at tro, at det skulle være fordi hun var sulten? Og jeg er i tvivl, om ikke man bare erstatter én dårlig vane med en anden, hvis hun skal have grød inden sengetid.. Jeg synes også det rammer for tæt på aftensmaden. Vi spiser 17.30, og det kan sagtens tage 30-45 minutter, og kl. 18.30 begynder vi lige så stille at drosle ned, komme i nattøj og sådan.
Ååårh jeg håber hun ikke vågner i nat! Sover i forvejen elendigt, så vil gerne beholde de sparsomme timer jeg trods alt får.
Og det giver fin mening! Håber du snart også får ro derhjemme