Måske gravid - udlandsrejse: Hvad må jeg spise?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. februar 2013

Mariasbaby

MissMaria skriver:

Jeg tænker nyd din ferie

Det lyder som en virkelig god plan! Det vil jeg gøre - håber også, at solen vil skinne på alle jer skønne kvinder i DK 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. februar 2013

Amanda Stage

Mariasbaby skriver:

Kære alle, 

Er i dag 5+1, hvis jeg da er noget, for har endnu ikke testet positivt. (Har testet så sent som i morges)

I morgen skal jeg en uge til Barcelona, men er så lige kommet til at tænke på, om jeg mon burde overveje, hvad jeg spiser, da der jo måske er en chance for, at jeg er gravid..

Hvad tænker I? Er der en chance for, at testen bliver positiv? Og er der noget mad, I ikke ville spise, hvis det var jer?

Kh den forvirrede 

Udover alkohol så nej? Maden er jo forhåbentlig ikke giftig  Det lyder nu alligevel sent i forhold til en negativ test, synes jeg. 

Anmeld

13. februar 2013

Mariasbaby

Amanda Stage skriver:

Udover alkohol så nej? Maden er jo forhåbentlig ikke giftig  Det lyder nu alligevel sent i forhold til en negativ test, synes jeg. 

Jeg ved ikke, hvad jeg skal tro om den negative test - kan jo ikke lade være at håbe, selvom det jo nok efterhånden er lidt urealistisk.. Men ja, jeg vil kun smage på vinen og ellers spise lidt blandet. Tænkte mere på alle de ting, man ikke bør spise for meget af som gravid.. Er nok bare kommet frem til at tage afsted og nyde min ferie

TAK - fordi du svarede!

Anmeld

13. februar 2013

Amanda Stage

Mariasbaby skriver:

Jeg ved ikke, hvad jeg skal tro om den negative test - kan jo ikke lade være at håbe, selvom det jo nok efterhånden er lidt urealistisk.. Men ja, jeg vil kun smage på vinen og ellers spise lidt blandet. Tænkte mere på alle de ting, man ikke bør spise for meget af som gravid.. Er nok bare kommet frem til at tage afsted og nyde min ferie

TAK - fordi du svarede!

Hmm, ved ikke hvad det er! Jeg er ikke særlig moralsk  Jeg drikker ikke alkohol, men sukker? Tjaa det kan jeg desværre ikke holde mig fra!

Jeg kan godt forstå du er i tvivl med graviditet, for det er jo lidt mærkeligt når den plejer at være regelmæssig som du siger, men se tiden an og som du selv skriver, nyd din ferie med eller uden sukker 

Anmeld

13. februar 2013

Frejsmor

Hvis du nu er gravid, så ville jeg også være lidt påpasselig med rødt/ikke gennemstegt kød og deres grøntsager i udlandet(kommer selvfølgelig lidt an på hvor du skal hen), en del af de sydlige lande har ry for ikke at vaske deres grøntsager særlig godt og for generelt at have en lidt dårligere køkkenhygiejne end den danske standard og det kan betyde Listeria bakterier i din mad og det ikke så godt..

Men alt med måde og så ta de kritiske briller på engang imellem..

for at du er gravid og der snart er en positiv test..

Anmeld

13. februar 2013

Mariasbaby

Frejsmor skriver:

Hvis du nu er gravid, så ville jeg også være lidt påpasselig med rødt/ikke gennemstegt kød og deres grøntsager i udlandet(kommer selvfølgelig lidt an på hvor du skal hen), en del af de sydlige lande har ry for ikke at vaske deres grøntsager særlig godt og for generelt at have en lidt dårligere køkkenhygiejne end den danske standard og det kan betyde Listeria bakterier i din mad og det ikke så godt..

Men alt med måde og så ta de kritiske briller på engang imellem..

for at du er gravid og der snart er en positiv test..

Det var lige præcis sådanne råd, jeg håbede at få! Tusind tak, fordi du tog dig tid til at svare  

Skal nok give en opdatering, når der forhåbentlig snart kommer en afklaring på positiv test/mens

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.