Hjælp til kort uddannelse!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. februar 2013

AnnaK89

mth1987 skriver:

Nå for søren ja var den jeg mente. Har aldrig ku de forkortelser. Min pointe var bare at ts ikk kom langt med folkeskole niveau  

men tak for rettelsen gik selv på Gym og tog 18 ugers hgs efterfølgende. Men jeg kender da en der har taget hf og ikk ku komme ind på samme udd. Som mig med stx hun måtte tage ekstra fag? 

Præcis På en HF skal man selv ind og vælge, hvis man vil have et fag på et andet niveau. Så med de rigtig fag og niveauer, så er en HF ligeså god som en Stx.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. februar 2013

mth1987

Kamulla skriver:

det fordi man eks. ikke nødvendigvis har alle de A fag som på STX jeg kan komme ind hvor jeg vil, men tog også 5 A fag

Så er det jo heller ikk det samme gym i mit hovedet  

tak for svar Er forresten super glad for de billeder især det af alle gæsterne foran kirken

Anmeld

13. februar 2013

Kamulla

mth1987 skriver:

Så er det jo heller ikk det samme gym i mit hovedet  

tak for svar Er forresten super glad for de billeder især det af alle gæsterne foran kirken

jo for det er en gymnasiel uddannelse.. man skal have mindst 2 a fag og nogle B fag for at have en HF eksamen men man bestemmer jo selv sine fag på højniveau og om man vil tage flere.. så fordi det ikke er det i dit hoved ændre det ikke på at det faktisk er en gymnasiel uddanelse

det er jeg super glad for at høre... fik aldrig svar på hvilke i ønskede i print gjorde jeg????

Anmeld

13. februar 2013

AnnaK89

Anonym skriver:

okay har tænkt meget på en kontor uddannelse så skal man gå på handel skolen først og derefter kontor uddannelsen?

Du starter med et grundforløb, det varer 2 år og derefter kommer du på hovedforløb der også varer 2 år.
Når du søger ind på HG, er grundforløbet samlet, altså dvs, at du har samme fag, som en der fx. vil i butik.
Efter grundforløb vælger du et speciale - det kan fx. være offentlig administration eller økonomi. Og så starter du dit hovedforløb ud fra det

Du kan kigge på dette link
http://www.ug.dk/Uddannelser/erhvervsuddannelsereu dveud/merkantil/kontoruddannelsen.aspx

Anmeld

13. februar 2013

AnnaK89

Kamulla skriver:

jo for det er en gymnasiel uddannelse.. man skal have mindst 2 a fag og nogle B fag for at have en HF eksamen men man bestemmer jo selv sine fag på højniveau og om man vil tage flere.. så fordi det ikke er det i dit hoved ændre det ikke på at det faktisk er en gymnasiel uddanelse

det er jeg super glad for at høre... fik aldrig svar på hvilke i ønskede i print gjorde jeg????

2 fag på a niveau er altså ikke nødvendige. Jeg bliver student til sommer, og jeg har kun taget danske på a.
Den skole jeg går på, udbyder kun dansk på a, og resten på b eller c niveau

Anmeld

13. februar 2013

mth1987

Kamulla skriver:

Næ det tror jeg ikk du har spurgt om

Anmeld

13. februar 2013

Kamulla

AnnaKJ skriver:

2 fag på a niveau er altså ikke nødvendige. Jeg bliver student til sommer, og jeg har kun taget danske på a.
Den skole jeg går på, udbyder kun dansk på a, og resten på b eller c niveau

nå så 1 fag.. så er engelsk på B????

og ja Dansk er altid på A niveau.. var bare sikker på at Engelsk også var  

Anmeld

13. februar 2013

Kamulla

mth1987 skriver:

Næ det tror jeg ikk du har spurgt om

sku nok derfor jeg ikke har fået svar send en PM med hvilke i ønsker

Anmeld

13. februar 2013

AnnaK89

Kamulla skriver:

nå så 1 fag.. så er engelsk på B????

og ja Dansk er altid på A niveau.. var bare sikker på at Engelsk også var  

Ja engelsk er på B
Synes egentlig det er rigtig trælst, at de ikke udbyder flere fag på a niveau - så jeg overvejer at tage engelsk på a niveau over sommeren i ålborg.

Anmeld

13. februar 2013

mth1987

Kamulla skriver:

sku nok derfor jeg ikke har fået svar send en PM med hvilke i ønsker

Jeg plejer da i hvert fald at være høflig nok til at svare folk

hvor mange og str? 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.