Hjælp til kort uddannelse!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. februar 2013

Skruuk

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. februar 2013

Kamulla

hmm.. webintigrator???

du skal jo vælge en uddannelse som du ved du har passion for og vil arbejde med.. ikke tage pladsen for andre som VIRKELIG gerne vil det her

Anmeld

13. februar 2013

mth1987

AnnaKJ skriver:

Vil lige sige at en HF er en gymnasial udd. Kan faktisk bruges til ligeså meget som en stx eller hhx, med de rigtig fag.
Men ja ganske rigtig at den er 1 år kortere end disse.

TS - hvad med en kontoruddannelse?
Du starter med 2 år på skole og derefter praktik i 2 år, med enkelte skoleforløb

Tror vidst heller ikk jeg skrev at Gym var bedre end hf?? Jeg skrev at det var måske den hun sku tage fordi den var kortere og at den åbner flere døre end det hun har nu...!?

Anmeld

13. februar 2013

AnnaK89

mth1987 skriver:

Tror vidst heller ikk jeg skrev at Gym var bedre end hf?? Jeg skrev at det var måske den hun sku tage fordi den var kortere og at den åbner flere døre end det hun har nu...!?

Det sagde jeg bestemt heller ikke at du sagde.
Du skrev bare at HF var kortere end en gymnasial uddannelse, og så pointerede jeg bare at HF rent faktisk ER en gymnasial uddannelse.

Nu så jeg lige dit andet svar til TS, om at hun kan komme i butik eller på kontor med en HF. Dette er ikke rigtigt, så tror du ikke du evt. har ment en HG?

Anmeld

13. februar 2013

Anonym trådstarter

AnnaKJ skriver:

Du skrev bare at HF var kortere end en gymnasial uddannelse, og så pointerede jeg bare at HF rent faktisk ER en gymnasial uddannelse.

Nu så jeg lige dit andet svar til TS, om at hun kan komme i butik eller på kontor med en HF. Dette er ikke rigtigt, så tror du ikke du evt. har ment en HG?

skal man så have en hg uddannelse og ikke en hf for f. eks at arbejde på kontor?

Anmeld

13. februar 2013

mth1987

AnnaKJ skriver:

Nå for søren ja var den jeg mente. Har aldrig ku de forkortelser. Min pointe var bare at ts ikk kom langt med folkeskole niveau  

men tak for rettelsen gik selv på Gym og tog 18 ugers hgs efterfølgende. Men jeg kender da en der har taget hf og ikk ku komme ind på samme udd. Som mig med stx hun måtte tage ekstra fag? 

Anmeld

13. februar 2013

Kamulla

Anonym skriver:

skal man så have en hg uddannelse og ikke en hf for f. eks at arbejde på kontor?

HG er kontor orrinteret uddannelse ja.. HF åbner de samme døre som STX, og de andre gymnasielle uddannelser for det ER en gymnasiel uddannelse kortere fordi at man har flere timer og kortere "hold" end på STX, men forstil dig at lære 3 års materiale på 1 år samt alle andre fag

Anmeld

13. februar 2013

AnnaK89

Anonym skriver:

Ja det skal du.
På en HF udbyder de ikke de fag som du skal bruge, f.eks. salg og service, erhvervsøkonomi osv.
Jeg er færdig med HF til sommer, men da jeg gerne vil arbejde indenfor kontor, så skal jeg have et 12 uger langt HGS-forløb, for at få de fag jeg skal bruge.

Anmeld

13. februar 2013

Kamulla

Nå for søren ja var den jeg mente. Har aldrig ku de forkortelser. Min pointe var bare at ts ikk kom langt med folkeskole niveau  

men tak for rettelsen gik selv på Gym og tog 18 ugers hgs efterfølgende. Men jeg kender da en der har taget hf og ikk ku komme ind på samme udd. Som mig med stx hun måtte tage ekstra fag? 

det er fordi man selv bestemmer de fag man vil have på A niveau  

Anmeld

13. februar 2013

Anonym trådstarter

AnnaKJ skriver:

Ja det skal du.
På en HF udbyder de ikke de fag som du skal bruge, f.eks. salg og service, erhvervsøkonomi osv.
Jeg er færdig med HF til sommer, men da jeg gerne vil arbejde indenfor kontor, så skal jeg have et 12 uger langt HGS-forløb, for at få de fag jeg skal bruge.

okay har tænkt meget på en kontor uddannelse så skal man gå på handel skolen først og derefter kontor uddannelsen?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.