Når storebror hedder Emil?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. februar 2013

Dorthe1986

Maja84 skriver:

Det synes jeg sagtens man kan, det er da sødt

Kommer lige med andre navne jeg synes er søde sammen med Emil

Mie
Sara
Anna
Tine
Maja
Aya
Ditte
Dicte
Mira
Elin

Oskar
Jacob
Victor
Anton
Jonas
David

Var hvad jeg lige kunne komme i tanke om

Man kan altid hygge med at snakke navne

Tak for de fine forslag, har selv haft flere af dem oppe og vende :-) og drengenavnene er faktisk dem jeg selv har i tankerne, hvis det blev til en lillebror :-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. februar 2013

Guldfisken

Jeg har selv en Ida, og ovevejer stærkt at hvis jeg får en dreng at han skal hedde Emil :-)

Anmeld

15. februar 2013

BabyMus

Det synes jeg godt man kan. Det er ikke et af de par navne jeg ville studse så meget over, så skulle man nok mere over i Tristan og Isolde, Romeo og Julie, Mary og Frederik osv. Dér ville jeg nok tænke at de bevidst var sat sammen efter det. Men Emil og Ida ville jeg ikke tænke: Nå så har Astrid Lindgren nok været med inde i over. (: (og ved ikke hvorfor dem frem for de andre!)

Anmeld

15. februar 2013

Isabella_mor

Dorthe1986 skriver:

Ja, jeg er hverken gravid med nummer to eller i gang med at blive det, men har nu alligevel tænkt en del over det, især hvis vi skulle få en lille pige

Nå, men here goes. Storebror hedder som sagt Emil og som pigenavn har jeg bare altid elsket Ida og Emil og Ida er jo fine navne sammen, men kan ikke lade være med at studse lidt over Astrid Lindgren - koblingen her. Så ville egentlig høre jer ad, hvad i synes? Kunne man kalde en eventuelt lillesøster for Ida, når storebror hedder Emil

Ja det er jo totalt hypotetisk, men ja

tjah jeg har en storesøster der hedder Ida og en lillebror der hedder Emil... (og Emil er opkaldt efter Emil fra Lønneberg)

Det har da aldrig været et problem.

Anmeld

15. februar 2013

Dorthe1986

BabyMus skriver:

Det synes jeg godt man kan. Det er ikke et af de par navne jeg ville studse så meget over, så skulle man nok mere over i Tristan og Isolde, Romeo og Julie, Mary og Frederik osv. Dér ville jeg nok tænke at de bevidst var sat sammen efter det. Men Emil og Ida ville jeg ikke tænke: Nå så har Astrid Lindgren nok været med inde i over. (: (og ved ikke hvorfor dem frem for de andre!)

Nej synes heller ikke selv, det er for sammensat så at sige :-) var bare i tvivl om det bare var mig. Ville helst ikke ende ud i at børnene selv syntes det var for irriterende, med andres kommentarer :-)

Anmeld

15. februar 2013

Dorthe1986

Isabella_mor skriver:

ame

tjah jeg har en storesøster der hedder Ida og en lillebror der hedder Emil... (og Emil er opkaldt efter Emil fra Lønneberg)

Det har da aldrig været et problem.

Jamen godt at høre, var i tvivl om det ville være for klichéagtigt :-)

Anmeld

15. februar 2013

LinLin

Jeg ville ikke bruge Ida til Emils lillesøster...
Ligesom jeg ikke selv vil kalde en evt datter Eva, fordi jeg har en Adam, selvom jeg synes Eva er et fint navn

Anmeld

15. februar 2013

Mamalou

Dorthe1986 skriver:

Ja, jeg er hverken gravid med nummer to eller i gang med at blive det, men har nu alligevel tænkt en del over det, især hvis vi skulle få en lille pige

Nå, men here goes. Storebror hedder som sagt Emil og som pigenavn har jeg bare altid elsket Ida og Emil og Ida er jo fine navne sammen, men kan ikke lade være med at studse lidt over Astrid Lindgren - koblingen her. Så ville egentlig høre jer ad, hvad i synes? Kunne man kalde en eventuelt lillesøster for Ida, når storebror hedder Emil

Ja det er jo totalt hypotetisk, men ja

Helt sikkert 

Anmeld

15. februar 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79

Hvis jeg havde en dreng der hed emil, sku min pige helt sikkert hedde IDA!! Det er da det eneste rigtige sammen!! Vh stine

Anmeld

15. februar 2013

Dorthe1986

StineW79 skriver:

Hvis jeg havde en dreng der hed emil, sku min pige helt sikkert hedde IDA!! Det er da det eneste rigtige sammen!! Vh stine

Se det er jo lige præcis sådan jeg har det med de navne var bare i tvivl om det var for klichéagtigt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.