Afbrudt samleje

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. februar 2013

Rockertand

xoxotasha skriver:

Okay!

Jeg får muligvis en masse hug for dette indlæg. Men jeg forstår virkelig IKKE at man overhovedet kan tro at man er sikret mod graviditet hvis bare manden trækker sig ud inden orgasme. Jeg kunne forstå en 13 årig uden erfaring ikke vidste det.

Men jeg hører bare flere og flere herinde fra som spørger ind til dette. Hvis man er så gammel man dyrker sex så ved man vel for hulen også hvordan man beskytter sig???? 

Er i det store hele enig med dig, men det er ikke altid bare lige sort og hvidt. 

Der findes også par, hvor kvinden er superregelmæssig, hvor alle andre former for prævention end kondom er udelukket (og hvor man ikke lige er så god til den præventionsform), og hvor der er tid, overskud, økonomi og kærlighed til et barn mere, hvis det skulle blive tilfældet - i det tilfælde synes jeg faktisk, at det et i orden at bruge dén metode , men man er så heller ikke dummere, end man kender og tager konsekvensen, - og man vil heller ikke undre sig, hvis det skulle ske, selvom det bestemt ikke er målet.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. februar 2013

Zelinasmor

Altså.. Der er flere der skriver, at hvis de nu har plads til et barn og ikke går så meget op i planlægning osv osv.

Det var slet ikke det jeg hentydede til.

Jeg mener at det er en useriøs måde at beskytte sig på. Det er IKKE nogen præventionsform i dag  nej.

Vil man have børn - fint, så smid alt prævention.

Vil man ikke have børn - så beskyt ordentligt.

Anmeld

13. februar 2013

Annette A

Altså kan sagtens forstå din pointe og det er jo heller ikke 99% sikkert. Det ved jeg i hvert fald godt. Ikke desto mindre virker det for mig, måske fordi som min læge siger, at når man har en bagoverbøjet livmoder virker det lidt i sig selv præventivt, da sæden skal langt længere frem og et afbrudt samleje derfor godt kan anvendes.

I hvert fald har jeg brugt metoden med succes siden jeg var 18 år og har aldrig prøvet andre præventionsformer og nu er jeg 33 år og er altså kun blevet gravid de 4 gange jeg har ønsket det og altid i første forsøg. Jeg har haft kærester siden jeg var 18, så har også prøvet det med flere partnere og har altså aldrig oplevet en uønsket graviditet.

Måske har jeg været heldig og måske er der en dag det ikke virker for en risiko er der jo altid. Men hører tit om folk der bliver gravide på p-piller, spiraler, kondomer mv, så helt sikker er man aldrig helt. Men er da sikker på at metoden er mindre god for nogle og manden skal bestemt også have styr på sagerne i det omfang han nu kan det. Det vigtige er at man sætter sig ind i den præventionsform man bruger og kender risikoen ved den.

Anmeld

13. februar 2013

**Ønskebabyen

xoxotasha skriver:

Okay!

Jeg får muligvis en masse hug for dette indlæg. Men jeg forstår virkelig IKKE at man overhovedet kan tro at man er sikret mod graviditet hvis bare manden trækker sig ud inden orgasme. Jeg kunne forstå en 13 årig uden erfaring ikke vidste det.

Men jeg hører bare flere og flere herinde fra som spørger ind til dette. Hvis man er så gammel man dyrker sex så ved man vel for hulen også hvordan man beskytter sig???? 

Nogle mennesker skal bare have ting skåret ud i pap

Anmeld

13. februar 2013

IG

Jeg har en veninde/bekendt der var i den overbevisning om at man kun kunne blive gravid ved at give blowjobs og sluge klatten.... Hvordan hun er kommet på den tanke og har troet på det, er mig stadigvæk en gåde!

Anmeld

13. februar 2013

isabellasmor

IG skriver:

Jeg har en veninde/bekendt der var i den overbevisning om at man kun kunne blive gravid ved at give blowjobs og sluge klatten.... Hvordan hun er kommet på den tanke og har troet på det, er mig stadigvæk en gåde!

Haha !  Det har jeg godt nok aldrig hørt før 

Anmeld

13. februar 2013

Benjamins'mor

Jeg forstår det heller ikke.

Anmeld

13. februar 2013

o1Mutte

IG skriver:

Haha!!

Så skal de små svømmere da godt nok ud på noget af en rejse

Armen.. Du har vel forklare hende at det ikke er sårn det hænger sammen?

Anmeld

13. februar 2013

Lady Marion <3

Har brugt metoden i 6 år , har ikke villet udsætte min krop for hormoner  jeg er 40 år , mor til 3 og kender da udemærket til konsekvenserne , er aldrig blevet uønsket gravid , skulle det have sket skulle en nr 4 have været velkommen og så tror jeg manden have fået snittet efterfølgende .

Anmeld

13. februar 2013

IG

o1Mutte skriver:

Haha!!

Så skal de små svømmere da godt nok ud på noget af en rejse

Armen.. Du har vel forklare hende at det ikke er sårn det hænger sammen?

Det kan du tro jeg har, vi var en hel del veninder der diskuterede lidt med hende lige omkring det emne

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.