Altså kan sagtens forstå din pointe og det er jo heller ikke 99% sikkert. Det ved jeg i hvert fald godt. Ikke desto mindre virker det for mig, måske fordi som min læge siger, at når man har en bagoverbøjet livmoder virker det lidt i sig selv præventivt, da sæden skal langt længere frem og et afbrudt samleje derfor godt kan anvendes.
I hvert fald har jeg brugt metoden med succes siden jeg var 18 år og har aldrig prøvet andre præventionsformer og nu er jeg 33 år og er altså kun blevet gravid de 4 gange jeg har ønsket det og altid i første forsøg. Jeg har haft kærester siden jeg var 18, så har også prøvet det med flere partnere og har altså aldrig oplevet en uønsket graviditet.
Måske har jeg været heldig og måske er der en dag det ikke virker for en risiko er der jo altid. Men hører tit om folk der bliver gravide på p-piller, spiraler, kondomer mv, så helt sikker er man aldrig helt. Men er da sikker på at metoden er mindre god for nogle og manden skal bestemt også have styr på sagerne i det omfang han nu kan det.
Det vigtige er at man sætter sig ind i den præventionsform man bruger og kender risikoen ved den.
Anmeld