Afbrudt samleje

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12.265 visninger
22 svar
41 synes godt om
13. februar 2013

Zelinasmor

Okay!

Jeg får muligvis en masse hug for dette indlæg. Men jeg forstår virkelig IKKE at man overhovedet kan tro at man er sikret mod graviditet hvis bare manden trækker sig ud inden orgasme. Jeg kunne forstå en 13 årig uden erfaring ikke vidste det.

Men jeg hører bare flere og flere herinde fra som spørger ind til dette. Hvis man er så gammel man dyrker sex så ved man vel for hulen også hvordan man beskytter sig???? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. februar 2013

Dorthe1986

xoxotasha skriver:

Okay!

Jeg får muligvis en masse hug for dette indlæg. Men jeg forstår virkelig IKKE at man overhovedet kan tro at man er sikret mod graviditet hvis bare manden trækker sig ud inden orgasme. Jeg kunne forstå en 13 årig uden erfaring ikke vidste det.

Men jeg hører bare flere og flere herinde fra som spørger ind til dette. Hvis man er så gammel man dyrker sex så ved man vel for hulen også hvordan man beskytter sig???? 

Jeg er helt enig med dig, synes godt nok det er skræmmende at tænke på at, der er så mange der ikke er oplyste på det punkt.

Anmeld

13. februar 2013

Zelinasmor

Dorthe1986 skriver:

Jeg er helt enig med dig, synes godt nok det er skræmmende at tænke på at, der er så mange der ikke er oplyste på det punkt.

Bestemt. Men synes samtidig også at det er lidt logik. Så forstår ikke folk sætter spørgsmålstegn.

Anmeld

13. februar 2013

Dorthe1986

xoxotasha skriver:

Bestemt. Men synes samtidig også at det er lidt logik. Så forstår ikke folk sætter spørgsmålstegn.

Det har du helt ret i, det virker også helt logisk for mig. Men det er svært, for det der er logisk for en person, er måske ikke logisk for en anden.

Anmeld

13. februar 2013

charlie thy

tja, - det er ikke garanti for beskyttelse, det er vi enige om, - statetisk set er der 15-20 procent chance for for en graviditet, hvis du bruger det som prævention et helt år. Altså 15-20 par ud af hundrede, der bruger den her prævention, vil være gravide efter et år.

Omvendt set er der nogen, hvor det af en eller anden grund bare virker. Min veninde og hendes mand har været sammen i 13 år og har aldrig brugt anden form for prævention, - og de dyrker sex som kaniner... ;-)  -  og de er kun blevet gravide de to gange, de har villet være det, begge gange med én klat, så at sige.

Jeg ser sådan på det, at for etablerede par, der måske ikke planlægger et barn, men hvor det ikke gør så meget, hvis der endelig skulle komme et, der kan det være ok med afbrudt samleje, - så må de tage det som det kommer, - men for resten, ja, der skal mn nok gå efter noget lidt mere sikkert.

Anmeld

13. februar 2013

FrkZier

xoxotasha skriver:

Okay!

Jeg undre mig også over at folk kan have så lidt viden omkring det at lave babyer at de reelt tror at det er nok bare at stå af i roskilde

Anmeld

13. februar 2013

miig1989

xoxotasha skriver:

Okay!

Jeg fandt først ud af det som 16-17 årig
Men har så heller ikke haft seksual-undervisning :p

Men vil så sige, at selvom jeg ikke vidste det, turde jeg ikke dyrke sex uden beskyttelse, for havde ikke lyst til at blive gravid eller få en sygdom ..

Anmeld

13. februar 2013

modesty

Okay!

Jeg er enig med Charlie Thy som skriver at sandsynligheden for at man bliver gravid ved afbrudt samleje er MEGET lavere end ved en "normal" afslutning. Det ER en præventionsmetode selvom den ikke er lige så sikker som de andre.

Så hvis man er i et fast parforhold og det ikke er verdens undergang hvis man blev gravid, kan jeg ikke se det store problem.

Men nej, hvis jeg var single med en masse one night stands, ville jeg heller ikke bruge den metode.

Anmeld

13. februar 2013

Miss-86

Jeg er HELT enig..

Og forstår ikke dem der 'leger' sådan med det, når de ikke er interesseret i hvad der kan komme ud af det.

Anmeld

13. februar 2013

FrkZier

modesty skriver:

Jeg er enig med Charlie Thy som skriver at sandsynligheden for at man bliver gravid ved afbrudt samleje er MEGET lavere end ved en "normal" afslutning. Det ER en præventionsmetode selvom den ikke er lige så sikker som de andre.

Så hvis man er i et fast parforhold og det ikke er verdens undergang hvis man blev gravid, kan jeg ikke se det store problem.

Men nej, hvis jeg var single med en masse one night stands, ville jeg heller ikke bruge den metode.

ja der er mindre sandsynlighed for at blive gravid ved 'træk ud metoden' - det der undre mig er fx hvis man så bliver gravid og ikke kan forstå hvorfor, fordi man har jo beskyttet sig..

at trække sig ud er ikke at beskytte sig mod graviditet, det kan måske medvirke at man ikke bliver ligeså hurtig gravid, men at kalde det beskyttelse synes jeg altså lige er fantastifuldt nok

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.