Solarium vs. binyrebarkhormon

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. februar 2013

tarkoflen

Anonym skriver:

Jeg føler bare mine hudlæger (har haft et hav efterhånden) har givet op og bare fordre mig med homomer.

Jeg fandt så selv ud af (før jeg var gravid) at sol og saltvand var rigtig godt for mig og det, og har derfor taget solarium et par gange om vinteren for at holde det helt nede og undgå alle de homocremer og piller.

Tak for tippet med salt shampooen, jeg har før haft rigtig god erfaring med saltbade så det skal da helt sikkert afprøves!

Jeg ved at min svigerinde, havde god gavn af den. Jeg mener både der er shampoo og sådan en fast sæbe, mener det var den faste sæbe, der var bedst! Om ikke andet, kan det være, at de kan henvise til, hvor den kan købes, for jeg kan forestille mig, at nogle helsekost forretninger måske også kunne ske at have dem

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. februar 2013

Silas <3

Jeg har altid fået af vide af mine læger af solarie ikke er farligt for babyen, så jeg ville klart tage sol

Det gør jeg selv Og mit første barn fejler ingenting

Anmeld

13. februar 2013

FrkZier

Anonym skriver:

Jeg har altid haft en ret sart hud, og har i vinterperioderne derfor taget en smule solarium og spist " Prednisolon" og smurt mig med noget homoncreme.

Mit spørgsmål er så nu hvor jeg er gravid, hvad tror du/I  der skader mindst - solarium 3 gange om ugen a 6 min eller en daglig dosis homoncreme og piller?

Min hudlæge har anbefalet mig forsat at spise "Predinisolon" og smøre mig med "betnovat" pg naturligvis en fed creme dagligt... jeg synes bare det lyder meget voldsomt?!!

jeg har selv en hudsygdom hvor jeg førhen smurte mig med hormoncreme, det er jeg stoppet med nu hvor jeg er gravid - jeg sørger "bare" for at smørre mig med store mængder af fed creme hver dag (næsten hver dag, glemmer det nogen gange) det hjælper jo selvfølgelig ikke ligeså meget og jeg har eksem både i ansigt og på armene, men det må jeg bare leve med indtil jeg har født

Anmeld

13. februar 2013

Anonym trådstarter

Silas <3 skriver:

Jeg har altid fået af vide af mine læger af solarie ikke er farligt for babyen, så jeg ville klart tage sol

Det gør jeg selv Og mit første barn fejler ingenting

Tak for din input... jeg har heller ikke hørt om nogen hvor baby har taget skade - men man ved jo aldrig

Anmeld

13. februar 2013

Anonym trådstarter

FrkZier skriver:

jeg har selv en hudsygdom hvor jeg førhen smurte mig med hormoncreme, det er jeg stoppet med nu hvor jeg er gravid - jeg sørger "bare" for at smørre mig med store mængder af fed creme hver dag (næsten hver dag, glemmer det nogen gange) det hjælper jo selvfølgelig ikke ligeså meget og jeg har eksem både i ansigt og på armene, men det må jeg bare leve med indtil jeg har født

Jeg har forsøgt mig med fedt cremer, dog helt uden held....

det resulterede bare i søvnløse nætter, kløe, irritation, og jeg ved ikke hvad.... jeg ville ønske jeg kunne bide det i mig, men har fået så mange sår på kroppen, og kan bare ikke mere

Anmeld

13. februar 2013

FrkZier

Anonym skriver:

Jeg har forsøgt mig med fedt cremer, dog helt uden held....

det resulterede bare i søvnløse nætter, kløe, irritation, og jeg ved ikke hvad.... jeg ville ønske jeg kunne bide det i mig, men har fået så mange sår på kroppen, og kan bare ikke mere

der er umiddelbart ikke nogen forskninger der viser at det er skadeligt for fosteret at tage sol under graviditeten - men der er heller ikke nogen der viser at det IKKE er farligt for fosteret, så det jo helt op til dig selv om du vil tage chancen.

men hormon creme ville jeg holde mig helt helt fra..

Anmeld

13. februar 2013

o1Mutte

Anonym skriver:

Jeg har altid haft en ret sart hud, og har i vinterperioderne derfor taget en smule solarium og spist " Prednisolon" og smurt mig med noget homoncreme.

Mit spørgsmål er så nu hvor jeg er gravid, hvad tror du/I  der skader mindst - solarium 3 gange om ugen a 6 min eller en daglig dosis homoncreme og piller?

Min hudlæge har anbefalet mig forsat at spise "Predinisolon" og smøre mig med "betnovat" pg naturligvis en fed creme dagligt... jeg synes bare det lyder meget voldsomt?!!

Har hørt (ved ikke om det passer) at man godt må gå i solarium mens man er gravid hvis man dækker maven til.
Men var det mig ville jeg tale med lægen omkring det.

Anmeld

13. februar 2013

Stjerneskud

Hvis valget står mellem sol og predisolon ville jeg også vælge solen. Jeg har selv taget prednisolon under min første graviditet, i en meget lille mængde og med hurtig udtrapning, fordi det ikke er godt for bebsen.

Anmeld

13. februar 2013

Skouboe

Anonym skriver:

I hvilke mængder tog du det, og i hvilken form?

Jeg sagde nej, men det var 3x1000mg intravenøst (1000mg dagligt)

Anmeld

13. februar 2013

Zelinasmor

Ville vælge solaire. Jeg gik i solaire 1 gang om ugen da jeg ventede min datter. Spurgte mig til råds hos lægen. Hun sagde at solaire jo er usundt men det skader ikke baby inde i maven. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.