Solarium vs. binyrebarkhormon

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. februar 2013

Anonym trådstarter

baby012 skriver:

Ville nok tage de vitaminer som du får igennem sol, i pilleform.. 

Kunne aldrig drømme om at smørre noget på mig som indeholder hormoner i en graviditet.. 

Solarie ville jeg heller ikke gøre.. (Er stor forbruger når jeg ikke er gravid) 

Solariet udtørre mit eksem og får det til at forsvinde... det gør normal sol og saltvand også, det er bare ret svært at fremskaffe om vinteren

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. februar 2013

L&V

Anonym skriver:

Du har helt ret, det er virkelig pest eller kolera - problemet er bare at jeg ikke kan have en normal hverdag hvis jeg ikke gør en af tingene.

Jeg tænker bare at med den lægevidenskab vi har i dag må de da ku finde noget der kan ta det værste uden at være så skadeligt som hormoner er..

Anmeld

13. februar 2013

Skouboe

Anonym skriver:

Jeg giver dig helt ret, jeg synes bare det er meget voldsomt med alle de homoner.

Ja, jeg kan sagtens følge dig. Jeg diskuterede også prednisolon med mine læger da jeg var gravid med den første men det var helt andre mængder.

Binyrebarkhormon er jo naturligt forekommende i kroppen, og når man får det i pilleform, er det jo typisk fordi kroppen ikke selv kan producere nok.

Anmeld

13. februar 2013

tarkoflen

Anonym skriver:

Jeg giver dig helt ret, jeg synes bare det er meget voldsomt med alle de homoner.

Det kan jeg godt forstå, du synes, men solarium ved man også er rigtig skidt både for dig og fosteret!

Hvis lægen siger creme og du er utryg ved det, så ville jeg tage fat i dem igen, og høre om der ikke er nogen som helst andre muligheder og få alt den viden omkring behandlingen og hvad de ved om hvilke påvirkninger, det kan have på baby, som jeg overhovedet ville kunne få fat i!

Jeg kan ikke lade være med at tænke lidt på nadia fra de unge mødre, der jo fik en form for kemo, mens hun var gravid med deres yngste dreng... Det kan man jo sige, er en voldsom gift for kroppen, men de har en sund og rask dreng!

Du må bede om, at de holder godt øje med dig og sige, at du har brug for viden!

Anmeld

13. februar 2013

tarkoflen

Anonym skriver:

Solariet udtørre mit eksem og får det til at forsvinde... det gør normal sol og saltvand også, det er bare ret svært at fremskaffe om vinteren

Hov hvis saltvand hjælper, så har min svigerinde en sæbe med salt i fra Mariager saltcenter, som hjælper rigtig meget på psoreasis, måske den kunne hjælpe dig?

De har den godt nok ikke til salg på deres hjemmeside, men måske hvis du ringer derop, kan du få lov til at købe den og få den tilsendt?

http://www.saltcenter.com/

Jeg går ud fra, at du ikke bor i nærheden af Mariager, for så kunne du jo komme i deres saltvandsbad

Det var da et forsøg værd, at prøve det af

Anmeld

13. februar 2013

Anonym trådstarter

Skouboe skriver:

Ja, jeg kan sagtens følge dig. Jeg diskuterede også prednisolon med mine læger da jeg var gravid med den første men det var helt andre mængder.

Binyrebarkhormon er jo naturligt forekommende i kroppen, og når man får det i pilleform, er det jo typisk fordi kroppen ikke selv kan producere nok.

I hvilke mængder tog du det, og i hvilken form?

Anmeld

13. februar 2013

Anonym trådstarter

tarkoflen skriver:

Det kan jeg godt forstå, du synes, men solarium ved man også er rigtig skidt både for dig og fosteret!

Hvis lægen siger creme og du er utryg ved det, så ville jeg tage fat i dem igen, og høre om der ikke er nogen som helst andre muligheder og få alt den viden omkring behandlingen og hvad de ved om hvilke påvirkninger, det kan have på baby, som jeg overhovedet ville kunne få fat i!

Jeg kan ikke lade være med at tænke lidt på nadia fra de unge mødre, der jo fik en form for kemo, mens hun var gravid med deres yngste dreng... Det kan man jo sige, er en voldsom gift for kroppen, men de har en sund og rask dreng!

Du må bede om, at de holder godt øje med dig og sige, at du har brug for viden!

Jeg føler bare mine hudlæger (har haft et hav efterhånden) har givet op og bare fordre mig med homomer.

Jeg fandt så selv ud af (før jeg var gravid) at sol og saltvand var rigtig godt for mig og det, og har derfor taget solarium et par gange om vinteren for at holde det helt nede og undgå alle de homocremer og piller.

Tak for tippet med salt shampooen, jeg har før haft rigtig god erfaring med saltbade så det skal da helt sikkert afprøves!

Anmeld

13. februar 2013

Maja88

Der sker ikke noget ved at tage sol når man er gravid.. så længe du ikke bliver dårlig.. jeg gik i sol til en uge 18 og så kunne jeg ikke  ikke holee til varmen mere

Anmeld

13. februar 2013

Maja88

Maja88 skriver:

Der sker ikke noget ved at tage sol når man er gravid.. så længe du ikke bliver dårlig.. jeg gik i sol til en uge 18 og så kunne jeg ikke  ikke holee til varmen mere

Fik et ok til sol af lægen.. bare det ikke var laaang tid hver dah... så 6 min 3 gange ugentligt er ok,hvis du kan holde det ud

Anmeld

13. februar 2013

Anonym trådstarter

Maja88 skriver:

Fik et ok til sol af lægen.. bare det ikke var laaang tid hver dah... så 6 min 3 gange ugentligt er ok,hvis du kan holde det ud

Tak for dit svar!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.