Kan man blive gravid af sæd på fingrene?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. februar 2013

Anonym trådstarter

Frejsmor skriver:

Så vil jeg jo nok sige, at der i hvert fald er en lille chance/risiko for at du kan være blevet gravid, der kommer jo præ-sæd ud, inden selve udløsningen og den indeholder også sædceller, omend det ikke er så mange, men det kræver jo kun én! Så det ville jeg da nok lige holde øje med..

Ja okay, det er selvfølgelig rigtigt.. Nå jeg må vente og se.. - Er jeg blevet gravid, er den velkommen, men vi sigter ikke mod det og har sex for det.. Sker det så sker det.. Kom bare til at tænke på det..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. februar 2013

Anonym trådstarter

baby012 skriver:

Ja det kan man  

men et afbrudt samleje er jo heller ikke sikkert. 

Der kan nå at komme en hel del sæd ud i den tid selve samlejet foregår.. Så det er nok mere sandsynligt at hvis du er gravid, så er det nok nærmere derfor  

Ja okay. Nej afbrudt samleje er ikke sikkert, men tænkte også lige så meget på, om chancerne i bund og grund er lige så store som hvis han kom inde i mig i forhold til hvis han tager fingeren og bruger det helt nye sæd som en form for glidecreme. Hvis du forstår..

Anmeld

12. februar 2013

Anonym trådstarter

Martsbaby skriver:

Nu kan jeg jo så lige se i et af de andre svar, at i ikke brugte kondom da han var oppe i dig, og der kommer jo altså altid præsperm ud før en udløsning.. Og eftersom du skulle have ægløsning igår vil jeg sige at oddsne er ret høje..

Nej vi brugte nemlig heller ikke kondom.. En eventuel graviditet er helt fint for os, men som skrevet i et andet svar, er det ikke noget vi fokusere på når vi sexer, sker det så er det dejligt for os. Men tanken strejfede mig bare lige efter, hvilke chancer der evt kunne være, også i forhold til om sæd kan overleve når det har været i luften

Anmeld

12. februar 2013

baby012

Anonym skriver:

Ja okay. Nej afbrudt samleje er ikke sikkert, men tænkte også lige så meget på, om chancerne i bund og grund er lige så store som hvis han kom inde i mig i forhold til hvis han tager fingeren og bruger det helt nye sæd som en form for glidecreme. Hvis du forstår..

Chancerne er lige store, der er jo faktisk mere sæd i præ-sæd end der er i en udløsning, som er meget sperm  

husk, der skal kun en sædcelle og et æg til at lave baby  

Anmeld

12. februar 2013

AnthonsMor

Anonym skriver:

Nej vi brugte nemlig heller ikke kondom.. En eventuel graviditet er helt fint for os, men som skrevet i et andet svar, er det ikke noget vi fokusere på når vi sexer, sker det så er det dejligt for os. Men tanken strejfede mig bare lige efter, hvilke chancer der evt kunne være, også i forhold til om sæd kan overleve når det har været i luften

Hvis du bliver gravid af denne omgang vil jeg faktisk skyde på, at det er hans præsperm der har sneget sig op og ordnet det

I starten var jeg i tvivl om, om du håbede på at det IKKE kunne lade sig gøre, men kan se nu, at det egentlig er ok..

Jeg vil så fortælle, at da min kæreste og jeg prøvede at blive gravide, der virkede det ikke.. Vi lagde det på hylden og sexede bare når vi lige synes, jeg anede desuden ikke hvornår jeg havde ægløsning, så vi havde ikke en skid at gå ud fra MEN da vi så lagde det på hylden gik der faktisk kun 1 måned før jeg var gravid.. Men bare det at du tænker på det nu kan have en negativ effekt tror jeg, jeg ved ingenting om det, men jeg synes bare jeg hører hele tiden at hvis man er fokuseret på det så sker det ikke, og er man "ligeglad" så sker det

Men så kan jeg vidst godt krydse fingre for, at der er gevinst

Held og lykke

Anmeld

13. februar 2013

Anonym trådstarter

Martsbaby skriver:

Hvis du bliver gravid af denne omgang vil jeg faktisk skyde på, at det er hans præsperm der har sneget sig op og ordnet det

I starten var jeg i tvivl om, om du håbede på at det IKKE kunne lade sig gøre, men kan se nu, at det egentlig er ok..

Jeg vil så fortælle, at da min kæreste og jeg prøvede at blive gravide, der virkede det ikke.. Vi lagde det på hylden og sexede bare når vi lige synes, jeg anede desuden ikke hvornår jeg havde ægløsning, så vi havde ikke en skid at gå ud fra MEN da vi så lagde det på hylden gik der faktisk kun 1 måned før jeg var gravid.. Men bare det at du tænker på det nu kan have en negativ effekt tror jeg, jeg ved ingenting om det, men jeg synes bare jeg hører hele tiden at hvis man er fokuseret på det så sker det ikke, og er man "ligeglad" så sker det

Men så kan jeg vidst godt krydse fingre for, at der er gevinst

Held og lykke

Tror helt sikkert, at du har ret i det med tankerne der kan have noget at sige. Jeg ville da også lyve hvis jeg sagde, at jeg slet ikke tænkte på det, for det gør jeg. Men ikke dagen, det er mere hvis jeg ser noget i tv, læser herinde eller ser en gravid.

vi havde også sex D 10 altså dagen inden ægløsning, uden kondom men han trak sig ud inden.. Så..  

Håber måske lidt

Anmeld

13. februar 2013

AnthonsMor

Anonym skriver:

Tror helt sikkert, at du har ret i det med tankerne der kan have noget at sige. Jeg ville da også lyve hvis jeg sagde, at jeg slet ikke tænkte på det, for det gør jeg. Men ikke dagen, det er mere hvis jeg ser noget i tv, læser herinde eller ser en gravid.

vi havde også sex D 10 altså dagen inden ægløsning, uden kondom men han trak sig ud inden.. Så..  

Håber måske lidt

Den der "trak sig ud inden" holder bare ikke Der vil ALTID være kommet lidt sædceller op i dig, og de kan altså ligge på lur inde i livmoderen og vente på, at ægget kommer ned til dem, det så jeg i tv en dag lige da jeg var blevet gravid, skide spændende program

Anmeld

13. februar 2013

Silas <3

baby012 skriver:

Vil ihvertfald anbefale en fortrydelses pille 

Det var da noget mærkeligt noget at anbefale 

Hun skriver jo ikk hun IKKE ønsker det.

Anmeld

13. februar 2013

Mor_til_3_unger

Profilbillede for Mor_til_3_unger
baby012 skriver:

Chancerne er lige store, der er jo faktisk mere sæd i præ-sæd end der er i en udløsning, som er meget sperm  

husk, der skal kun en sædcelle og et æg til at lave baby  

Det er altså ikke korrekt,idet der i en normal udløsning er omkring 200 millioner sædceller,så mange er der godt nok ikke i præ sæd.

Hvor har du dog den information fra? 

Sandsynligheden for at blive gravid med sæd fra fingerne,er ikke særlig stor,da sæden hurtig dør,når den er uden fra kroppen af,og så varm er din bare mave heller ikke.

Der er en årsag til,at hos der skal aflevere sædprøver,skal holde dem med tæt inde på kroppen,der hvor man er varmest. 

Og så skal der faktisk 100 sædceller til at nedbryde skallen på ægget,så 1 enkel sædcelle kan trænge ind,og befrugte ægget. 

Anmeld

13. februar 2013

o1Mutte

Silas <3 skriver:

Det var da noget mærkeligt noget at anbefale 

Hun skriver jo ikk hun IKKE ønsker det.

Tror hun anbefaler det hvis ts ikke vil være gravid

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.