Kan man blive gravid af sæd på fingrene?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18.200 visninger
27 svar
10 synes godt om
12. februar 2013

Anonym trådstarter

Hej.

Ja måske et underligt spørgsmål....men kan man blive gravid hvis manden trækker sig ud, kommer over maven på en og dernæst får finger med sæden på, cirka 20 sek efter... altså kan sæden godt overleve når den kommer udenfor skeden og så ind igen?

Jeg skulle efter beregninger på nettet, have ægløsning igår, dette er foregået her til aften...

Hvad vil i sige chancerne er for graviditet?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. februar 2013

Frejsmor

Brugte I kondom eller anden beskyttelse under selve samlejet?

Anmeld

12. februar 2013

Masig

Anonym skriver:

Hej.

Ja måske et underligt spørgsmål....men kan man blive gravid hvis manden trækker sig ud, kommer over maven på en og dernæst får finger med sæden på, cirka 20 sek efter... altså kan sæden godt overleve når den kommer udenfor skeden og så ind igen?

Jeg skulle efter beregninger på nettet, have ægløsning igår, dette er foregået her til aften...

For det første kan du blive gravid af præ-sæd, dvs den smule sæd der kommer ud inden han kommer rigtigt og inden han trækker sig ud, og for det andet ja, så kan sæden vist godt holde sig levende kort tid, så der er nok en chance for graviditet... Tror ikke den er voldsomt stor, men den er der...

Anmeld

12. februar 2013

Anonym trådstarter

Frejsmor skriver:

Brugte I kondom eller anden beskyttelse under selve samlejet?

Nope..

Anmeld

12. februar 2013

kiwiol

Sæden kan overleve udenfor kroppen i 1-3 timer.. alt efter fugtighed osv.

Så ja.. der er en risiko for at man kan blive gravid.. men hvor store chancerne er, er der jo ingen der kan svare på.

Anmeld

12. februar 2013

Frejsmor

Anonym skriver:

Nope..

Så vil jeg jo nok sige, at der i hvert fald er en lille chance/risiko for at du kan være blevet gravid, der kommer jo præ-sæd ud, inden selve udløsningen og den indeholder også sædceller, omend det ikke er så mange, men det kræver jo kun én! Så det ville jeg da nok lige holde øje med..

Anmeld

12. februar 2013

baby012

Ja det kan man  

men et afbrudt samleje er jo heller ikke sikkert. 

Der kan nå at komme en hel del sæd ud i den tid selve samlejet foregår.. Så det er nok mere sandsynligt at hvis du er gravid, så er det nok nærmere derfor  

Anmeld

12. februar 2013

baby012

Vil ihvertfald anbefale en fortrydelses pille 

Anmeld

12. februar 2013

AnthonsMor

Anonym skriver:

Hej.

Nu kan jeg jo så lige se i et af de andre svar, at i ikke brugte kondom da han var oppe i dig, og der kommer jo altså altid præsperm ud før en udløsning.. Og eftersom du skulle have ægløsning igår vil jeg sige at oddsne er ret høje..

Anmeld

12. februar 2013

Anonym trådstarter

kiwiol skriver:

Sæden kan overleve udenfor kroppen i 1-3 timer.. alt efter fugtighed osv.

Så ja.. der er en risiko for at man kan blive gravid.. men hvor store chancerne er, er der jo ingen der kan svare på.

1-3 timer, så er de jo lige så "livlige" som hvis de blev sprøjtet ind fra starten af..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.