Barsel som offentlig ansat

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.836 visninger
24 svar
0 synes godt om
12. februar 2013

Anonym trådstarter

Er der nogen, der er klar over, hvordan barselsvilkår er for offentlige ansatte? (Jeg er lægesekretær, så har ikke et fysisk hårdt arbejde). Altså både med hvornår jeg kan gå fra inden fødsel, og hvor længe jeg har ret til barsel.

Jeg har endnu ikke fortalt min chef om min graviditet (er 11+1), men vil gøre det efter nf i næste uge. Dog vil jeg gerne være lidt på forkant med barsel, så håber, at nogen kan hjælpe

På forhånd tak

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. februar 2013

1990h

Anonym skriver:

Er der nogen, der er klar over, hvordan barselsvilkår er for offentlige ansatte? (Jeg er lægesekretær, så har ikke et fysisk hårdt arbejde). Altså både med hvornår jeg kan gå fra inden fødsel, og hvor længe jeg har ret til barsel.

Jeg har endnu ikke fortalt min chef om min graviditet (er 11+1), men vil gøre det efter nf i næste uge. Dog vil jeg gerne være lidt på forkant med barsel, så håber, at nogen kan hjælpe

På forhånd tak

jeg er ansat som vikar men jeg havde mulighed for at gå på barsel 8 uger før gør det dog ikke

Anmeld

12. februar 2013

LSM

Anonym skriver:

På forhånd tak

Det kommer jo an på hvad din overenskomst siger
Er du medlem af en fagforening? så kan du helt sikkert finde noget inde på deres hjemmeside

Men tror faktisk som lægesekretær kan man gå fra 8 uger inden forventet fødsel

Anmeld

12. februar 2013

Mor1012

Anonym skriver:

På forhånd tak

Jeg gik fra 8 uger før. ( og længe inden pga smerter )

Jeg har 26 uger med løn + lidt mere mener jeg..  og ferie er også talt med ind i forlængelse med barselen, så har ca 12 mdr med ferie med løn, alm barsels løn og barsels dp

Anmeld

12. februar 2013

LSM

Anonym skriver:

På forhånd tak

lige en ting mere jeg er offentlig ansat og medlem af FOA der har jeg barsel med løn i 26 uger, derefter kan jeg vælge at holde 32 ugers orlov på dagpenge disse uger kan deles med faderen

Anmeld

12. februar 2013

Clisolka

Anonym skriver:

På forhånd tak

Det kommer jo an på din overenskomst  Jeg er selv offentlig ansat kontorassistent, og jeg kan gå fra 6 uger før tid 

Anmeld

14. februar 2013

Anonym trådstarter

1990h skriver:

jeg er ansat som vikar men jeg havde mulighed for at gå på barsel 8 uger før gør det dog ikke

Min kollega sagde også 8 uger før termin  Må jeg spørge om, hvorfor du ikke vil gå fra 8 uger før? Jeg er nemlig også selv i tvivl

Anmeld

14. februar 2013

Anonym trådstarter

LSM skriver:

Det kommer jo an på hvad din overenskomst siger
Er du medlem af en fagforening? så kan du helt sikkert finde noget inde på deres hjemmeside

Men tror faktisk som lægesekretær kan man gå fra 8 uger inden forventet fødsel

Jo er medlem af HK - er ved at læse på deres hjemmeside nu

Jeg er bare SÅ meget i tvivl, om jeg skal gå fra 8 uger før...

Anmeld

14. februar 2013

Anonym trådstarter

Mor1012 skriver:

Jeg gik fra 8 uger før. ( og længe inden pga smerter )

Jeg har 26 uger med løn + lidt mere mener jeg..  og ferie er også talt med ind i forlængelse med barselen, så har ca 12 mdr med ferie med løn, alm barsels løn og barsels dp

Ej hvor lækkert med så lang tids barsel.

Må jeg spørge om, hvad man får i barsels dp?

Anmeld

14. februar 2013

1990h

Anonym skriver:

Min kollega sagde også 8 uger før termin  Må jeg spørge om, hvorfor du ikke vil gå fra 8 uger før? Jeg er nemlig også selv i tvivl

jeg er løs vikar derude men ansat på et lille timeantal..men jeg kan jo stort set selv bestemme hvor meget jeg vil arbejde da jeg bar kan sige nej til vagter... jeg kontrakt sluttede faktisk 31 jan.. fik den forlænget til 28februar også tænkte jeg at jeg tager hele februar ud i stedet for at sku stoppe omkring midten af februar for at gå 8 uger før..

hvis jeg havde været fastansat havde jeg måske nok gået 8 uger før hvis jeg havde gener i graviditeten..det har jeg heldigvis ikke og elsker mit arbejde..arbejder med fysisk og psykisk handicappede og det er faktisk nu her omkring 8 uger før termin at det begyndt at blive hårdt..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.