Barsel som offentlig ansat

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.836 visninger
24 svar
0 synes godt om
12. februar 2013

Anonym trådstarter

Er der nogen, der er klar over, hvordan barselsvilkår er for offentlige ansatte? (Jeg er lægesekretær, så har ikke et fysisk hårdt arbejde). Altså både med hvornår jeg kan gå fra inden fødsel, og hvor længe jeg har ret til barsel.

Jeg har endnu ikke fortalt min chef om min graviditet (er 11+1), men vil gøre det efter nf i næste uge. Dog vil jeg gerne være lidt på forkant med barsel, så håber, at nogen kan hjælpe

På forhånd tak

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. februar 2013

1990h

Anonym skriver:

Er der nogen, der er klar over, hvordan barselsvilkår er for offentlige ansatte? (Jeg er lægesekretær, så har ikke et fysisk hårdt arbejde). Altså både med hvornår jeg kan gå fra inden fødsel, og hvor længe jeg har ret til barsel.

Jeg har endnu ikke fortalt min chef om min graviditet (er 11+1), men vil gøre det efter nf i næste uge. Dog vil jeg gerne være lidt på forkant med barsel, så håber, at nogen kan hjælpe

På forhånd tak

jeg er ansat som vikar men jeg havde mulighed for at gå på barsel 8 uger før gør det dog ikke

Anmeld

12. februar 2013

LSM

Anonym skriver:

På forhånd tak

Det kommer jo an på hvad din overenskomst siger
Er du medlem af en fagforening? så kan du helt sikkert finde noget inde på deres hjemmeside

Men tror faktisk som lægesekretær kan man gå fra 8 uger inden forventet fødsel

Anmeld

12. februar 2013

Mor1012

Anonym skriver:

På forhånd tak

Jeg gik fra 8 uger før. ( og længe inden pga smerter )

Jeg har 26 uger med løn + lidt mere mener jeg..  og ferie er også talt med ind i forlængelse med barselen, så har ca 12 mdr med ferie med løn, alm barsels løn og barsels dp

Anmeld

12. februar 2013

LSM

Anonym skriver:

På forhånd tak