godmorgen!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.344 visninger
29 svar
0 synes godt om
19. juni 2009

Milka

godmorgen de damer,

hvor er det dejligt vi har et nyt sted at være! de har sørme en god indvandrerpolitik her på babydk : )

vi er begyndt på skemad her i huset fordi bøtterne er meget sultne og pirrelige og gider ligesom ikke de der store mængder mælk mere. vi startede i går og det går laaangsomt fremad; lilja er ret god til det og luca formår på en eller anden måde at få os alle smurt ind i frugtmosen (som jeg har købt færdiglavet). men det blir jo kun til et par små skefulde hvergang så det mætter nok slet ikke, det er mere så de kan lære det med skeen.

men ville lige høre jer som har prøvet det før, om dette virker som en rimelig madplan for sådan et par suttebøtter?:

morgen: mme
formiddag: lidt mos + mme
middag: mme
eftermiddag: vælling
sen eftermiddag: mos
aften: mme
drømmemåltid: vælling

rigtig god dag til jer alle, og hvor er det dejligt at være samlet et helt nyt sted! prøver stadig at finde rundt men skal jo nok lære det : )

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. juni 2009

Vingummien

Lyder da som en god madplan, man skal bare huske at i starten skal de mættes af mælk efter mosen indtil de har vænnet sig til det.

I starten lykkes det os Emil at smøre mig ind i mos, og aner ik hvordan han lige gjorde det hehe

Anmeld

19. juni 2009

Milka

årh det godt at høre, man ved jo ikke om man gør det rigtigt : )

hvor længe var emil om lære det med skeen?

Anmeld

19. juni 2009

lion

Lyder til at være en rigtig god madplan.
Jep de er rigtig gode til at smøre os ind i maden.
Det gør Cassandra endnu. Hun har mad på fingrene og så skal hun LIGE røre sin mor.

Anmeld

19. juni 2009

Karo

Syndes at det lyder som en fornuftig madplad.

I starten spiser de ikke så meget, da de lige skal vende sig til at spise af ske. Med Marcus gik der en uge og så lige pludselig gik han fra at spise et par teskeer til at spise et halvt glas.

Anmeld

19. juni 2009

Vingummien

Der gik faktisk ik så længe, med det samme han fandt ud af hva det handlede om så åbnede han munden helt op hehe.

Men jeg har så købt smalle babyskeer, ved mange bruger de der brede dybe nogle. har købt i føtex og der er varme føler i, så hvis maden er for varm så skifter den farve. De er rigtig lækre og passer bedre til hans mund end de der store nogle mange køber

Anmeld

19. juni 2009

Vinker

Ja det er bare FEDT at vi har vores egen "lomme" her på siden - Kunne det være bedre

Uha ja så har I taget hul på det store projekt med mad! Jeg synes virkelig tiltider det kan trække tænder ud; hvad må de få og ikke få. hvordan skal det laves, hvor meget kan de tåle, hvad gir hård mave og hvad gir lind mave? osv

Et lille råd: pas på med at give dem noget alt for sødt i starten da det ofte kan gøre det sværere at få noget mindre sødt i dem senere så som grød og kartoffelmos. Jeg har ikke selv haft problemer herhjemme men vi startede også med kartoffelmos, men har bare hørt fra andre at de hurtigt får smag for det søde!

Anmeld

19. juni 2009

Lilac

Bu har jeg aldrig givet vælling, for han vill eikke have det, men mht. mosen syne sjeg det lyder fint... Husk at give grøntsagsmos også, så de ikke vænner sig til at det der kommer fra skeen altid smager sødt. Da vi startede var det risgrød med lidt mos i jeg gav. Tror han lærte det med skeen i løbet af et par uger. Kan faktisk ikke huske det, utroligt det end lyder (det er jo kun 2½ månede siden... må ha' ammehjerne!). Vi startede med at give det som "aftensmad".
xxx er ogaå ALTID smurt ind i mad, når vi er færdige, faktisk i morges var det ikke så slemt, men ellers er det nærmest rengøring af bord, gulv, stol og baby når vi er færdige

Anmeld

19. juni 2009

Milka

ja har også høre det med at de let får smag for det søde, frugtmosen var bare umiddelbart det mest overskuelige da jeg havde lidt panik over sultne bøtter i føtex i går : ) (hvor jeg nemlig også købte de smalle skeer der skifter farve)

der er nogen der siger risgrød? hvordan laver jeg det? og rikke, du siger kartoffelmos, er det lavet med mme eller hvad? og er det ikke noget med at det skal noget fedtstof i også?

det jo en hel videnskab...

Anmeld

19. juni 2009

Vingummien

Vinker skriver:

Ja det er bare FEDT at vi har vores egen "lomme" her på siden - Kunne det være bedre

Uha ja så har I taget hul på det store projekt med mad! Jeg synes virkelig tiltider det kan trække tænder ud; hvad må de få og ikke få. hvordan skal det laves, hvor meget kan de tåle, hvad gir hård mave og hvad gir lind mave? osv

Et lille råd: pas på med at give dem noget alt for sødt i starten da det ofte kan gøre det sværere at få noget mindre sødt i dem senere så som grød og kartoffelmos. Jeg har ikke selv haft problemer herhjemme men vi startede også med kartoffelmos, men har bare hørt fra andre at de hurtigt får smag for det søde!

Tror kartoffelmos vil smadre deres maver når de starte så tideligt, i startede senere ik?

Vi startede med risgrød og frugt mos og så gik ligeså stille over til det andet, og så blandede vi frugtmos i. Mindre og mindre og til sidst ingenting, men nu har Emil aldrig ku li kartoffelmos, han vil have det i stykker, han vil ik engang have det nu, hvis vi selv får det. Underligt hehe

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.