Anonym skriver:
OgMinHej alle.
Som overskriften siger, vil min kæreste ikke have børn. Vi har kendt hinanden i 5 år nu. Jeg står og er i gang med min udannelse, han er snart udlært. Pengene er ikke et problem, vi har lejlighed og 2 biler. Jeg er 20 og har været skruk i 1 1/2 år nu.
Han har sagt at hvis det stod til ham ville han være 25-26 før han fik børn, og det skal siges han er 8 måneder yngre end mig. Jeg er rigtig ulykkelig fordi jeg er jo klar! han har sat det ned til han er 21, hvilket jo er næsten 2 år før jeg kan smide ppillerne. Jeg har været på ppiller siden jeg var 13 og jeg er bange for der skal gå et år før jeg bliver gravid.
Alt i alt synes jeg bare det er håbløst, KAN bare ikke vente 2 år mere, men det er jo ham jeg elsker og vil have børn med?
Han vil ikke så gerne snakke "babysnak" med mig, og jeg prøver med alverdens metoder og måder vi kan gøre det på, for at vi begge kan være tilfredse, men han rokker sig bare ikke. 
Jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skal gøre..
Min kæreste er 1 1/2 år yngre end mig, og da han var 19 år var hans udmelding, at han aldrig ville have børn! Det var jeg da ked af, men da havde på det tidspunkt en drøm om uddannelse, som endte med at tage 6 år og være det bedste indtil nu, jeg nogensinde har gjort for mig selv.
Nu, 7 år senere, er jeg færdig med drømmeuddannelsen, har fået drømmejobbet, er begyndt at lede efter drømmehuset OG kæresten har ændret så meget mening, at det de sidste tre år har været ham, der har ønsket jeg skulle smide pillerne

Jeg bliver ikke ung mor, men jeg er virkelig lykkelig for, at jeg valgte at bruge den tid på mig selv, så jeg kunne få den uddannelse, så skal bruge resten af mit arbejdsliv på!
- og barnet? Jamen, nu er vi begge klar, så det skal nok komme snart

Så få dig den uddannelse du drømmer om at bruge resten af dit liv på, find dig en hobby som gør dig glad (jeg danser og løber), evt svært en opsparing øremærket til baby - de er dyre sådan nogen (har hørt, at man skal sætte ca 4000 kr af om måneden til bleer, tøj. pasning, osv.). Og lad din kæreste gøre det samme! Han skal nok blive klar, hvis han ikke føler sig presset!