Når man er ved at være godt gennemsigtig af søvnmangel, så bliver man desperat og vil ty til mange ting for at finde en løsning.
Da jeg, i dansk præmatur forenings facebookgruppe, havde set flere snakke godt om kranio sakral terapi, besluttede jeg at jeg ville prøve det af.
Det er ikke noget der kan skade og hvis det gjorde bare det mindste gavn, ville det være alle pengene værd!
Jeg bestilte tid hos Shila og i går var vi så af sted.
Mikkel ville ikke ligge på briksen så han sad ved mig under behandlingen. Jeg må indrømme at jeg var lidt skeptisk, det var lidt hokus pokus det hele for hvordan kunne hun gøre noget som helst, ved blot at lægge hænderne på ham.
Hun lagde hænderne på hans mave og trykkede ganske blidt, jeg vil nok ikke engang kalde det at trykke… Han begyndte at græde lidt og vride sig og hun sagde hun kunne mærke at hans mave var meget hård og så bøvsede han! 2 gange! Mikkel er bare ikke et barn der bøvser (eller prutter for den sags skyld)… og har aldrig været det…
Jeg tror det er under 10 gange at han har bøvset og pruttet i sit liv… så at han pludselig gør det, når Shila gør et eller andet ved ham, det var alligevel lidt specielt.
Hun ville gerne gøre lidt ved hans ar også, da det godt kan stramme og spænde, men Mikkel ville ikke lade hende røre det, så vi skal lige have ham vænnet til at blive rørt lidt mere på arret.
Hun lagde også hænderne på hans hoved og på nakken. Jeg husker ikke præcis hvordan hun sagde det, men det var noget med at præmature har “forkerte impulser i hjernen” – eller noget i den stil og derfor godt kan være urolige, have svært ved at sove osv.
Vi gik derfra efter 1/2 time og jeg var stadig skeptisk.
Mikkel faldt i søvn efter 2 min. i bilen og da vi kom hjem kværnede han 2 rundtenom rugbrød, et knækbrød og en lille pakke rosiner!
Om aftenen blev han puttet til sædvanlig tid, kl. 18.30. Normalt sover han så til kl. ca. 23 og får en flaske, men i går vågnede han allerede 21.30 og skulle bare have mad nu!
Vi frygtede en hård nat.
Efter flasken kom han i seng og så hørte vi ellers ikke mere til ham før kl. lidt i 6 her til morgen :-O
Det var alligevel ret vildt! Og vi er enige om at hvis det er det kranio sakral terapi gør ved Mikkel, så er vi villige til at betale for det!!!
På torsdag skal vi afsted igen.
(Sakset fra min blog http://minemirakler.dk)