Guldfiskens hule 33+0

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. februar 2013

Miss-86

M (: skriver:

Ja, det er lidt pudsigt

Men glæder mig til up-dates

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. februar 2013

M (:

Miss-86 skriver:

Men glæder mig til up-dates

Ja, men du må nok vente spændt lidt endnu

Anmeld

11. februar 2013

1990h

Nej, gjorde jeg ikke. Blev sidst skønnet af jordemoder 28+0, og der var den 1400 og igen i dag 33+0 af samme jordemoder til 2400.. Så 200 gram om ugen de sidste 5 uger! 

SF-mål i uge 28+0 var 27 og i dag 33+0 er det 33, så 1,2 cm om ugen.. 

Ja, det bliver spændende hvad hun siger om 14 dage.. Hvis den holder farten skulle den jo så veje 2800 gram 35+0! 

Ja, det er vildt at det kun er et par måneder siden den skulle tage 30 gram på om ugen! 

Okay ja så bliver det måske nok en Bebs omkring de 4000

Det bliver i hvert fald spændende til din vægt scanning hvordan det ser ud og om skønningerne er korekte. Det altid sjovt at samligne med vægt scanning og jordmorens skøn

Ja tiden går godt nok hurtigt lige pludselig og maven endnu mere stærkt

Anmeld

11. februar 2013

Miss-86

Ja, men du må nok vente spændt lidt endnu

Ja, men jeg venter tålmodigt

Anmeld

11. februar 2013

M (:

1990h skriver:

Okay ja så bliver det måske nok en Bebs omkring de 4000

Det bliver i hvert fald spændende til din vægt scanning hvordan det ser ud og om skønningerne er korekte. Det altid sjovt at samligne med vægt scanning og jordmorens skøn

Ja tiden går godt nok hurtigt lige pludselig og maven endnu mere stærkt

Ja, hvis det er denne hastighed resten af tiden bliver det 3800 ved termin.

Ja, det bliver sjovt at sammenligne, men skanningerne er jo angt fra præcise, og kender da flere, hvor der både er blevet skønnet et kilo for lidt og et kilo for meget ved skanninger umiddelbart før fødsel.. 

Anmeld

11. februar 2013

M (:

Miss-86 skriver:

Ja, men jeg venter tålmodigt

Anmeld

11. februar 2013

1990h

Ja, hvis det er denne hastighed resten af tiden bliver det 3800 ved termin.

Ja, det bliver sjovt at sammenligne, men skanningerne er jo angt fra præcise, og kender da flere, hvor der både er blevet skønnet et kilo for lidt og et kilo for meget ved skanninger umiddelbart før fødsel.. 

Nej det jo lige det. Man skal ikke regne helt med tallene i hvert fald.

Men 3800er meget normalt i dag er det ikk?eller.

Min kæreste vejede 3750og jeg 2915 så håber vores bliver lidt imellem der.

Men ja det bliver spændende at se. Men jeg må også indrømme at tanken om at sku føde en på 4000+ er da skræmmende selv om mange siger at store babyer er nemmere at føde.

Men det sku dejligt de holder øje med jer

Anmeld

11. februar 2013

M (:

1990h skriver:

Nej det jo lige det. Man skal ikke regne helt med tallene i hvert fald.

Men 3800er meget normalt i dag er det ikk?eller.

Min kæreste vejede 3750og jeg 2915 så håber vores bliver lidt imellem der.

Men ja det bliver spændende at se. Men jeg må også indrømme at tanken om at sku føde en på 4000+ er da skræmmende selv om mange siger at store babyer er nemmere at føde.

Men det sku dejligt de holder øje med jer

Jo jo, 3800 er helt normalt, og ville ikke være underligt, da jeg var 3730 og min kæreste 4000. 

Ja, det er da umiddelbart mere skræmmende at skulle føde en baby over gennemsnittet end en på eller under..

Ja, det er rigtig rart, og dejligt at de har en plan.. 

Anmeld

12. februar 2013

christina92

Er du mon lige så høj som mig? For det har jo også en del at sige i forhold til mavens omkreds.. 

Passede jeres skanninger overens med fødselsvægten eller var det helt ved siden af?

Ja, det er rart, at der maks. er 14 dage mellem hvert skøn, og at der derudover kommer minimum én skanning - det kan jo være de tilbyder en ekstra, hvis fisken fortsætter sin vækst! 

Men ellers hedder forløbet indtil videre (hvis de ikke finder på at jeg skal komme ekstra end det "normale" graviditetsforløb): jordemoderbesøg 35+0, skanning 36+3, jordemoderbesøg 37+0, jordemoderbesøg 39+0 og jordemoderbesøg 40+0.. Så nu må vi se (:

Jeg er 1,60 cm.. så er jo heller ikke så høj

Hun har vejet mindre til vægtscanningen end det resultat vi fik  De skød noken 200-300 g forkert.

Anmeld

12. februar 2013

M (:

christina92 skriver:

Jeg er 1,60 cm.. så er jo heller ikke så høj

Hun har vejet mindre til vægtscanningen end det resultat vi fik  De skød noken 200-300 g forkert.

Nej, okay, men så er du nok også smallere om livet end jeg er, når du ikke er gravid.. Jeg er 1.73.. 

Okay, men 200-300 gram er jo heller ikke ret meget at skyde forkert egentlig - jeg kednder flere, hvor der er skudt et helt kilo forkert både den ene og den anden vej på skanningerne.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.