Guldfiskens hule 33+0

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. februar 2013

M (:

Laulund87 skriver:

Ja og når det gælder ens guld i maven, skal man da bare have alle informationer

Ja, og helst lidt ekstra!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. februar 2013

Laulund87

M (: skriver:

Ja, og helst lidt ekstra!

Præcis

Anmeld

11. februar 2013

M (:

1990h skriver:

Fin mavse

Fik du skønnet bebs i uge 30+?

Jeg var til jordmor i 30+0 og der skønnet hun til 1500og sf mål var 32.
Var til 3d 30+2og vægten passede

Men det godt de har øje på din bebs og spændende hvad den bliver skønnet til næste gang.

Min jordmor sagde også at i uge 30skal de efter gennem snittet veje 1800og allerede i 32veje 2000

Det vildt at tænke på den.hurtige vægt stigning lige pludselig

Nej, gjorde jeg ikke. Blev sidst skønnet af jordemoder 28+0, og der var den 1400 og igen i dag 33+0 af samme jordemoder til 2400.. Så 200 gram om ugen de sidste 5 uger! 

SF-mål i uge 28+0 var 27 og i dag 33+0 er det 33, så 1,2 cm om ugen.. 

Ja, det bliver spændende hvad hun siger om 14 dage.. Hvis den holder farten skulle den jo så veje 2800 gram 35+0! 

Ja, det er vildt at det kun er et par måneder siden den skulle tage 30 gram på om ugen! 

Anmeld

11. februar 2013

M (:

Baby2påvej skriver:

Gud ja, hun har oval fpet sin lille live

Ja, man flyder helt over af kærlighed

Ja, så det har været en dejlig dag! 

Anmeld

11. februar 2013

christina92

Har i dag 33+0 været til ekstra jordemoderbesøg, da lægen jo i sidste uge (32+1) skønnede fisken til 2400 gram og SF-mål til 34, hvilket jo begge dele er en del over gennemsnittet. Ugen har derfor givet anledning til en del bekymringer, og jeg har derfor været til ekstra tjek hos min jordemoder i dag. 

Jordemoderen tjekkede hjertelyd og den var perfekt. Derudover målte hun SF-mål til 33 (i den høje ende af gennemsnittet) og skønnede efter lang tids mærken fisken til 2400 gram ligesom lægen (for en uge siden). 

Hun siger, at det er en stor, fin baby jeg venter mig, og at det bare er et tegn på, at den "har det som blommen i et æg". Hun kan godt forstå min bekymring over at vente et barn over gennemsnittet, men forsikrer mig om, at de nok skal være opmærksomme, og jeg får ikke lov til at gå tiden ud, hvis den fortsætter sin raketfart vægtmæssigt.

Samtidig siger hun, at jeg er en høj pige, og at jeg sagtens kan føde et barn over 4000 gram. Hun fortalte, at hvis hvis barnet skønnes til over 4200 ved terminen får jeg ikke lov at gå meget længere. 

Hun siger dog også, at de ofte ser, at børnene tager et ordentlig ryk vægtmæssigt i starten af tredje trimester og derefter sænke farten resten af vejen, så der er slet ingen "garanti" for, at de bliver en ordentlig basse. 

Så planen er nu, at jeg kommer til sædvanlig kontrol 35+0 og derefter 37+0, så fra nu af bliver den lille skønnet hver 14. dag, så vi har lidt styr på, hvordan det udvikler sig.

Derudover er jeg blevet henvist til en vækstskanning 36+3, så sammen med jordemoderens skøn vil det give en god ide om, hvor stor h*n er, og om vi skal tale tidligere igangsættelse. 

Pyh, det blev et længere indlæg herfra, men det har fyldt en del i mit hoved den seneste uge, så nu venter jeg bare spændt på 35+0 og næste skøn!

Ang. vægt har jeg nu tage 9,3 kg på og maven har en omkreds på 106 cm.

Og så lige et par billeder (beklager rodet!) :

Hvor er du ved at være stor! Den størrelse havde jeg 38+0 da jeg fødte

Det er da noget af en omgang med vægten! Vi var også til vægtscanning dog fordi bebse lagde i den anden ende af skalaen end din bebse

Synes det er SUPER fedt de følger dig så tæt, det må også give en ro for dig, at der kun er 14 dage imellem, så kan de jo nå at gribe ind hvis du skal sættes igang før tid

Anmeld

11. februar 2013

M (:

christina92 skriver:

Hvor er du ved at være stor! Den størrelse havde jeg 38+0 da jeg fødte

Det er da noget af en omgang med vægten! Vi var også til vægtscanning dog fordi bebse lagde i den anden ende af skalaen end din bebse

Synes det er SUPER fedt de følger dig så tæt, det må også give en ro for dig, at der kun er 14 dage imellem, så kan de jo nå at gribe ind hvis du skal sættes igang før tid

Er du mon lige så høj som mig? For det har jo også en del at sige i forhold til mavens omkreds.. 

Passede jeres skanninger overens med fødselsvægten eller var det helt ved siden af?

Ja, det er rart, at der maks. er 14 dage mellem hvert skøn, og at der derudover kommer minimum én skanning - det kan jo være de tilbyder en ekstra, hvis fisken fortsætter sin vækst! 

Men ellers hedder forløbet indtil videre (hvis de ikke finder på at jeg skal komme ekstra end det "normale" graviditetsforløb): jordemoderbesøg 35+0, skanning 36+3, jordemoderbesøg 37+0, jordemoderbesøg 39+0 og jordemoderbesøg 40+0.. Så nu må vi se (:

Anmeld

11. februar 2013

Miss-86

Ja, det går rigtig stærkt! Så underligt, at der kun er 28 dage tilbage til bebsen gerne må komme ud! 

Øjs, nej er du så tæt på? Det havde jeg ikke lige overvejet..

Anmeld

11. februar 2013

M (:

Miss-86 skriver:

Øjs, nej er du så tæt på? Det havde jeg ikke lige overvejet..

Ja, der er jo kun 28 dage til 37+0, og alt derefter er jo til tiden! 

Anmeld

11. februar 2013

Miss-86

Ja, der er jo kun 28 dage til 37+0, og alt derefter er jo til tiden! 

Ej, men synes bare tiden er gået sindssygt stærkt..
Nu kan jeg ikke huske om I ved kønnet ??

Anmeld

11. februar 2013

2babygirls

Ja, så det har været en dejlig dag! 

Ej sikke noget volapyk min dumme iPad fik rettet det til.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.