M (: skriver:
Har i dag 33+0 været til ekstra jordemoderbesøg, da lægen jo i sidste uge (32+1) skønnede fisken til 2400 gram og SF-mål til 34, hvilket jo begge dele er en del over gennemsnittet. Ugen har derfor givet anledning til en del bekymringer, og jeg har derfor været til ekstra tjek hos min jordemoder i dag.
Jordemoderen tjekkede hjertelyd og den var perfekt. Derudover målte hun SF-mål til 33 (i den høje ende af gennemsnittet) og skønnede efter lang tids mærken fisken til 2400 gram ligesom lægen (for en uge siden).
Hun siger, at det er en stor, fin baby jeg venter mig, og at det bare er et tegn på, at den "har det som blommen i et æg". Hun kan godt forstå min bekymring over at vente et barn over gennemsnittet, men forsikrer mig om, at de nok skal være opmærksomme, og jeg får ikke lov til at gå tiden ud, hvis den fortsætter sin raketfart vægtmæssigt.
Samtidig siger hun, at jeg er en høj pige, og at jeg sagtens kan føde et barn over 4000 gram. Hun fortalte, at hvis hvis barnet skønnes til over 4200 ved terminen får jeg ikke lov at gå meget længere.
Hun siger dog også, at de ofte ser, at børnene tager et ordentlig ryk vægtmæssigt i starten af tredje trimester og derefter sænke farten resten af vejen, så der er slet ingen "garanti" for, at de bliver en ordentlig basse.
Så planen er nu, at jeg kommer til sædvanlig kontrol 35+0 og derefter 37+0, så fra nu af bliver den lille skønnet hver 14. dag, så vi har lidt styr på, hvordan det udvikler sig.
Derudover er jeg blevet henvist til en vækstskanning 36+3, så sammen med jordemoderens skøn vil det give en god ide om, hvor stor h*n er, og om vi skal tale tidligere igangsættelse.
Pyh, det blev et længere indlæg herfra, men det har fyldt en del i mit hoved den seneste uge, så nu venter jeg bare spændt på 35+0 og næste skøn!
Ang. vægt har jeg nu tage 9,3 kg på og maven har en omkreds på 106 cm.
Og så lige et par billeder (beklager rodet!) :
Det er da noget af en omgang med vægten! Vi var også til vægtscanning dog fordi bebse lagde i den anden ende af skalaen end din bebse 
Synes det er SUPER fedt de følger dig så tæt, det må også give en ro for dig, at der kun er 14 dage imellem, så kan de jo nå at gribe ind hvis du skal sættes igang før tid