"Fortsættelse af brev om åreknuder"
Hej Charlotte. Endu engang tak igen for dit brev. Må sige jeg har taget noget til mig det du skriver :-) Tak. Du har skrevet - at man kan se sig i spejlet hver morgen og så sige til sig selv hvordan man er en god kæreste / kone idag .. Gælder det også hos manden .?Det synes jeg er smukt skrevet. Også bare det du skriver det- at er vigtigt man siger farvel til hinanden -og hej igen når man mødes.
Åreknuder det dør man da ikke af ? Jeg ved ikke lige hvad det er - Men hvis min mand siger- Det har jeg ikke opdaget før på min krop eller det gør ondt - siger jeg med det samme - Gå til læge - Kan nærmest gå lidt i panik - Det er nok fordi jeg er bange for at miste ham...
Bange for at komme til det lorte liv jeg havde inden jeg mødte min mand..
Havde en forfærdelig stedfar -der nedgjorde mig total. Men en tinfg ved jeg - Jeg be´stemmer selv over mit liv og har e´n mening !
Bor dog heller ikke ved min mor og stedfar mere. Er flyttet hjemmefra.
Jeg ved faktisk ikke lige hvad råd jeg vil have fra dig. Men de to andre breve fra dig - Kunne jeg bruge. Håber at høre fra dig :-) Tak skal du ha.
Charlottes svar
Kære Du
Ja naturligvis synes jeg at begge parter skal kigge sig i spejlet og tænke over hvordan de l kan væres deres kærestes allerbedste partner, men begynd du med dig selv, så skeer der forandringer, det er jo ikke sådan at du skal piske din mand til at gøre det samme, begynd du på at være bevidst om hvordan du kan være den sødeste, sjoveste, hyggeligste, kærligste osv. partner, så sker der forandringer.
Og nej da, åreknuder det dør man slet ikke af. Åreknuder er blodårene der buler lidt ud, de snor sig og buler ud på benene, og det kan betyde smerter og ømme ben. Man kan tage støttestrømper på, og man kan massere dem, man kan hæve fodenden af sengen 8-10 cm. så benene ligger en smule højt så blodet ”løber tilbage” (det gør det jo naturligvis hele dagen, men hvis man ligger med let hævede ben om natten, tar’ man ”trykket” af blodårene om natten). Man kan sikre sig at man ikke bærer rundt på en stor kropsvægt, fordi det trykker på benene, så hvis man er overvægtig kan man måske tabe sig. Og så kan man jo få en læge til at kigge på den.
Der er SLET ikke grund til panik, få hans læge til at kigge på det men det er ikke farligt.
Hav det godt, mange hilsner Charlotte,
www.grumme.dk
En kvinde/familie der mister et barn – hvad enten det sker før eller efter fødslen – bliver ramt af et tab der implicerer alle lag af personligheden, parforholdet og troen på fremtiden.Charlotte tilbyder at give erfaren og kvalificeret støtte til at bearbejde de vanskelige følelser der er knyttet til alle tab – og især når det er et barn man mister.
Se Charlottes hjemmeside: Grumme.dk
Anmeld